Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått til anskaffelse av en '94 mk1..

 

Den er ganske standart slik den er nå. Det eneste er 17" MOMO felger og konfilter....

 

Det som skal endres på med bilen innen rimelig tid er:

- Senkefjærer 35 - 40mm

- Sote ruter (ikke planer om de fremste rutene forløpig)

- Stereoanlegg (Prioritert høyt)

- Øyelokk

 

Har selvfølgelit lyst til å gjøre mer men det får komme etterhvert...

 

Skal ta og leggge ut bilder senere, har ikke fått tatt noen enda.

 

Og så har jeg sett litt på senkefjærer og øyelokk. Og er autospar sine noe å satste på, eller hva med mobilsentrum? Var også innom powerzone, men de var en del dyrere.... Og det finnes vel billigere brede øyelokk enn nesten ni hundre kroner??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den har gått nesten 170', så det er overlevbart det... Bilen er vel egentlig blågrønn, liksom en helt grei farge bare... Og det er sedan detta..

 

Her er bildet fra annonsen, har ikke fått tatt noen andre. Og felgene som er på på bildet fikk jeg med:

 

571754_270x203.jpg

 

 

Zetec: vet ikke om jeg har råd til doble lykter.. De eneste jeg har funnet til nå kostet jo over fire tusen lapper jo :eek: Så øyelokk for duge en stund

 

Det skal bli stereo i den, det er sikkert. Tenkte eg skulle få kjøpt inn subber ved neste lønning. For jeg må jo begynne å bygge kassen til de ganske snart.

Hvis det er noe jeg bør tenke på før eg kjøper inn anlegg til den så hadde jeg vært taknemmlig for tips...

 

Nå har jeg en liten sub i bagasjen og den høres nesten ikke utenfor, men det gjør diskantene, så dørene må dempes ihvertfall...

 

Skal holde folk oppdatert på der som blir gjort noe med bilen i tråden her, for de som har lyst å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Den har gått nesten 170', så det er overlevbart det... Bilen er vel egentlig blågrønn, liksom en helt grei farge bare... Og det er sedan detta..

 

Her er bildet fra annonsen, har ikke fått tatt noen andre. Og felgene som er på på bildet fikk jeg med:

 

571754_270x203.jpg

 

 

Zetec: vet ikke om jeg har råd til doble lykter.. De eneste jeg har funnet til nå kostet jo over fire tusen lapper jo :eek: Så øyelokk for duge en stund

 

Det skal bli stereo i den, det er sikkert. Tenkte eg skulle få kjøpt inn subber ved neste lønning. For jeg må jo begynne å bygge kassen til de ganske snart.

Hvis det er noe jeg bør tenke på før eg kjøper inn anlegg til den så hadde jeg vært taknemmlig for tips...

 

Nå har jeg en liten sub i bagasjen og den høres nesten ikke utenfor, men det gjør diskantene, så dørene må dempes ihvertfall...

 

Skal holde folk oppdatert på der som blir gjort noe med bilen i tråden her, for de som har lyst å se...

 

Oki, er bilstereoforhandler og har det meste som er verdt å kjøpe, hehe.. Har også noen gode tips til mondeobygging, og Infinity, SPL Dynamics og JL-Audio er en god kombinasjon. Med en Pioneer headunit da :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har 2x12" MA Audio med MA Audio monoblokk på 1800W Dette lager lyd, men i tillegg har eg 2 kondensatorar på 1 farad kvar for å få nok strøm til subbane

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde tenkt på to 10". Det vil nok bli bra nok det.. Siden det ikke er helt tett inn til kupèen.

 

Inbiller jeg meg riktig når jeg tenker å la elementene spille rett frem. ikke skrått opp el no sånt?

 

Noen som har noen bilder av stereo i mk1 kanskje? Greit å få litt inspirasjon før eg setter igang..

 

Vet ikke hvilke type øyelokk eg skal velge... Hadde i begynnelsen tenkt på lange, men de korte så ikke så dum ut da:

lb2167.jpg

ab0913.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde de korte.... ser mer ut som "panserforlenger" enn de som dekker blinklysa også..

 

men nå er det morette lys som duger.. :D

synd jeg ikke vet hvor jeg gjorde av øyelokka... kunne fått de billig.. men har en kompis som skal selge mondeo, som har øyelokk.. kan høre med han.. :)

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondie: Du må legge bildet ut på nett før det kan vises på forumet.. Send det gjerne til meg så kan jeg legge det ut ( tomrene@online.no )

 

jackpot: Hadde vært fint om du kunne høre med kompisen din... det greiest hadde jo vært å finne brukte (les:billigere)

Eg vil gjerne ha slike doble lykter (morette lys?), men det koster mer, og jeg kommer ikke til å bruke så mye penger på det akkurat nå...

 

Det var på denne siden jeg fant de det var bilde av:

http://realcar.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_ix3.htm&wts.ACTION=loginguest&p=H

 

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe rimelige senkefjærer, som ikke er bar totalt dritt vel og merke...

 

Av subber vurderer jeg å kjøpe Infinity Reference 1030W:

http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=728

 

Gleder meg til snart å komme igang med stereobyggingen...

 

Og så kom regningen på omregistreringen idag kr 5820,- :mad:

 

Her er bildet til Mondie:

Koffert2.jpg

 

SÅ ikke så dumt ut det der...Hvor stor kasse var det der, egentlig? Men blir nok litt anderledes det jeg kommer til å bygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår