Hole Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Søkte, men fant ikke noe oppskrift på å bygge om fra 1.8 gasser til gti 8v. Bremser er allerede 16v, så det er ikke noe problem. Kan motoren jeg har bygges om, og hva må jeg evt. gjøre? Bytte topp, innsug etc.? Tips mottas med takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 bunnblokka skal jo være den samme, men du trenger masse.. veldig masse, letteste ville være og flytte over fra en GTI maskin du trenger jo fremre ledningsnett da, og littbakover til bensinpumpa osv... mye som må gjøres! Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 sant det som mr. stamnes her sier.. det uten tvil letteste er å få tak i en rustet og fæl donorbil, eller en komplett motor med innsprut og el nett.. Med litt leting og tålmodighet, så burde du klare deg med 5000... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim_andre Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Hvis du alikevell skal kjøpe deg en komplett gti maskin så hvorfor ikke gå for en GTI 16V i steden for 8V?? Du har jo allerede 16V bremser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Stemplene er også ulike. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 er vel ikke verdt å bytte fra 1,8 gasser til gti 8v... Ville heller kjøpt noen hissigere gassere og en mild trimkam, evt også planet toppen litt for å øke kompen... Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Det vil jo fort bli dyrere enn å bygge om til GTI 8v den har allerede sintere kam og høyere kompresjon, også får du innsprut istedet for gassere. Kjekt om f.eks vinteren. Trimgassere har vel som regel ikke choke? Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Januar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Skjønner dette blir mer arbeid en jeg har tid og penger til. Bilen går godt som det er, det sitter kvasskam på, smidde stempel (ifølge han jeg kjøpte bilen med), portet topp, lettet og balansert veiv (eller no sånt), grenrør, 2" effekt annlegg, og Weber forgasser og KN filter. Gasseren har stått på en gammel Citroen av ett slag, 2,4 liters motor. Men det er byttet dyser og slikt. Motoren ble visst bygd av et VW verksted på Auto E18 for eks antall år siden, stod i en 1'er rallybil. Det er også lagt opp manuell choke. Problemet mitt nå er at jeg bruker mye bensin (1,2 på mila med snill kjøring) og det tåler ikke lommeboka mi. Kan jeg få ned bensinforbruket ved å skifte til dobble Webere, ser på forumet at noen skryter av 0,8-0,9 på mila med sånne....;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Kast ut gasser motoren og få tak i en 16V KR maskin. Du har jo bremsene, så det slipp du jo... 16v'en fra 86 går på 0,8-0,9 på blanda kjøring (pen kjøring), men vil ha litern hvis gasspedalen brukes flittig.. og ikke noe over 0,6 på pen langkjøring. min i hvertfall.. Med oppstilt tenning og CO. Driftsikre er de også! :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Monterer 16V for deg jeg, mot cash. ;) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
silvergti Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Me 2, lots of cash!.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Det var casha som er problemet mitt da, har mye annet å betale på også. Hadde håpet på en billig løsning på å få ned forbruket, men skjønner at det ikke går. Men hvis jeg skal ha 16V, må jeg vel også bytte girkasse og overføring. Har forstått det sånn at 16V har wireoverføring og alt annet har stag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 neida, det er g60 som har det, du kan til og med bruke den kassa du har på nå.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Originally posted by nonameice Hadde håpet på en billig løsning på å få ned forbruket, men skjønner at det ikke går. Joda...det er ikke noe problem å få ned forbruket til 0.8 eller så...ikke med standard-kam ihvertfall. Hvor hvass er den som sitter i,egentlig? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet Januar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Joda...det er ikke noe problem å få ned forbruket til 0.8 eller så...ikke med standard-kam ihvertfall. Hvor hvass er den som sitter i,egentlig? Vet ikke hvor kvass den er, vet ikke mer om motoren en det jeg skrev lenger oppe i tråden. Gasseren som sitter på er DMTR 34. Jeg hadde en tråd om plugger som sotes ned på teknikk forumet. Har byttet fra 135 til 125 på bensindysa (180 luft) på første trinn og satt 135 istedenfor 120 (190 luft) på andre trinn. Vriker som den går jevnere nå enn før, men jeg er ikke helt sikker på om forbruket går nevneværdig ned. Har du noen forslag kanskje, Turboed1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg