Gå til innhold

Mitt lille golf prosjekt!

Ranger emnet


ZtilongZ

Anbefalte innlegg

Synes du må legge ut flere bilder her, selv om du ikke har begynt å "modde" enda! :)

 

Meeen, du hadde ikke tenkt å gjøre noe med motoren?

Synes du skal gjøre det... 90 hk er jo ganske lite... Faktisk VELDIG lite. Bytt til feks en audi blokk. Den passer rett på uten å bytte noe annet enn selve blokka. Da vil du få ca 125 hk, hvertfall etter det jeg har hørt. Og med litt ekstra trim i tillegg begynner det å nærme seg en sprek motor :cool:

 

Jeg har hvertfall planer om dette, den gangen jeg kjøper meg golf (håper jo at det ikke blir lenge til :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by golfrider

35 hk ved å bare bytte blokk? Hva med resten av motor delene? passer de på orginalen over på audiblokken? Pris?

Audi blokka er 2.0 liter. Må vel ha større stempler eller lenger råder muligens.

Ellers er vel cluet å bruke 1.8 toppen. Resten passer vel fint tror jeg. HAr mer info om det et annet sted. Skal grave det opp når LaStrada skal begynne på sin Golf, eller om ZtilongZ skal gjøre dette (noe jeg syns :D) på sin.

Blokka koster vel maks noen lapper hos hogger'n. Om du skal ha stempler eller råder i tillegg koster vel heller ikke det så mye.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Du får ikke 35hk med mer slagvolum. Kanskje 3,5hk.

Er ikke bare slagvolumet det er snakk om.

Jeg har noen ark der det står hva man trenger. Kom fram til 123 eller 125 hk.

 

Kan finne de.

Rakriste her på forumet skulle vel ha dette i Golfen sin tror jeg.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet gjør ingen det bortsett fra rekkefemmerne i bakhjulstrekkerne (Urquattro, Sportquattro, og sikkert noen andre). Mulig det ikke bare var rekkefemmere heller.

 

De fleste Audier har jo forhjulstrekk, og da er den vel tverrstilt.

Noen 2.0 blokker skal passe iallfall.

 

Men nå er vi i ferd med å ødelegge tråden til Mr. ZtilongZ.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha hvit bakgrunn på speedometer/turteller og i varmeapperatet så nå har jeg begynt litt på det...

 

Sleit litt med å finne ut av ting, men nå er alt oppe.

Varmeapperatet er ferdig:

AUT16866.gif

 

Printa ut fra internett, og klipte ut delene... Så kledde jeg de i kontaktpapir så de skulle bli litt blankere, og litt mer solide.

 

Speedometeret har jeg ikke begynt på, men dette skal også bli hvitt, og det skal ha røde nåler... (Man ser litt av hvordan speedometeret skal se ut på arket som instrumentene ligger på, ikke riktig størrelse da)

AUT16865.gif

 

De er litt uklare, men det får gå...

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tplassen

hvor har du fått tak i det arket du har under alt, på det siste bildet der???

 

altså, det hvite arket med de hvite instrumentene???

 

finnes det på nettside, slik at jeg kan laste det ned???

 

mvh Terje

 

Jeg fikk det av kameraten min... (Laaars på forumet)

De er egentlig hvite og svarte, men jeg har fikset litt på de så det er hvite og rød, med svarte outlines...

 

Vet noen hvor jeg kan få tak i lyspærer med sokkel med farge på til instrumentpanelet?

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Er ikke bare slagvolumet det er snakk om.

Jeg har noen ark der det står hva man trenger. Kom fram til 123 eller 125 hk.

 

Kan finne de.

Rakriste her på forumet skulle vel ha dette i Golfen sin tror jeg.

 

Blir litt teit å diskutere disse heste tallene når det er ren gjetting.

 

Jeg gjorde en slik jobb med min 8v gti motor. Kjøpte inn en 2E blokk fra golf 3/passat (2liter) og satt 1,8 toppen på denne. Da bruker man seff 2E stemplene og golf3 dynamo osv. Man tar 1,8 gti fordeleren og setter over drivhjulet fra 2E fordeleren, man må bruke 1,8 fordeleren siden det er 1,8 topp! Man må få spesial dreid en adapter skive for å få fordeleren til å passe. 2 liter blokka har også olje utlufting noe som ikke golf2 har på blokka, så her er nok en utfordring.

 

Og denne oppskriften er laget for å funke med GTI topp, siden 2liter blokk og GTI toppen sammen gir en komp på 10-1, standard 1,8 topp er laget for 9-1 i komp med helt flate stempler. Dessuten er ventilene mindre og kammen slappere på denne toppen.

 

Derfor får du ikke en masse hester med 90 hk toppen uten å spandere en 10.000 krs portejobb og en skikkelig kam på den.

 

På min motor fikk jeg et skikkelig bånndrag helt opp til 5000 omin, Hadde også 4-2-1 grenrør og original GTI eksos etter det. effektanlegg uten grenrør hjelper minimalt på HK. 2,5 er for mye og vil gi mindre bånndrag enn originalt.

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår