Gå til innhold

CandyBones

Bruker
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om CandyBones

  • Bursdag 08/27/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Alta

CandyBones's Achievements

  1. på vei ut for å prøve dette, wish me luck! tilbake igjen koblet som på bilde nr 1. samme dritt skjedde. bare at denne gangen var d mindre bass som sku til for at sikringene brant seg. nei jeg kan vel bare godta at den forsterkeren er svidd? -.-
  2. nei jeg bytter ikke bare ut, jeg finner småe ting jeg TROR kan være feilen, retter dem, og prøver på nytt:P og jeg prøvde å bare koble til den ene suben, uten parallellkoblingene, men den kutta fortsatt. og infoen er desverre ikke oppdatert på hvor jeg holder til, bor faktisk i østfold nå :P men skal prøve koble om, når å om cossiemk1 er så snill å lager et bilde på hvordan jeg kobler riktig denne gangen ^^, må være svært frustrerende å prøve hjelpe meg alså:P
  3. oi shit da! ikke bra, kan være jeg har brent forstereren da el? du har ikke mulighet til å tegne di koblingene for meg, uten at jeg må føle meg helt retarded? (A) ^^,
  4. Ja idag var jeg og prøvde igjen i HÅP om at jeg fant feilen. kjøpte meg 3x25amp sikringer, skrudde opp kassa, fixa + og - litt fra hverandre fordi de var litt nærme å tenkte det kanskje ikke var helt sunt? der de går fra ut fra kassa liksom. uansett. sjekka jordinga prøvde bytte den til en annen plass der den sto før å funka. nei va samme problem der å, kutta når d ble merkbar dunking. sjekka også remote, fordi den er skjøtet å er litt skeptisk til den, men den kan vel ikke få sikringene mine til å gå? uansett tok den opp, skjøta den fint sammen og tapet no sinnsykt. så prøvde jeg å skru opp igjen. nei da va den vel lei å brente sikringan i forsterkeren. hvis jeg har noe feil inne me spilleren, i kablene der, kan d få sikringene til å gå bak me forsterkeren? eneste som knytter de 2 er jo remote og phono kabler?
  5. På min forsterker er det jo 4 utganger, 2 av dem + 2 av dem -. jeg har paralellkoblet spolene, da er jeg vel i 2 ohm? uansett om jeg har 1 eller 2 subwoofer? når jeg bruker alle 4 inngangene til forsterkeren? men en ting jeg begynte tenke på. vet ikke om d er relativt eller ikke. jeg begynte å sitte i bilen i lunsjen så jeg kunne røyke å høre på musikk. dette pågikk i 1 uke eller 2. har d noe å si at jeg skrur på anlegget å donker når bilen ikke er igang 15+15min hver hverdag i et par uker? når jeg kjører før og etter 15 min til og fra jobb? for det er så rart den kutter når jeg går litt over det jeg brukte å ha på volum i de pausene:S
  6. har 4ohm. har byttet plass på jording, stor bolt som står rett i stålet, ser ut som en rimelig god jordingplass. (er ingen lakk, skitt eller noen ting på metallet heller) har parallellkoblet(?) ned til 2ohm, hva lasten er har jeg ingen snøring på vet ikke hva det er engang :D idag byttet jeg sikring forran me batterie til en 100amp, byttet også strømkabel, og jordingskabel. er helt oppgitt, vil så inderlig ha det igang, men går vist ikke min vei :( sikringa på forsterkeren gikk når jeg skrudde litt opp(3x25amp). noen ideer? takker for alle svar
  7. Trudde jeg hadde skrevet at d hadde fungert i flere mnd, min feil. var bare nyskjerrig på om d kunne ha noe å si, derfor jeg sporte. vel. hvordan kan jording plutselig bare feile? kjører 2 kicker L5 12", 600w rms hver elns. bare de som er tilkoblet forsterker. når jeg sier jeg skrur opp, å den feiler, mener jeg ikke høyt. er rimelig lavt, før, måtte jeg spille drum&base opp til 30-35 på spilleren før lyden begynte kutte osv. nå skjer d på 13. vet dette sier dere lite men er bare for å gi en viss peiling til dere på hvor høyt jeg kunne spille i forhold, da jeg ikke DB måler eller noe :D men skal prøve me 60amp sikring igjen. hvis noen i mellomtiden har noen andre ideer til hva d kan være, vil jeg gjerne vite d. takk for alle svar hittil, dere er hjelpsom :) og todleif var virkelig ikke frekt eller ondt ment d jeg spurte om selv om d kanskje virket som : )
  8. men hvordan kan dette ha noe å si, når alt har funket helt fint i flere mnd?
  9. MTX THUNDER TH800D 8th generation MTX Mono block class-D amplifier Adaptive Class-D Technology - Patent N°: US06753729 EAF Technology - Efficient Auto Former - Patent N°: US05598325 Smart Engage™ Technology - Patent N°: US06556683 XTC - Xtant Technology Cooling Bi-Level Inputs - High level inputs (Speaker cables) and line level inputs (RCA) utilize the same RCA type input connections on the amp. 10mm2 Speaker Connectors 50mm2 Power Connectors EBC - External Bass Control Spesifikasjoner: - CEA RMS Power : 1x 800W @ 2 ohm, THD+N ≤1% - CEA RMS Power : 1x 400W @ 4 ohm, THD+N ≤1% - Low pass x-over : 24dB/oct variable from 40Hz to 200Hz - Subsonic filter : 24dB/oct variable from 20Hz to 50Hz - Signal-to-Noise Ratio (1 watt) : > 78dB - THD+Noise (Distortion) (1 watt) : ≤ 0,5% - Frequency Response (±0,5dB) : 20Hz-200Hz - Maximum Input Signal : 6V - Maximum Sensitivity : 100mV - Dimensions (HxLxW) : 52,5 x 383 x 213mm kan denne kobles ned i 1 ohm? er i 2ohm nå, men sku gjerne hatt mere trøkk, når jeg endelig får d til å funke :P
  10. Hei. Har litt problemer med at bassen stopper, protect slår inn, så går d noen sekunder så slår den et par ganger, så er den borte igjen. en evig dans helt til sikringen går. første gangen gikk alle sikringene på forsterkeren (3x 25amp), byttet disse, skrudde opp volumet, å der gikk sikring som er imellom forsterker og batteri. byttet den, men den nye var på bare 20amp, gamle var på 60. den på 20 amp går rimelig fort når jeg ikke har høyt engang. protect slår inn strax bassene slår så d høres litt. har ingen aning ka d skyldes. Har sjekket strømkabelen, tatt den ut å trekt den utfor bilen bare for å sjekke. hva kan være galt? setter stor pris på hjelp i denne saken da jeg ikke klarer overleve uten bassene mine :(
  11. var vist noe feil me clutchen, så vaska vekk olja fra forrige clutch var bare d som var me den gamle, så tok jeg den inn, å alt funka fedt :) takk for svar å komentarer uansett, at dere tok dere tid :)
  12. Ja kan sette den i gir, NÅR motoren går, uten at d skjer noe:S
  13. Jo disken er skrudd skikkelig, skulle vært vanskelig å IKKE gjøre akkurat den deln riktig vel?=P clutchoverføringa i kassa? der har jeg lite peiling må jeg bare si med en gang =P hvordan fixer jeg det isåfall? er det vanskelig å skru på de tingene der?
  14. Vet heller ikke om dette har noe å si men er vel greit å vite. Har en golf 2 86 modell gti 8v.
  15. Vet noen hva dette kan være? Bytta nettop clutch siden den hadde bgynt å slure i litt høyt turtall. fandt ut når vi åpnet opp å så på den at det var litt olje på den så der va pengene på ny clutch bortkasta. uansett så brukte jeg da den nye clutchen når vi skrudde alt sammen igjen. Starta bilen, helt normal motrolyd, men når jeg trykka clutch helt inn, så kom det en voldsom metallisk skrapelyd fra girkasse/clutch område. Skjønner ikke hvordan dette kan skje når jeg trykker clutch helt INN? skal ikke det da være fritt? Jeg kan også putte den i gir når jeg IKKE trykker inn clutch, å dette begriper jeg da alså ikke. jeg har en 5 gir framover 1 gir bakover om det kan ha noe å si på svar. Jeg ville vært svært taknemlig for svar, da jeg ikke har så mye mer penger igjen, å kanskje må selge bilen som delebil om jeg ikke får fixa dette,å jeg elsker virkelig den bilen!:well:
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår