Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Valget av stereo er nå tatt.

 

Og følgende er bestilt:

 

Sub: 2X Infinity Reference 1030W

 

Forsterker: Planet Audio Acopalypse AP-800.5

 

Orginalhøyttalerne i dørene får duge, så lenge. Og 6X9ene i hattehyllen blir trolig stående der ubrukt forløpig tror eg....

 

Her er målene/tegningen av kasse som jeg har planer om å bruke:http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=55266

 

Kassebyggingen begynner vel en gang i løpet av uken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sub og forsterker i hus nå. Gleder meg til jeg får det inn i bilen.. Kassebygging blir det neste uke. Men siden han som hadde bilen før meg bla hadde litt vel små strømkabler, så må jeg legge det på nytt....

 

Er det noen som vet hvor det er best å plassere elementene? Mot seteryggen eller mot baken?

Vil egntlig at subbene skal synes, men siden forsterkeren er såpass fin å se på, så kunne den hengt bak på kassen el no...

 

Men satser trolig på elementene bakover og forsterkeren under plexi som planlagt...

 

Bilder kommer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så litt på hånbremsen idag... Den har nemlig vært slik at den ikke tar før den var på det øveserste hakket. Så derfor satt jeg bilen på bukker og tok av tromlene bak....

 

Da fant jeg ut at det var en del som ikke lå helt på plass på høyre side.. Denne var det da bare å dytte fint på plass med et skrujern..

 

Men det var då det kjedlige hendte.. Dro opp håndbrekket og merket at det begynte å bli tregere/ta tidligere. Dette virket jo bra. Men etter at jeg hadde dratt det opp fire ganger, så merket jeg et rykk. Deretter var det ingen motstand, så vaieren har trolig røket..:(

 

Så da tror jeg at jeg like greit ber verkstedet om å fikse det når jeg har den inne for å få sjekket forstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte inn bilen på verksted for å sjekke forstillingne i går(Torsdag), og samtidig skulle hånbremsvaieren skiftes.. Fikk vite at bærearmen måtte skiftes og at bremsevaieren ikke kom før idag. Greit nok, sure fire tusen spenn... Så ringer de idag (og jeg tror de skal si at jeg kan komme og hente bilen bli fattig). Men dette var altså ikke nok. Selve håndbrekkarmen måtte også skiftes,eller så ville vaieren ryke igjen...

 

Dette var surt og jeg slo meg til ro med det.. Jeg kunne hente bilen idag og levere den inn igjen på mandag, sa fyren i telefonen, for da kom den delen....

 

 

 

Helvete heller... En ting er sikkert aldri mer snapdrive...

En gang tidligere så skulle de sitte inn ny tenningslås, og bilen ville ikke starte etterpå, så måtte vente en dag ekstra, og så måtte en del skiftes da også....

Har en kompis som har hatt bilen sin der inn for å få den sjekket, og de fant ikke feilen.. Så han leverte sin sierra inn på fordverkstedet hvor de fant ut at de hadde stilt motoren inn feil hos Snapdrive...

 

Ikke nok med at jeg ikke fikk bilen idag, så ble jeg faktisk syk og måtte gå fra jobbb... Snakk om dårlig dag :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Det er nok bakover de blir, bra nok lyd blir det nok uansett....

 

HusUlven: Fikk aldri bildene ( tomrene@online.no )

 

Kommer helt ann på hvilken sub du skal ha der, varierer litt fra merke til merke hva som er best av fremover og bakover.

 

Er jo bare å prøve :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Leverte inn bilen på verksted for å sjekke forstillingne i går(Torsdag), og samtidig skulle hånbremsvaieren skiftes.. Fikk vite at bærearmen måtte skiftes og at bremsevaieren ikke kom før idag. Greit nok, sure fire tusen spenn... Så ringer de idag (og jeg tror de skal si at jeg kan komme og hente bilen bli fattig). Men dette var altså ikke nok. Selve håndbrekkarmen måtte også skiftes,eller så ville vaieren ryke igjen...

 

Dette var surt og jeg slo meg til ro med det.. Jeg kunne hente bilen idag og levere den inn igjen på mandag, sa fyren i telefonen, for da kom den delen....

 

Så jeg gikk fra jobb og bort på verkstedet, for å hente bilen og få tid til å komme hjemmom før neste jobb (ja har to jobber). Når jeg kommer bort, så sier han at eksosanlegg og diverse måtte demonteres og at jeg derfor ,måtte vente til TIRSDAG når delen var kommet...

 

Helvete heller... En ting er sikkert aldri mer snapdrive...

En gang tidligere så skulle de sitte inn ny tenningslås, og bilen ville ikke starte etterpå, så måtte vente en dag ekstra, og så måtte en del skiftes da også....

Har en kompis som har hatt bilen sin der inn for å få den sjekket, og de fant ikke feilen.. Så han leverte sin sierra inn på fordverkstedet hvor de fant ut at de hadde stilt motoren inn feil hos Snapdrive...

 

Ikke nok med at jeg ikke fikk bilen idag, så ble jeg faktisk syk og måtte gå fra jobbb... Snakk om dårlig dag :mad:

Håndtaket måtte skiftes for at wiren ikke skulle ryke igjen???????? Har nok sett at justeringsmekanismen har gått fløyten men den der var ny.. Og å ta ned eksosanlegget og varmeskjoldet tar fem min.. Dette hørtes ut som et seriøst verksted:rolleyes:

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig ikke tenkt å bruke det verkstedet der denne gangen, men siden jeg fikk en anne til å ordne verkstedstime og slikt, så ble det slik... Har det veldig travelt til tider, serru...

 

Men ihvertfall så vil jeg fraråde alle å bruke SnapDrive i Åsane, har bare dårlige erfaringer derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge det som står i denne tråden -> http://www.bilforumet.no/topic/50426-utregning-av-hk/?do=findComment&comment=526609 så er det 140hk i bilen min...

 

Mener å huske at det stod 103KW i vognkortet, men hvis man bruker begge de tallene som oppgitt i den tråden, så blir dte 140hk.. Men jeg trodde det var 136hk org i mondeo 2,0 mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Ifølge det som står i denne tråden -> http://www.bilforumet.no/topic/50426-utregning-av-hk/?do=findComment&comment=526609 så er det 140hk i bilen min...

 

Mener å huske at det stod 103KW i vognkortet, men hvis man bruker begge de tallene som oppgitt i den tråden, så blir dte 140hk.. Men jeg trodde det var 136hk org i mondeo 2,0 mk1

 

Ca 136hk ja, dvs underkant av snittet er 136hk

Noen ligger over, andre ligger rett på.

 

Men i vognkortet står det altså 100-103kW orginalt, hvis man måler den selv vil man kanskje finne utav at det er mer.

 

I vognkortet på min står det jo 151kW, selv om det ikke er tilfellet lenger da, hehe ;) Nå er det vel nærmere 135kW

Og da den kom fra fabrikk var det 111kW selv om det stod 103kW, så det varierer litt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår