Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk

 

Skal se om jeg har noen bilder av den uten lister, eller så kan jeg sikkert knipse et par...

 

Lurer på om jeg skal prøve å finne ny org fanger, i samme farge hos en høgger.. Ellers så må bensinfilter skiftes, og stabstagforinger bak... Har også planer om å om ny stereo (spiller og høyttalere foran...)

 

Så det kommer ikke til å skje noe stort utseendemessig med det første.. Ikke er jeg rik, ikke har jeg mekkeplass, og tid kan det bli lite av til tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde en fin opplevelse idag....Kall det hell i uhell, om du vil...

 

Jeg skulle en liten svipp innom jobben.. Ikke lange stykke unna.(Majorstua til ved Spektrum). Jeg begynner å kjøre og alt er fint... Men så plutselig etter et lite stykke hører jeg en skrapelyd.. Høres ut som om noe har løsnet og skraper mot bakken ca under bena mine...

 

Jeg stopper. Går ut for å se. Titter under bilen, oppi motorrommet.. Ser ingenting.. Rygger og kjører frem litt, for å høre.. Og når jeg går ut for å lete igjen, så sier en fyr som sitter på en stein på andre siden av gaten. Det er drivknuten din.. Eg har ikke veldig mye peiling på bil å kiker litt. Han forklarer litt, og eg smiler og sier takk..

 

Så kommer jeg hjem.. Ringer et par steder, stengt. Finner snap drive (har dårlige erfaringer med avd åsane ihvertfall). Tenker at dette er eneste håp. Ringer de fem min før stengetid, og heldigvis får jeg sankket med en kundebehandler to min før stenging. Legger igjen nummer for at de kanskje ringer meg igjen.. Heldigvis ringer de.. Vil ha time på majorstua, er jo nesten hjemme. Men ikke før tirsdag... Han finner ledig time på sandaker fredag... Jeg hadde planer om å dra etter jobb 1200 fredag, egentlig..

 

Så nå fikser de bilen min på fredag i løpet av dagen. Jeg blir sen til bergen. tar vel seks timer å kjøre...Uten rushtrafikk fra oslo. Fredagstrafikk!!!

 

Lyset i det hele er at jeg ikke ble stående mitdt oppe på fjellet mellom bergen og oslo. For da hadde det ihvertfall blitt en kjedelig helg....

 

Ble langt dette her, men måtte bare fortelle denne koselige historien.. Jeg tror det er en forbannelse over denne mondeoen. Er hele tiden noe.. Kanskje det er det som er ford. Hva vet jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen kjører ihvertfall nå.. Så det har vel ikke løsnet heeelt...

Har ikke sjekket det, er egentlig ikke så veldig bilkyndig. Jeg bare parkerte med en gang og stresset etter verksted....

Men lydene er passe ekle å høre på.. Håper bare bilen klarer å kjøre rolig til verkstedet imorgen....

 

Det koster nok en del. vet ikke hvor mye. Men jeg har ikke jekk, bukker eller så mye verktøy her... Ellers kunne jeg muligens brukt noen timer imorgen kveld og fikset det selv(?) hvis jeg bare hadde kjøpt delene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørest ut som drivleddet er løst eller delvis løst, men trudde det var nesten funk eller ikke, det lager en fin skrape lyd ikke sant?

 

det er kansje helt løst å og at du bare trekker på andre sia, og at det evnt kommer borti av og til. for har det først løsnet så tror jeg ikke det fungerer sånn halveis :)

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden forsvant litt idag.... Men begynte å komme tilbake igjen..

 

Nå er det bare en raslelyd slik som det var før... Men nå er den parkert hos snapdrive... Får se hva de sier imorgen...

 

Er gammel bil ja.. Men det bare virker som om slike ting har forfulgt meg en del... Og så er det jo timingen med ting som skjer som er prikken over ien..

 

Satser på å komme meg over fjellet imorgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hjullagrene som måtte byttes... Hadde anelse om at det på høyre side begynte å bli skralt. Men det var på venstre side det laget de værste lydene en stund...

 

Så nå er det skiftet og jeg er fattig.

 

Men jeg kom meg ihvertfall til Bergen. Ble bare ca to timer forsinket også...

 

Ser ut til at jeg kanskje må vente med høyttalerne i dørene. Får se hvor mye penger som går med her hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår