Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

Idag fikk bilen seg en god vask. Og siden jeg var så godt i gang, så ble det en runde med polering også...

 

Igår satte jeg inn de delene i interiøret som ble lakket i sølvfarge... Det eneste kjipe var at jeg måtte ta av tromlene bak for å få håndbrekket langt nok opp til å få midtkonsollen på plass.. Tromlene bak var også av når jeg tok det ut.

 

Her er bilder:

slvint1.jpg

 

slvint2.jpg

 

slvint3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror den er limt eller plastsveiset på... Så jeg tok ikke sjansen på å prøve det..

Og den penneholderen skal jeg lakke på nytt, så den er ikke kommet på plass enda...

 

Var vel en her på forumet som tok den løs.. Husker ikke hvem.. twinflower kanske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte motip sin lakk. Valgte bare en sølvfarge. Puttet på et par lag klarlakk også, ja.. Ble ikke helt glatt alle steder, litt ru enkelte steder, men ikke mye. Jeg forventet ikke at det skulle bli så bra heller. Stod ute og lakkerte, samtidig som det var litt vind....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg lakker interiørdeler pleier jeg som regel å legge 4 lag med lakkfargen, og så 6-7 lag med klarlakk oppå.

 

Så man må jo bare ta tiden til hjelp, viktig at man matter ned interiørdelene man skal lakke.. Og gjerne bruke plastgrunning.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært ute og prøvepusset de delene jeg lakket.

 

Første gang jeg lakket de, så nøyet jeg meg med 1 strøk plastgrunning, 2 strøk lakk og 2 strøk klarlakk. Dette ble ikke helt perfekt, og i tillegg ble overflaten ru og jævlig.

 

Så, jeg prøvde som sagt nettopp å pusse de, og etter noen sekunder med våtpapir type 1000, ble de glatt som en barnerompe. Veldig, veldig tilfredsstillende.

 

Planen er nå, som Zetec sa, å lakke over med ørten lag av ditt og datt.

Dette skal bli blankt, klart og fint. :)

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fjernet listene på siden av bilen... Brukte varmepistol og det gikk ganske fint... Først fikk jeg ikke med den "teipen" på baksiden, men fikk fort teken på det.

 

Blir nok til at jeg vasker vekk limrester imorgen..

 

Og når det gjelder lyden i anlegget, så har jeg forløpig gitt opp. Så jeg kjører fortsatt rundt med rævva lyd... jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommeliten:

 

Litt mer info om hvordan du rev av listene da.

Var det bare å forvarme litt, og jekke de forsiktig av med et flattjern eller noe? Var lakken under fin og slikt?

 

Jeg brukte varmepistol på 2000 watt, varmet opp listene og dro de av, tror neppe du trenger noe flattjern om du klarer å få fingrene under, MEN vær forsiktig, så du ikke bulker døra eller drar av lakken.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig bare å varme de opp og dra de av...

Jeg hadde en varmepistol som jeg kjøpte på tilbud hos Clasohlson, funket fint den..

 

Du klarer å løsne listene med fingrene på endene.. Ikke varm den for mye opp her. Du skal jo holde den et sted også. Men etter du har varmet enden litt opp og fått den litt løs, så er det bare å varme listen bortover etterhvert og rive av...

 

Må ikke glemme at stålet i døren er ganske tynt, så trenger gjerne ikke bruke for mye kraft. Følger ikke den monteringsteipen med varmer du gjerne for lite.

 

Lykke til. Går ganske fort å fjerne listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår