Gå til innhold

Dump ventil, villig av og til, need help.

Ranger emnet


vilhelm

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mondeo

TT måtte jo returneres til fabrikken på grunn av dårlige kjøreegenskaper i høy fart. Bladet Drive trimmet opp en skoda og sammenlignet den på nettopp Vålerbanen med TT og Ford Mondeo ST 200. At Skodaen dro fra er vel greit, det er jo samme bilen som TT, men altså trimmet her, men at "sportsbilen" TT ble frakjørt av en Ford Mondeo kom vel overraskende på noen

 

Bilene ble ikke retunert til farikken. Problemet var ikke at TT hadde så dårlige kjøreegenskaper, det var vel heller at folk ikke kunne kjøre bil...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, men for å si det sånt det er LITT morsomere å kjøre en volvo 240 turbo med bakhjulstrekk, en en stygg, liten golf, BTW, 180 HK på en 240, får man lett som BARE det! 300-340 Hk klarer motoren hvis man skifter topplokk, og kjøper 2 forgassere. Må jo ha større turbo og da :) Men motoren tåler mer enn en liten gof, 1,6 L, eller hva det er, hehe, kan godt kjøre min 240 mot din golf på 134 Hk eller hva den hadde, du har ikke sjangs.

 

Takk,

Vilhelm

 

P.S. Når er 940 Motor, blitt 240 motor?

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde gjerne stilt opp på bane å kjørt mot deg med golf'en ja,hvis jeg hadde hatt den ennå...!! og,om det er "lett" å få 300hk er vel igrunn ganske lite interessant i denne sammenhengen... bilen din går ikke noe bedre fordi om den er "lett" å trimme...så lenge den IKKE er trimma..

er forresten 1.8 liter i Golf'en..

har Nissan 200SX nå,btw...

påstår ikke at jeg hadde kjørt fra deg med golf'en,sier bare at golf'en gikk omtrent like bra/dårlig som den volvo'en til kameraten min,men jeg dro fra ham på svingete veier...!

 

EDIT: har ikke sagt noe om at "940 motor har blitt 240 motor"...men 940 motoren har 180hk,og du sa (tror jeg?)at du hadde 180 hk i 240'n din,derfor syntes jeg det virket greit å sammenligne...

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Ja, men for å si det sånt det er LITT morsomere å kjøre en volvo 240 turbo med bakhjulstrekk, en en stygg, liten golf, BTW, 180 HK på en 240, får man lett som BARE det! 300-340 Hk klarer motoren hvis man skifter topplokk, og kjøper 2 forgassere. Må jo ha større turbo og da :) Men motoren tåler mer enn en liten gof, 1,6 L, eller hva det er, hehe, kan godt kjøre min 240 mot din golf på 134 Hk eller hva den hadde, du har ikke sjangs.

 

Takk,

Vilhelm

 

P.S. Når er 940 Motor, blitt 240 motor?

 

Kan godt kjøre fra volvoen din jeg...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Noter dere at de 2 bilene med mest understyring av 4-hjulstrekkere heter Impreza og Lancer Evo....... ;)

Hvor har du denne røverhistorien fra? Tiff (eneste referansen jeg har) mente jo at EVO'en var litt FOR overstyrt... m'm Det er Audi han klager mest over. Men uansett omtrent ingen biler er bra nok med standard understell.

 

Originally posted by Ole Morten

Problemet var ikke at TT hadde så dårlige kjøreegenskaper, det var vel heller at folk ikke kunne kjøre bil...

Det var vel at bakenden hadde minimalt til ingen downforce i 200+ km/t, og hvis du f.eks skulle skifte fil på autobahn i den farten flagret bilen veggimellom. Er vel ikke sjåføren som er hovedoproblemet når det var flere som drepte seg på akkurat dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Det var vel at bakenden hadde minimalt til ingen downforce i 200+ km/t, og hvis du f.eks skulle skifte fil på autobahn i den farten flagret bilen veggimellom. Er vel ikke sjåføren som er hovedoproblemet når det var flere som drepte seg på akkurat dette??

 

Hvis problemet var downforce'n i 200+, rart de bygde om hele understellet og ikke bare monterte en spoiler på bakluka...

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erling

Kjenner ikke til hvor mye de gjorde utav det, men den fikk seg iallefall en hekkspoiler. En Audi kan vel aldri utvikles FOR MYE på kjøreegenskapene.. :D:D

 

Sant nok at den ble bedre. Var nok ikke opptimal fra starten av.

Hekkspoileren var faktisk frivillig.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. kjøreegenskapene til de tidlige TT bilene...

 

Det er ikke sjåførene det var noe galt med!!!!!!

Når Tiff Needle himself sa at det var noe som føltes galt med bilen så sier det seg selv at det er noe som ikke er helt bra!

 

MEN, han likte kjøreegenskapene i den oppgraderte modellen, heldigvis for Audi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Bladet Drive trimmet opp en skoda og sammenlignet den på nettopp Vålerbanen med TT og Ford Mondeo ST 200. At Skodaen dro fra er vel greit, det er jo samme bilen som TT, men altså trimmet her, men at "sportsbilen" TT ble frakjørt av en Ford Mondeo kom vel overraskende på noen

 

ikke en overaskelse for meg! :D :D

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går ikke SÅ bra nå altså :) Men det holder en stund for meg, skal bare få den gjennom EU kontroll jeg :) Så etter det skal jeg skaffe meg bedre forgasser(e), ny turbo, intercooler, topplokk, ja, det får holde en stund framover :) Hehe.

 

Takk,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Kjenner to som hadde TT og begge disse bilene ble returnert til fabrikken for ombygging. Den ene ble aldri henta igjen........

 

Bilene ble bygd om i Norge(understell). Mange ble sendt til Ungarn for ettermontering av ESP.

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vilhelm

Den går ikke SÅ bra nå altså :) Men det holder en stund for meg, skal bare få den gjennom EU kontroll jeg :) Så etter det skal jeg skaffe meg bedre forgasser(e), ny turbo, intercooler, topplokk, ja, det får holde en stund framover :) Hehe.

 

Takk,

Vilhelm

 

Så du kjører ikke fra en TT alikevel da?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår