Gå til innhold

Corrado.. go bil?

Ranger emnet


Turboboy

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by J-Unit

"hva er dette RS-lader prosjektet? noen som kan forklare?"

 

RS-lader er en g-lader som er portet, dvs frest ut materialet for at luft skal komme lettere igjenom

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dem mener med RS, tror jeg at det er rs utblås på g-laderen...har ikke så mye peiling selv :)

Helt klart en fordel med nyoverhalt g-lader, ryker den så koster det deg shorta og dressen. Er nok g-laderen du burde ha størst fokus på så den ikke ryker, overhale den med gjevne mellomrom og ikke dra på når motoren er kald.

Jeg har nyling skaffa meg en corrado og jeg er stooor fornøyd. Liten og lett bil med ålreit drag. Bra med komfort og god og kjøre.

Jeg har hatt en audi coupe 10v og en 20v quattro, men corradoen er min favoritt hittil ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mad: styr unna de drittbilene der.jeg kjøpte en i 2002.med nyoverhalt lader etc.kjørte vel ca 20000km,dermed var det tid for ny overhaling.mulig min var sliten,men har pratet med flere andre som har hatt samme problemet.kjøp noe annet.det er mitt råd!solgte min og kjøpte meg honda civic vti 1992mod. 160hk. den gikk bedre:) bare for å sammenligne med bil med like mye hester og UTEN overladning. mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid syntes at Corrado er tøff bil :)

 

Men hvorfor ikke vr6 motor? Da slipper du problemet med g-laderen og du for en mye råere motor, for ikke å snakke om motorlyd.

 

Enten gå for NA tuning og få en syyyk lyd og drag i motoren fra bunn av, eller monter turbo.

 

De er litt mer sjeldne og koster noe mer, men hvis vi regner på det så tror jeg det koster deg like mye å overhale g-laderen i hytt og gevær.

 

Ellers så kan du jo bytte ut g-laderen, eventuelt til turbo eller annen kompressor, f.eks lysholm skrukompressor som HF-racing hadde i sin Golf 2 G60 Ralley. Den gir også en herlig lyd fra seg.

 

men dette går på smak og behag.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Monte edt.

:mad: styr unna de drittbilene der.jeg kjøpte en i 2002.med nyoverhalt lader etc.kjørte vel ca 20000km,dermed var det tid for ny overhaling.mulig min var sliten,men har pratet med flere andre som har hatt samme problemet.

 

Du fikk ikke tilfeldigvis laderen overhalt hos G-Tech i Drammen?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

polo classic: nei,var ikke G-TECH.var en som jobbet på folkevogn som overhaldte den jeg hadde.kjøpte den av han.har du hatt dårlig erfaring med G-TECH??jeg har hørt om de bare.en corrado vr6 er ett bedre kjøp ja.med hånda på hjertet,styr unna alt som har med g-lader å gjøre.jeg prater av erfaring.. flere kompiser har hatt rallye-golfer,corrado g-60,passat g-60.ikke en av de har unngått problemer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monte, jeg omgikk problemet helt og holdent ved å kjøpe rallye med annen kompressortype.. ingen g-lader i min :P sinnsyk respons, altfor mye lyd, mye ladetrykk tidlig(1.2 bar før 2500 rpm), men ingen Glader :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei bjirn var ikke den.. er denne :

 

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4820245&sid=415499110518124&pos=1&rub=2

 

..

 

hvor mye koster det for en ny g-lader da eller overhalingen? er det mye problemer å sitte turbo på i stedet? mye som må gjøres? har hørt at selve motoren er gode motorer men g-laderen tåler ikke mye... hvis det ikkje er mye stress å hive turbo på så er det litt fetere da`?

is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... så han har endelig bestemt seg for å selge... Hmm...

 

Den bilen skal være i utrolig god stand, eier har dullet med den, og den har stått i garasje en stund....

 

Det er 8 liter med noisekiller i bilen, og bilen er visst bygd for anlegg.

 

En kompis av meg har fortalt litt om bilen, og den skal visst være i utrolig god stand... Han har tipset meg om at eier ville selge bilen for noen mnd siden.

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by J-Unit

nei bjirn var ikke den.. er denne :

 

http://www.finn.no/finn/car/object?id=4820245&sid=415499110518124&pos=1&rub=2

 

..

 

hvor mye koster det for en ny g-lader da eller overhalingen? er det mye problemer å sitte turbo på i stedet? mye som må gjøres? har hørt at selve motoren er gode motorer men g-laderen tåler ikke mye... hvis det ikkje er mye stress å hive turbo på så er det litt fetere da`?

 

Ny G60 lader koster 32500,- på møller, pris på overhaling kan vi ta på PM

 

G60 motoren orker alt hva g-laderen klarer å trykke ut, og litt til. Eneste som ikke orker all verden er rådelager.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår