Gå til innhold

Corrado.. go bil?

Ranger emnet


Turboboy

Anbefalte innlegg

Originally posted by acoupe

Det dem mener med RS, tror jeg at det er rs utblås på g-laderen...

(...) Ryker den så koster det deg shorta og dressen

(...) ikke dra på når motoren er kald.

(...) Liten og lett bil med ålreit drag.

 

Jeg monterte en såkalt RS-lader, chip, effektanlegg og k&n på Corradoen jeg hadde. Ble benket til 218Hk.

Koster ca 5000,- å få overhalt laderen (gjorde hvertfall det den gangen). Får også kjøpt overhalingsett for å gjøre det selv. Skal vist ikke være noe problem hvis du kan skru litt.

Bør vente med å dra på før oljetempen passerer 90 grader. La bilen gå på tomgang et par minutter etter hard kjøring før du stopper den.

Bilen er liten, men langt i fra lett. Veier vel godt over 1300kg. Like mye som en Passat stasjinsvogn.

 

Dessuten er det vel smidde stempler og girkasse på Corradoen. Tåler mye juling! Jeg hadde aldri problemer med min bortsett fra at en lastebil kjørte på meg:mad:

 

Skulle gjerne hatt Corrado igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jonaldo

 

Jeg monterte en såkalt RS-lader, chip, effektanlegg og k&n på Corradoen jeg hadde. Ble benket til 218Hk.

Koster ca 5000,- å få overhalt laderen (gjorde hvertfall det den gangen). Får også kjøpt overhalingsett for å gjøre det selv. Skal vist ikke være noe problem hvis du kan skru litt.

Bør vente med å dra på før oljetempen passerer 90 grader. La bilen gå på tomgang et par minutter etter hard kjøring før du stopper den.

Bilen er liten, men langt i fra lett. Veier vel godt over 1300kg. Like mye som en Passat stasjinsvogn.

 

Dessuten er det vel smidde stempler og girkasse på Corradoen. Tåler mye juling! Jeg hadde aldri problemer med min bortsett fra at en lastebil kjørte på meg:mad:

 

Skulle gjerne hatt Corrado igjen!

 

Min Corrado veier iallefall bare 1160kg :rolleyes:

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by acoupe

hvor mye HK ekstra gir en rs-lader ?

 

Kommer ann på hvem som porter/hvordan den er portet, men 5-25 hk. Avhenger også hvor friske motorene er. Ikke alle Corradoer er like friske lenger. De har jo tross alt lett 160 000 på telleren

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare delskinn i min, og den veier 1115 kg.

 

Dette er tredje gangen jeg eier en Corrado G60, andre gangen jeg eier denne bilen jeg har nå. Sinnsyk artig bil!!

 

Problemet med G laderen er lite hvis du bruker hue. Legger du hue i skuffen hjemme, før du legger ut på tur, går ting til helvette FØR du aner det. Altså, motoren skal ha ordentlig temperatur FØR du begynner å gi på, ALDRI på kald motor. Bilene er oppsatt med mye "komfort" fra fabrikk, så en del ting må jo påregnes for å få en litt mer aggresiv maskin utav sakene, eks dempere og foringer.

 

Bruker mann hue, vil en G lader holde 80 -90 000 km etter overhaling, alt ettersom reimhjul.

 

Ett annet pluss, er at det begynner nå å finnes MASSE deler til disse bilene, så tilgangen på trim f.eks er stor. Det skal liksom ikke mer til enn ett lite reimhjul, chip og en større bensintrykks regulator til for å få mye mer respons enn originalt. Koster deg 3000 kr.

 

En overhaling kan jo påregnes fra diverse priser, men alt fra kr 15000 (NorskBilDelSenter), til 5-6-7-8 000 kr, alt ettersom hvem av de andre aktørene på markede som overhaler, samt om du skal porte noe også, eks Volksport som leverer en RS2 Porting til kr 9800.

 

Jeg kjenner flere som har eid, eller eier Corrado/Golf G60, og så og si ingen av de har hatt problemer med sine biler. Klart, vi snakker her om 10 -15 år gamle biler, og at da foringer, clutch, bremser, dempere, plugger, følere, osv blir utslitt eller ikke virker, det er ikke til å komme bort ifra. Men sånn er det jo med alle eldre biler.

 

Hvis mann kjører med hue, og ikke gir på på kald motor, er ikke G laderen noe å bekymre seg for, hvis den er i god stand. Det gjør mann ikke med en N/A tuna motor, og heller ikke med en turbo motor, så det er egentlig sunn fornuft som gjelder.

 

Jeg sier kjør på, kjøp bilen. Jeg tror du kan bli svært positivt overrasket. Antallet fornøyde G60 eiere er betydelig større enn de som er missfornøyde.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at om G-laderen først raser, så kan det ofte være en billigere løsning å konvertere til turbo...

Men det er vel alt ettersom hvor nevenyttig man er selv og da..

 

Har en kamerat som eier en Corrado G60, og han er strålende fornøyd ihvertfall...

Er laderen i god stand, gjør du nok ikke noe dumt kjøp!

Nissan 200sx S14a "Z-Edition-Sportline"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sprint

Jeg har hørt at om G-laderen først raser, så kan det ofte være en billigere løsning å konvertere til turbo...

 

Selger nye g-ladere til rundt 15000,- Så det havner vel stort sett i samme gata. Overhaling 5798,- Porting 2498,- til 3998,-. Om en velger turbo eller kompressor er vel stort sett smak og behag. Turbokits er på vei inn til oss....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

jeg har selv en G60 stående i garasjen var vel i mars i år den røk, hehe, kompressor helvette, hehe, så nå har jeg en 20v audi motor men jeg lurer på om jeg heller skal slenge inn en VR6 motor! men jeg er jo litt usikker på hva det er som er best da, faen er ikke så greit det her!!!, shitt heller er over fornøyd med bilen ellers!!! :D:D:D you go for it

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Syrre

jeg forstår ikke at folk - etter mange advarsler - kjøper noe det er overveiende sannsynlig at vil ryke/bli trøbbel med, når de kan kjøpe noe nærmest problemfritt ? jaja - u choose u loose

 

Hvilke 10-16 år gamle biler er det ikke er noe trøbbel med da?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt avhenger vel av hvordan man behandler bilen, dvs også hvordan forige eiere har behandlet den.

Kjøper du en corrado g60 og så ryker g-laderen så betyr jo ikke at laderen er no dritt, men kanskje heller at den ikke har vært behandlet veldig bra av en tidligere eier.

Ting ryker jo ikke uten grunn, så langt det ikke er en fabrikkfeil.

 

Så når man kjøper g60 er det vel ganske viktig og få full historikk for å se at den har blitt vedlikeholdt slik den skal, er den det så er det da ikke no dummere kjøp enn noen annen bil, og sånne mer vanlige feil som diverse slitedeler, dørhåndtak osv kommer man jo uansett ikke unna så lenge bilen er så gammel den er....sånn er det med alle biler.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår