Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

Etter at jeg ble fattig pga bytte av hjullagrene og festing hjemme i Bergen, så har motivasjonen tatt seg opp igjen...

 

Er godt på vei til å fullføre gulvet i bagasjen. Måtte heve det et par cm etter første prøving. Mangler nå et par små ben p midten av det nye gulvet. Samt å trekke gulvet med teppe eller slik diamantmønstret som jeg egentlig vil ha.. Og så skal jeg legge en plate under subben for å heve den litt. Skal være litt ledig plass over toppen på den. Subben krasjer litt med gulvert slik ting er nå...

Bilder av gulvet så langt:

S3010008.jpg

 

S3010009.jpg

 

Og så har jeg funnet ut at jeg skal putte noen målere i dashen.. Har allerede voltmeter. Men vil også ha oljetrykk, -temp, vanntemp..

Tror det blir tre stk.. Hvilke synes dere jeg burde ha i tillegg til volt? Har lyst på oljetrykkmåler men synes dere jeg skal ha oljetemp eller vanntemp?

Er jo mulig å flytte spilleren ned. Men bilen min kommer til å bli mer stereo enn motor for å si det sånn....

 

Måleren jeg har nå (de andre skal være like):

Voltmeter.jpg

 

Her, undre spilleren, skal målerne inn:

S3010012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Da har jeg fått trukket teppe på det nye gulvet i bagasjen:

 

S3010018.jpg

 

S3010017.jpg

 

 

Med de målerne... Er det noen som vet om jeg kan bruke de orginale følerne/senderne? Det er de som de har på bilextra jeg har tenkt å bruke.

 

Neste blir å kjøpe nye vinterdekk.. De høyttalerne blir visst utsatt hele tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det skjer utrolig lite med mondeoen for tiden... Har ike hatt helt motivasjonen med parkeringssituasjonen nå... Skal snart flytte til et sted med garasjeplass, så da skjer det kanskje noe mer.....

 

Satser på at motivasjonen kommer nå som det blir lysere tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Huff.. høres ikke mye morro ut med en bil som bare blir ødelagt hele tida.. :( På min holder demperne bak å gå merker jeg, kommer sånn Knirke lyd fra venstre side bak og sånn gnisselyd fra høyre side bak.. er ikke sikker på hva det er, foringer eller no.. Men fet bil! Har du fått spoileren enda?

Og har du noen mål på basskassa di? tenkt å bygge etterhvert.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er lite på internett for tiden. Så er tregt svar....

Har spoileren liggende i skapet hjemme. Men gidder ikke montere den før evt også ny frontfanger er kjøpt inn.. Så får eg lakket alt samtidig.. Også øyelokk....

 

Kan se om jeg finner målene til kassen min hvis du vil har de. Men det er jo bare å måle hvilke plass det er og bygge den så mye utover i bagasjen som det du trenger til dine elementer....

 

Og du bør bytte til mk2 sånne luftehull bak ved vinduene hvis du skal ha sub. Så fjerner du de klaffene. De lager irriterende lyd. Har ikke fått fikset det enda...

 

Nå skal jeg flytte og da får jeg en garasjeplass. Ikke stor mekkeplass, men likevel bedre enn veikanten i oslo sentrum :D

 

Har planer om å skifte bil til Tahoe etterhvert. Blir trist å kvitte seg med mondeoen da:( Er blitt litt glad i den... Go´bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har fjernet de klaffene i bakdørene, lagde fæl lyd når jeg hadde bass, fjerna de for et par uker sida, er på utkikk etter mk2 luftehull nå jeg, men vet ikke helt hvor jeg finner dem. Bassekassemål trenger du ikke stresse med, skal ha meg en 25-30 liters kasse eller noe, finner nok ut av det selv ;)

Men jeg er interresert i å vite hvordan du skrudde ut rutene og sota?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig på nett igjen.

 

Bilen er desverre borte vekk :( Var tris å kvitte seg med den. Men det ville koste ca 20 000 pluss skifte førerdør etter innbrudd og godkjenne senking eller på igjen med orginalfjæring. I tillegg var jo ikke eksosen orginal. Kunne blitt gøy å få den gjennom godkjenning.

 

Holder nå på med å ta lappen på C1. Nå blir det Chevrolet Tahoe.

 

Men en ting skal være sagt. Mondeoen er savnet. Ble utrolig glad i den. En gøy bil. Ikke for mye kraft, men greit med drag likevel. Og så har mondeofolket her vært hyggelige og til god hjelp. Kommer til å savne dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som lurte oom hvordan en skrudde ut rutene. Skru ut dekselene på innsiden. Deretter løsner du to (?) bolter som holder vinduet på heisen. Må kanskje løsne listen også for å de ut og inn. Jeg kavet med å få listen på plass. Lett å gjøre bulkete. Men du ser fort hva som må til....

 

Men skulle det oppstå noe problem underveis er det bare å spørre her. Vi vil alltid hjelpe våre med mondeoelskere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det "ekstragulvet" fra bilen min hvis noen er intr. Subkassen vurderer jeg å beholde forløpig til jeg gidder å skaffe meg noe ordentlig når Tahoen kommer i hus. Men hvis noen kan bruke gulvet, skal de få det. Tror det ligger bilde i tråden her et sted. mot slutten av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår