Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hørte bilen før den kom inn i rundkjøringa, så tenker jo bare åja en gammel sliten colt, men så gir den på ut og det går bra fremover. Var jo en jævlig dump på den og... Lo godt da

hehe tidi... går faktisk jæla godt den bilen der...

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørte bilen før den kom inn i rundkjøringa, så tenker jo bare åja en gammel sliten colt, men så gir den på ut og det går bra fremover. Var jo en jævlig dump på den og... Lo godt da

 

Hehe, var sikkert meg jah, er jo så fint farts parti der med grillkjøkkene :rolleyes:

 

Hvilken bil har du forresten? kjenner jo litt til os rånerene, gikk vk1 kjøretøy der i fjord...

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du clone..Ikkje kjør med de "nye" felgene du har på bilde...

Du husker vel hvordan drivakslingen på twincamen knakk...:P

Ville bare få sagt det:P

 

 

Hehe, stemmer det :P jeg bare testa de på og hvis de passa så kjøper jeg en ny felg som erstatter den ødelagte ;)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd jeg ikke helt ser poenget med rådene om å kjøre med 3" eksos anlegg på en 1,6L.

 

Med tanke på hvor mye varme en turbolader drar ut av eksosen vil bakdemperen på et overdimensjonert eksos anlegg med all sannsynlighet tidlig bli rustskadet pga av kondensvann da anleggets bakre deler ikke vil bli varmt nok til å tørke opp bakdemperen.

 

Det er også et fancy ord kalt "velocitet" (faktisk så fancy at jeg er usikker på hvordan det staves ;) ) som kan ha litt å si når det gjelder hvor egnet de forskjellige rør dimensjoner er. Kort sagt betyr at du ønsker å holde gass hastigheten under et visst nivå (for høy gasshastighet for grannt anlegg) men også unngå at den blir for lav. (Noe som fort skjer med overdimensjonerte eksos anlegg)

 

Som nevnt tidligere så er motstand et onde. men med for grove rør kan du også risikere at Wastegaten får problemer med å kontrollere ladetrykket.

(GIK anbefaler feks max 2,5" på Garretts T25/T28 og andre turboer av samme størrelse med integrert wastegate)

 

2,5" er også i følge Corky Bell (forfatteren av "Maximum Boost") tilstrekkelig til omkring 400 hk.

 

Jeg har ivertfall såpass tiltro til denne herren at jeg ikke ser noen grunn til å gå over 2,5" på min egen bil.

 

Så selv om 2" høres lite ut er faktisk det faktisk ikke så usannsynlig at det rekker for 160-180 hk.

 

Til sist vil jeg også nevne at man helst skal ha plass til eksos anlegget under bilen også.

det er faktisk ikke alle biler som har plass til et 3" eller grøvre eksos anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er redd jeg ikke helt ser poenget med rådene om å kjøre med 3" eksos anlegg på en 1,6L.

 

Med tanke på hvor mye varme en turbolader drar ut av eksosen vil bakdemperen på et overdimensjonert eksos anlegg med all sannsynlighet tidlig bli rustskadet pga av kondensvann da anleggets bakre deler ikke vil bli varmt nok til å tørke opp bakdemperen.

 

Det er også et fancy ord kalt "velocitet" (faktisk så fancy at jeg er usikker på hvordan det staves ;) ) som kan ha litt å si når det gjelder hvor egnet de forskjellige rør dimensjoner er. Kort sagt betyr at du ønsker å holde gass hastigheten under et visst nivå (for høy gasshastighet for grannt anlegg) men også unngå at den blir for lav. (Noe som fort skjer med overdimensjonerte eksos anlegg)

 

Som nevnt tidligere så er motstand et onde. men med for grove rør kan du også risikere at Wastegaten får problemer med å kontrollere ladetrykket.

(GIK anbefaler feks max 2,5" på Garretts T25/T28 og andre turboer av samme størrelse med integrert wastegate)

 

2,5" er også i følge Corky Bell (forfatteren av "Maximum Boost") tilstrekkelig til omkring 400 hk.

 

Jeg har ivertfall såpass tiltro til denne herren at jeg ikke ser noen grunn til å gå over 2,5" på min egen bil.

 

Så selv om 2" høres lite ut er faktisk det faktisk ikke så usannsynlig at det rekker for 160-180 hk.

 

Til sist vil jeg også nevne at man helst skal ha plass til eksos anlegget under bilen også.

det er faktisk ikke alle biler som har plass til et 3" eller grøvre eksos anlegg.

 

Hmm, godt og kunne lese slike innlegg hvor det viser seg att eksos-rør valget ikke var så på tryne alike vell, hehe :) Men er så vanskelig og vite hva som er rett og gale nå som det er så mangen "værdens mestere" her på foumet :rolleyes: Men jeg er no enig i hva du sier egentlig...

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
er litt eldre denne da 85mod. veit ikke om det er store forskjellen ellers. Uten om blinkerne foran. Står en colt turbo på brødrene london i oslo med 185k på tellern. Hvis det er av innt.

 

Tja , 89mod sammenlignet med 85mod er, større fangere, blinklysene forrand på skjermene, side skjørt, panser opphøyning, emblemfri grill, servo, stående midtkonsoll og andre seter, men har du el vindu eller? og er det triptonic slik det står i anonsen ? :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår