Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

Hadde lagt opp anleget i bilen i helgen... men så tok forsterkeren kvelden med en gang.. splitter ny og greier...

 

Så var jeg oppe hos bilradiospesialisten og ba de måle seg frem til om det var noe gale med kablingen... slik at jeg kunne få bekreftet at det ikke var det som var gale.... De bar konstaterte og forsterkeren var død, og sendte den inn.. Så nå må jeg vente i minst to uker før jeg vet hva som skjer....

 

De bør ikke komme her og påstå at jeg har gjort noe gale.. Alt var som da jeg koblet til ting når de så på det... Og de fant ikke noe gale med installasjonen....

 

Og jeg som hadde gledet meg itl å kjøre rundt med ny sub... Nå sitter den bare der bak og ser fin ut med noen ledninger foran :(

 

Er så kjipt.. nå er det bare org høyttalere i bilen.. det er jo hvertfall forferdelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til helgen så har jeg planer om å få rutene mine sotet. skal ta siderutene selv (bare bak, forløpig ihvertfall), og så skal jeg få noen proffe til å ta bakruten senere.....

 

Og så skal jeg inn til svendsen eksos og få effekpotte på, og det blir selvfølgelig utblås på begge sider.. Gleder meg

 

Og så skal jeg putte netting i den orginale grillen, og det skal jeg vel få gjort ganske snart. er jo ikke den helt stor jobben...

 

 

Prøvde også å ta vekk det gule inne i frontlykten, men synes det så litt rart ut med kun pæren der...Skulle hatt en helt "hvit"/gjennomsiktig plate der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde også å ta vekk det gule inne i frontlykten, men synes det så litt rart ut med kun pæren der...Skulle hatt en helt "hvit"/gjennomsiktig plate der.... [/b]

 

Det gule får du nok ikke vekk, det er jo reflektoren/glasset som er falmet..

Og fjerner du den blir jo lyset helt feil..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondie

Ta deg ein tur til Kverneland: Dei har nye plastplater du kan sette inn i lyktene. Har skifta dei på min mondeo.

 

De nye plastplatene dine, er de hvite? Er jo ikke vits hvis de også er gule...

 

 

 

Tempmåleren på bilen min lever sitt eget liv nå. En stund så gikk den frem og tilbake i NORMAL området, men nå går den av og til ned til det hvite feltet...

 

Har kjøpt inn termostat som skal skiftes om ikke lenge, men jeg lurer på om ikke tempføleren har tatt kvelden også jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baufish

ehh, er ikke de gule frontlys-platene gule fra fabrikken da?

 

hehe, nei, de er nok blanke og fine fra fabrikken du, de blir gule etter en liten stund, svakhet på de lyktene..

 

Har morettelykter selv, så jeg slipper problemer, i tillegg til at jeg har mye bedre lys..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsne klipsene på toppen av lyktene, vipp glasset forsiktig fram og ta ut plata. Sett den nye plata inn og skru saman igjen. Bør vel helst ungå å ta direkte på den nye plata så det ikkje kjem fett frå fingrane på ho

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å få glasset på blinklysene til å dette av når jeg skulle gjøre det. Og der er limt fast. Så pass litt på at hovedlykteglasset ikke gnisser for mye mot det...

 

Og som mondie sa: ta av klipsene og vipp frem lykten.. Deretter så tar du den frem i overkant og så drar du den opp, men du ser det...Og så bør du skru løs grillen og ta den klipsen som er der også, men grillen sitterjo bare med to skruer, så det er fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var rutene tatt ut. Veldig fort gjort faktisk...

 

Så nå skal rutene vaskes godt før solfilmleggingen begynner...

 

Får kanskje testet tålmodigheten min nå... hehe... jaja... skal legge ut bilder når jeg er ferdig med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sotfilmen lagt på rutene.. Den ene mangler bare lit klar neglelakk rundt kanten, og å er det montering..

 

Ble ikke helt fornøyd, men det får duge...Fikser det trolig til våren..Og bilder kommer senere, har ikke kamera tilgjengelig nå..

 

Og så er det en ting til jeg lurer på:

Hvordan løsner jeg sideblinklysene? Skal nemlig bytte ut disse med neon andre... Er jallasoting der nå, ikke så fint med matte sideblinkers(kølsvarte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

Og så er det en ting til jeg lurer på:

Hvordan løsner jeg sideblinklysene? Skal nemlig bytte ut disse med neon andre... Er jallasoting der nå, ikke så fint med matte sideblinkers(kølsvarte)

 

Regner med at du mener de små da?

 

Da skal disse enten dytte fremover og dras ut i bakkant, eller omvendt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en ting til jeg lurer på...

 

Lysene i instumentpanelet har jeg lyst til å bytte ut til noe kulere... Og lurer på om det går fint å kjøpe slike dioder som jeg bare kan byttet ut pærne med..

Jeg gjorde dette på en hiace en gang, og der funket det ganske bra...

 

Og er det samme pærer på varmeapparatet, for der er det ikke lys i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår