toyofan Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Har du m45 girkasse du? lurer på hvor lenge det kan holde me di effektene du har? er på 3 kassa da:) men den jeg har nå virker veldig bra! har fått endel juling..men går vel til helvette en dag den også!:P Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 toyofan:morro at det funker gøtt:)husk at du fikk riktige chipper av meg,du bestilte aldri til større lmm osv:well men jeg skal love deg at når du synes dette funker fint og ingen tenningsbank,så anbefaler jeg gutta på det sterkeste og prøve chipper for større lmm,dyser osv... da snakker vi kruttpakke utav orginal jetronic lh2.4!Devil sorry ot jada funker meget bra! må nok ha blitt en misforståelse mellom oss poffs..skal kjøpe grom chippene av deg en dag også..men da skal jeg ha riktig LMM og dyser først..må vel ha en større turbo også! er et lite snev av tenningsbank når den kommer på ca 1,5 men wastegaten er jo helt vill når trykket kommer over 1 bar så..er ikke lett å holde styr på..men som sagt anbefaler dette sterkt til FK/FT motorene..hadde jeg enda hatt sperre og nå så hadde alt vært bra! er en skam å prøve å legge ut ræva..hm..lurer på om jeg skal tørre å sveise så jeg har sperre på våler jeg, er redd det ikke holder! noen som har noen meninger? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Tror at viss du sveiser sperr på bilen din så ryker den nok ikke med det første. Har det på bruks bilen min. Tror den kassa di ryker først.:P) Men jeg vil ikke anbefale å kjøre lenge me sveist sperr. Er ikke særlig bra og kjøre med. Men til våler er det nok bra:) Hvilke Chipper er det du har? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Tror at viss du sveiser sperr på bilen din så ryker den nok ikke med det første. Har det på bruks bilen min. Tror den kassa di ryker først.:P) Men jeg vil ikke anbefale å kjøre lenge me sveist sperr. Er ikke særlig bra og kjøre med. Men til våler er det nok bra:) Hvilke Chipper er det du har? okei! har du herja endel med den eller? tenkte at jeg skulle gire og clutsje som en bestefar og heller gi-på-i-sving til ræva slipper taket og jeg kan ligge i sladd, altså holde meg unna napping! burde ivertfall holde da? har du sveisa med tråmater eller elektrode? ampere? har kjøpt besin og tenningschip gjennom poffs, han får dem vel fra en "arild" i trondheim. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 Har herja opp en del dekk me den sperra ja. Sveiste med 3.2mm elektroder, husker ikke hva strømmen sto på. Går sikkert fint viss du holder deg borte fra nappinga, men du får vel litt mer belastning på girkassa når du spinner på to hjul? Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 okei..takk for tipset:) tror nok m45 kassa skal tåle det, uansett så har jeg en kompis som leier hus 5min unna med bil, så skulle det skje noe så tauer jeg den dit! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 værsego. hehe, vikti med kompisser. alltid greit det. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Mai 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2006 fett å høre toyo!! grattis!!! må jaggu få ræva i gir sjøl og tjent noen penger... skriv et kort sammendrag over hva som er gjort med motoren din da!! lenge siden jeg har lest igjennom hele posten og den er tross alt på 25 sider... ;-) ps. ikke ta livet av deg selv eller lappen din nå da... kjør ehh... pent... hehe, den kjøpte jeg ikke sjøl en gang. stram vajer! Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 : fett å høre toyo!! grattis!!! må jaggu få ræva i gir sjøl og tjent noen penger...skriv et kort sammendrag over hva som er gjort med motoren din da!! lenge siden jeg har lest igjennom hele posten og den er tross alt på 25 sider... ;-) ps. ikke ta livet av deg selv eller lappen din nå da... kjør ehh... pent... hehe, den kjøpte jeg ikke sjøl en gang. stram vajer! takktakk:) skal til med noe sparing! kjøpe saker ettersom kronene ruller inn har jeg gjort i 2 år nå:popcorn tar sin tid, men har man dårlig råd så har man.. Motor: B230FK 1997 (160`) fra Volvo 940 Lavtrykksturbo Oljeunderspylte stempel Vannavkjølt olje 60x30x7,6 intercooler, 3" inn/ut T-34 Turbo Turbosmart Megasonic Dumpventil 3" eksos med 1 lyddemper M45 Gearkasse 228mm Forsterket trykkplate med standard organisk lamell (440nm) Samco slanger(blå 3") Cosworth wastegate MSD bensinpumpe Tenningschip Bensinchip Doble el. vifter på radiator Porta grenrør A-kam 3" trykkrør K&N filter Turbo XS kran Malpassi justerbar bensintrykksregulator Mocal 1 liter`s oilcatch tank hehe..jeg vet å passe meg;) faen meg utrygt å kjøre uten sperre..vet jo aldri når bilen en sjelden gang drar sidelengs:driving Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 hehe.. det er så ukjekt å kjøre uten sperre.. men man blir lett vant til at man aldri får sladda uten å presse eller låse bakhjula.. på skogen går det fint å sladde. men det er vel eneste stedet også P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Mai 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2006 tell me about it... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 i dag skal jeg sveise akslingen min med 0,8 tråd og halvautomat som er god for 250 ampere!hehe..håper det holder:/ Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 MIG holdte ikke til sperra mi.. prøvde to ganger, rengjorde og sveisa godt, men knakk bare. 9 tjukke elektroder derimot, holder ;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Mai 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2006 Hovin: ikkeno problem å sveise sperre med MIG, du må bare bruke MYE varme...og ta det med ro, slik at du ikke brenner lagerene. Jeg sveisa sperre i en bilcrossbil med et 180A trådmater i 2002, og det holder fortsatt... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mai 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2006 i går sveisa Torstein R sperre på akslingen min! ble gjort med mig halvautomat med 0,8 tråd som er godt for 275 ampere! ga akslingen litt juling i sentrum her for å være sikker, og den holdt! fy faen så rått! men dæven å det bryter!hehe Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.