Gå til innhold

Dump ventil, villig av og til, need help.

Ranger emnet


vilhelm

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jonte

men, det har seg jo sånn at du synes det motsatte av det jeg synes..

 

men, du skal få lov til det..

 

 

 

tusen takk, du er meget generøs av deg...

 

synes hele denne diskusjonen er vanvittig tåpelig, du begyner jo og krangle hver eneste gang noen sier noe negativt om golf. kan du ikke bare slå deg til ro med at folk har forskjellig smak og ikke alle digger golf like mye som deg. du kommer aldri til og ha en bil som alle liker, sånn er det for oss alle. Thats life ;)

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Schlasken

 

 

 

tusen takk, du er meget generøs av deg...

 

synes hele denne diskusjonen er vanvittig tåpelig, du begyner jo og krangle hver eneste gang noen sier noe negativt om golf. kan du ikke bare slå deg til ro med at folk har forskjellig smak og ikke alle digger golf like mye som deg. du kommer aldri til og ha en bil som alle liker, sånn er det for oss alle. Thats life ;)

 

Han klaga på forhjulstrekken til Golf. PGA forhjulstrekk var Golf en kjip bil.. Derfor reagerte jeg.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forhjulstrekken som gjør golf til en kjedelig bil!!!....

VR6 turbo 4wd hadde vært gromt, 1,8 FWD er ikke gromt!...

Audi TT fikk den lille hekkspoileren en kan se på de fleste TTene nå, fordi den som nevnt tidligere sklei av veien i 200+

De gamle (uten spoiler) kunne få denne ettermontert.

 

Og forresten, hvilken bil er mest "tanks" 240 eller golf 1?...

 

Vurder bil for kroner, TT vs 240, jeg hadde tatt 240n.

TT er en stygg designerbil for folk som har nesa så høyt i sky at de snart brekker nakken, eller for folk som tror de har kjøpt seg bra bil fordi den er tøff, noe den ikke er engang...

 

Løsningen for dere med forhjulstrekk: kast den, og kjøp bakhjulstrekk!

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

Det er jo forhjulstrekken som gjør golf til en kjedelig bil!!!....

VR6 turbo 4wd hadde vært gromt, 1,8 FWD er ikke gromt!...

Audi TT fikk den lille hekkspoileren en kan se på de fleste TTene nå, fordi den som nevnt tidligere sklei av veien i 200+

De gamle (uten spoiler) kunne få denne ettermontert.

 

Og forresten, hvilken bil er mest "tanks" 240 eller golf 1?...

 

Vurder bil for kroner, TT vs 240, jeg hadde tatt 240n.

TT er en stygg designerbil for folk som har nesa så høyt i sky at de snart brekker nakken, eller for folk som tror de har kjøpt seg bra bil fordi den er tøff, noe den ikke er engang...

 

Løsningen for dere med forhjulstrekk: kast den, og kjøp bakhjulstrekk!

 

Golf er vel ikke kjedelig.

 

Har du kjørt en Golf 2 Gti 16v som er senket 40-60mm og er avstivet?

- Om ikke, prøv en og kom tilbake å si at den er kjedelig.

 

Jeg synes ikke TT'en er noe spesielt stilig, men har fått sansen for den i det siste. Den har sitt spesielle utseende :)

Og TT'n har bra kjøreegenskaper nå etter alt det som var galt, det har jeg erfart selv. Den sitter godt på vei og drar godt også.

 

Og løsningen for oss med forhjulstrekk som skal kaste den og kjøpe en bakhjulstrekker?

 

- Hvorfor? Har du ikke noe argument for det? Eller er det bare den vanlige, "Bakhjulstrekk er bedre enn forhjulstrekk?"

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Ja, men for å si det sånt det er LITT morsomere å kjøre en volvo 240 turbo med bakhjulstrekk, en en stygg, liten golf, BTW, 180 HK på en 240, får man lett som BARE det! 300-340 Hk klarer motoren hvis man skifter topplokk, og kjøper 2 forgassere. Må jo ha større turbo og da :) Men motoren tåler mer enn en liten gof, 1,6 L, eller hva det er, hehe, kan godt kjøre min 240 mot din golf på 134 Hk eller hva den hadde, du har ikke sjangs.

 

Takk,

Vilhelm

 

P.S. Når er 940 Motor, blitt 240 motor?

 

 

Kast de gasserne og kjøp insprut eller datasprut!! :)

 

Henrik

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt Nitrofish!

Vet TT, er IKKE noe fin, og JAAAAAAAAAAA, jeg har sittet på i en TT, og JAAAAAA, ikke bare en gang, men mange. Den sitter ikke noe spesielt nei. Forhjulsdrift, la meg se: ÅÅÅÅ, ja, derfor ja, HEHE, KANSJE, at man ikke kan bruke gass til å få sleng på rompa, hvor dumt er det å dra i brekken a? sitter der og strever med et brekk, en å bare gi gass, det er så sykt mye moromere å kjøre bakhjulstrekk enn forhjulstrekk, har kjørt bil med NOK power i, men med forhjulstrekk, og jeg kjører heller 240'en enn den, selv om 240, ikke går så bra. Pluss en 240 er jo stygg, og billig, så kan kjøre den hardt, og gir litt faen i hva som sjer med den. GOLF og 240 er STYGGE biler, btw, MYE mer praktisk å ha en 240 enn en liten golf.

 

Takk,

Vilhelm

 

P.S. får se hvis jeg får meg ET motor, skal vel det etterhvert, holder med forgasser nå, har akkuratt kjøpt den så, gidder ikke kaste den med en gang, orker ikke strevet med å installere ET nå.

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thats my man!!!

 

Bakhjulstrekk er grommest, så kommer 4wd. (FF står ikke på lista...)

Framhjulstrekk er greit i familiebiler der det skal spares plass i gulvet!

En sportsbil skal ikke ha framhjulstrekk!

 

Har noen forresten sett en F1 bil med motoren på tvers foran? (jeg har sett bilder av en, men den hadde DÅRLIGE kjøreegenskaper...)

 

Hvorfor har WRC-bilene ikke fohjulstrekk, de som skal være verdens "beste" gatebiler?

 

Og hva med de som sier at forhjulstrekkere er så gode vinterbiler?

Ikke engang mora mi liker fohjulstrekk på vinteren!

 

Hva skjer hvis du putter noe særlig over 350-400hk og 300-400NM i en FF bil?

Svar: UNDERSTYRING

 

Joda, du kan sladde med bremsen i en FF, men ikke akkurat i lengre perioder; det er jo ikke noe tøft å sladde hvis du ikke kan akselerere samtidig?!

 

Og det er skikkelig gromt å "nappe i stikka", sveive 3 runder på rattet og så... nei da stod du stille gitt....

 

 

GODT NYTT ÅR!

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nitrofish

Thats my man!!!

 

Bakhjulstrekk er grommest, så kommer 4wd. (FF står ikke på lista...)

Framhjulstrekk er greit i familiebiler der det skal spares plass i gulvet!

En sportsbil skal ikke ha framhjulstrekk!

 

Har noen forresten sett en F1 bil med motoren på tvers foran? (jeg har sett bilder av en, men den hadde DÅRLIGE kjøreegenskaper...)

 

Hvorfor har WRC-bilene ikke fohjulstrekk, de som skal være verdens "beste" gatebiler?

 

Og hva med de som sier at forhjulstrekkere er så gode vinterbiler?

Ikke engang mora mi liker fohjulstrekk på vinteren!

 

Hva skjer hvis du putter noe særlig over 350-400hk og 300-400NM i en FF bil?

Svar: UNDERSTYRING

 

Joda, du kan sladde med bremsen i en FF, men ikke akkurat i lengre perioder; det er jo ikke noe tøft å sladde hvis du ikke kan akselerere samtidig?!

 

Og det er skikkelig gromt å "nappe i stikka", sveive 3 runder på rattet og så... nei da stod du stille gitt....

 

 

GODT NYTT ÅR!

Er vel noe drøyt og påstå at RWD er grommere enn 4WD, i hvertfall på vinteren. Da kan vi jo spørre hvorfor ikke WRC har RWD? Forhjulstrekk er bedre til normal kjøring på vinteren, problemet er at alle innbarka RWD entusiaster kjører FWD på samme måte som når de sladder rundt med Volvo 240;) , og da er det ikke moro. Fort inn i svingen, bråslipp gassen, ev. touch bremsen, vent til det slipper bak og juster med gassen. Bredere kjører du ikke med bakhjulstrekk, prøv og se:) Noen her som så Bruno Arntsen i rallyløypa med Astra Kit Car? På raske fartsettapper lå han likt med verstingene med 340 HK og 4WD. Vi er 8-10 stk som har bane på et jordet, og det er foreløpig en som kjører FWD (med automat!!!!) Han kjører omtrent dobbelt så fort rundt banen som vi andre med Sierra.

 

Ikke tøft og sladde hvis man ikke kan akselrere samtidig?? Er sterkt begrenset akselreasjon i en bil som går sidelengs med drivhjulene på tvers av kjøreretningen. Med FWD kan du faktisk vri drivhjulene i riktig retning, uavhengig av hvor resten av skrotet er på vei. Godt nytt bredt år;)

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men likavel, 4WD, det er vel, vet ikke, men hvis man kan, det, mye lettere enn RWD, RWD tror jeg det er noe av det vanskligeste man kan være borti, men det er utrolig morro når man får det til.

 

Takk,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Henrik

 

Hvorfor er samtlige klasse 2 biler fwd da ?

 

Er det pga de dårlige kjøreegenskapene ?

Er det rallycross div 2 du tenker på så er vel svaret ganske enkelt. Vet ikke om forhjulstrekk er det idielle i RC fordi du taper enn del i starten. Problemet er at det ikke produseres biler med bakhjulstrekk som har noe og stille opp med her. Men det går et par BMW 3-serie i klassen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde primera STCC før, og gikk over til 200sx 98mod...

 

hadde si 145hk i primeraen fwd

hadde 225hk i 200sx'n

 

anyway, poenget: jeg savnet primeraen sårt hele tiden når jeg hadde sx'n... fwd og GODE kjøreegenskaper er og blir fun!!

med en liten golf, kan du kaste bilen rundt svinger, avkjørsler MYE mer enn du kan med en 240. den blir for stor og klumpete.

HEIV primeraen rundt i alt av svinger, det kan jeg ikke på samme måte i 200sx, eller 300zx...

 

Så kjør en bil med fwd og bra understell en ukes tid, og kjenn hvor utrolig forandret kjørestilen din blir.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her skjønner tydeligvis ikke forskjellen mellom GROMT og EFFEKTIVT...

 

Har noen her sett en FWD Touring Car kjøre fra en DTM bil?

 

Rundetider har ekstremt mye med kjørestil å gjøre. Dette er effektivitet.

Å kjøre sidelengs er ikke effektivt; bare til en viss grad der bakhjulene kjører på, si 105% av grepet sitt, slik at bilen bare er overstyrt, men, dette er ikke å kjøre sidelengs! Da vil det være veldig like rundetider på en forhjulstrekker og en bakhjulstrekker med ca lik vekt og effekt!

 

Når det gjelder sladding med en FWD, vil jeg vel si at du trår klampen i bånn lar den være der, og bremser inn i svingen til det slipper bak. når svingen er vel overstått, slipp bremsen og fortsett.

 

Er en WRC en RC div 2 bil?

 

PS: noe av det styggeste jeg ser er bilder av FFere som løfter bakhjula i svinger!

 

Når du da har kjørt FF en uke, kjør FR en uke på vinteren, og se hvordan kjørestilen forandrer seg tilbake.

 

Hele opplegget med FF er ganske bakvendt; bakhjula skal bare bremse litt, mens du skal både styre, bremse, og akselerere med forhjula!?

- 92 BMW 318iS

- 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale

- 86 Sierra iS - prosjekt?

- 98 323i Coupe banebil

- 83/87 Audi 200 TQA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår