joppa Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 er ikke helt inni det amcar greiene, men hva slags bolt sirkler er det på hjulnava? hørt noe om "store" og "lille" bolt sirkelen. men hva tilsvarer den, er det noe som f.eks er 5x120? går vel tommer siden det er amerikansk kanskje, men noen som har no info? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Vanlig GM personbil boltsirkel er 4,75"(120,65mm) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 okay, takker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 US GM har to forskjellige 5-bolt sirkler (gjelder RWD): - 4.75" 4 3/4": (120.65mm) På alle vanlige biler (Camaro, Chevelle, Caprice/Impala, osv og tilsvarende modeller av Olds/Pont/osv) - 5": (127mm) På RWD trucks (Astro, G10/20, C5/10/1500) og Caprice STV. 4 3/4" er absolutt mest vanlig, og er nærme nok til å bruke noen BMW felger... Vet Ford og Mopar har 4,5", men vet ikke om dette er stor/liten for Mopar? Volvo har vel også denne (Hvertfall Amazon?) Ford og Mopar folk får rette/legge til etter behov... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Her er en informativ side med boltsirkel og innpress for masse modeller: http://www.kompressor.no/felger/boltesirkel.htm Bl.a har Jaguar også 5-120,65. Ikke rart den bakakselen er pop blant oss roddere. Til og med boltsirkelen er samme som Chevrolet! Har hørt at flere amcar eiere kjører med 5-120mm felger på biler med 5-120,65 boltsirkel uten problemer. Det finnes dessuten noe som heter "hjulbolter med flytende kon" som mange visstnok bruker. Selv gjentatt hardkjøring på bane med denne kombinasjonen har gått helt greit. Husk, det er ikke hjulboltene som senterer felgen på spindelen. Det er det felgens senterhull og tilsvarende på spindelen som skal besørge. Dersom felgens senterhull er for lite må dette dreies opp til korrekt diameter. Dersom felgens senterhull er for stort, er det å få kjøpt adapter-ringer som forminsker senterhullet ned til korrekt størrelse. Slike ringer kan man jo enkelt få dreid av et mekanisk verksted også. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Mopar har liten og stor bolte sirkel. Stor bolte sirkel er 4,5" Liten bolte sirkel er 4". Den lille boltesirklen ble brukt på A-Body. (Dart, Valiant og Barracuda t.o.m. 1969. Unntatt A-body med skivebremser etter 1973, de har den store bolte sirkelen på 4,5" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet November 19, 2004 Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 Dersom Mopar/mopar har 4,5" boltsirkel tilsvarer vel det 114,3 mm som er vanlig på en del japser, Rover, Volvo s/v 40 + flere. Både i 5 og 4-bolt. Det gjør utvalget av felger større! Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet November 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2004 takk for mye bra svar og fin link ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.