Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny kasse i løpet av vinteren. Då blir det neon i kassen, speil og plexiglas. Tenker på å plassere ein neon ring bak elementa inne i kassen. Lurer på om det finst noko kontroller som får lysa til å blinke i takt med musikken?

 

Kassane er på ca 40-45 liter

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjører på Eibach fjærer som senket 30mm, med orginale dempere og 205*50*16. Funker flott. (jager motorsykkler på svingete veier..)De kostet 3500.- med moms og frakt fra Poleposition. Handlet med sigurd. Om du vil prøve noe enda billigere har jeg orginale fjærer til 4x4. Om du spør din Ford-forhandler kan de fortelle om de kan passe. De er til type BFP. Får de for 500.-

_______________________

Med hilsen / Best Regards

Anders T.

Flat Out Racing

"When in doubt, go flat out."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av subber vurderer jeg å kjøpe Infinity Reference 1030W:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=728

 

Gleder meg til snart å komme igang med stereobyggingen...

 

 

Om du skal ha infinity så ta kontakt med meg først, det kan lønne seg i stor grad :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Eg hadde tenkt på to 10". Det vil nok bli bra nok det.. Siden det ikke er helt tett inn til kupèen.

 

Inbiller jeg meg riktig når jeg tenker å la elementene spille rett frem. ikke skrått opp el no sånt?

 

 

2x10" er veldig bra i mondeo, 1x10" er også meget bra, men kommer ann på hvilket element man bruker.

 

De fleste subber spiller best når det står mot seteryggen og spiller bakover, men det kan også funke at de spiller forover, men da må subben ha 15-25cm klaring til seteryggen. Noe som vil føre til at du mister litt mye plass..

 

Er du smart tar du av hattehylla, dvs den 2-3 mm tykke "papp"-plata oppå der. Så ser du at det er stanset inn en ganske stor firkanta plate midt på hattehylla(ca 30x60cm), skjær denne bort. Forskjellen er meget stor.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig fristet til å kjøpe de subbene eg linket til, og så bruke en forsterker som var på tilbud hos bilradiospesialisten.. Du finner link i en tråd på bilstereoforumet...

 

Sage vekk en firkant i midten av hattehyllen, er det for å slippe mer lyd inn i kupèen?

Det er hull langs kanten ved ruten nå, så det kommer jo faktisk noelunde med bass inn der... Eller så kunne jeg evt tatt ut 6*9ene som er der nå og lagt noe filt over de hullene istedet....

 

Hvis du kan fikse en god pris på infinity så er det bare å komme med det... vurderte nesten å dra og kjøpe det på fredag..men hvis du kan komme med et godt tilbud så bør eg kanskje vente....

 

Planene for stereobyggingen er ikke så stor... Tenkte å bygge en kasse som dekket hele bredden, og dekke igjen sånn at det ble nesten som en vegg med subber. Så vil jeg bygge opp gulvet litt og legger forsterker under med glass/plexi over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Combat Duratec

Har et annet tips når det gjelder stereo i Mondeo.

Har "leka" litt i den første mondeoen min.

 

Prøv å støpe kasser. er utrolig morsomt, blir bra, og ser vannvittig pent ut.

Er ferdig med mitt nå.

 

35.JPG

 

det der var bare nice...!!:) :)

2.0 glx,

Ser ut som anlegget har begynt å komme seg nå ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suoermann

Zetec: Hvor mye kan jeg få 2x12 i kasse? til en rimelig penge? Samme ossen slag. Har 1000W forsterker. boss trur jeg.

 

Rene subber uten kasse, så ville jeg anbefalt RF Punch stage 1 eller 2.

disse ligger på henholdsvis ca 1000 og 1500kr..

 

Mer nøyaktig pris kan du få om du er intr.

 

Pris på 2x12" Punch Stage 2 med kasse kommer i overkant av 5000kr

 

Dobbel 10" kasse kommer på ca 4495,-

Dette er vel og merke fabrikkbygde kasser, så blir rimeligere å bygge kasse selv eller få noen til å gjøre det.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn solfilm nå, så KANSKJE siderutene bak blir sotet til helgen.. Har kjøpt 20%. Bakruten tror jeg noen proffe skal få bryne seg på.

 

Zetec:

Har du specs på RF-ene

 

Og du sa det ville lønne seg å snakke med deg om Infinity i en tidligere tråd.. Hva kan du tilby der da?..

 

Klarer forresten ikke å sende deg PM av en eller annen grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Har kjøpt inn solfilm nå, så KANSKJE siderutene bak blir sotet til helgen.. Har kjøpt 20%. Bakruten tror jeg noen proffe skal få bryne seg på.

 

Zetec:

Har du specs på RF-ene

 

Og du sa det ville lønne seg å snakke med deg om Infinity i en tidligere tråd.. Hva kan du tilby der da?..

 

Klarer forresten ikke å sende deg PM av en eller annen grunn...

 

Av infinity blir det jo reference serien som ligger i ca samme prisklasse som RF'ene.

 

Men etter min mening burde du kanskje satset på 1 stk Infinity Kappa Perfect 10" i 18 liters lukket kasse. Så lenge du har litt effekt å mate den med overrasker den veldig..

Den subben koster 1990,- hos meg.

 

RF Stage 1 = 150/300 watt

RF Stage 2 = 200/400 watt

 

Infinity Reference 12" 300w rms (veil pris 995,-)

 

Infinity Kappa Perfect 10" 350w rms (veil pris 1990,-)

 

 

 

Når du skal sote vinduene så ta de ut av bilen, resultatet blir MYE bedre :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo reference jeg egentlig hadde sett på nå... Er infinity kappa bedre? og hva vil prisen bli ferdig tilsendt?

 

Kan du gi bra pris på en forsterker som funker bra til det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Det var jo reference jeg egentlig hadde sett på nå... Er infinity kappa bedre? og hva vil prisen bli ferdig tilsendt?

 

Kan du gi bra pris på en forsterker som funker bra til det også?

 

Kappa Perfect er mye bedre, dette er en sub som vanligvis ligger rundt 2700-2990..

Bilradiospesialisten satt nylig subben ned fra 3990,- til 2990,- for 10" versjonen.

 

Frakt er ca 150-180kr mener jeg på..

 

De fleste forsterkere, som kan gi rundt 300w rms brokoblet i 4 ohm duger, jeg bruker jo en relativt dyr forsterker selv, men kan forslå forsterker som Lightning Audio B2.350.1 til ca 2600kr

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by glx-rider

Zetec: Sendte deg en pm her en dag med spørsmål om en infinity forsterker, så fikk jeg ikke noe svar av deg.. Får du skaffet den eller noe? Det var en REF7520A..

 

Det nærmeste jeg finner er RA7502 2x75w rms 4ohm 2/1 kanaler. Koster ca 2000kr.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår