Gå til innhold

Kjøpt meg mk1


Tommeliten

Anbefalte innlegg

  • Svar 208
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet hva de lufteslusene er godt for.. trenger man de??

 

Vet et det er de klaffene inni som lager klirrelyden der, men hvis jeg fjerner de vil det jo komme vann inn. Og eg trenger jo ikke at bilen ruster innenfra akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg puttet netting inn i stedet for grillen.. Er ikke helt bra nå, men det får duge for nå.. Var passe kaldt for fingrene og stå ute og putle med det nå. Fikser det senere....

 

Og siden jeg endelig har klart å forstå hvordan fjærene skal ut, så blir det bytting av fjærer snart...Har sprayet rustløser på ting og tang idag, så i løpet av uken håper jeg å få tid til å bytte fjærene... Gleder meg.....

 

Husker ikke om jeg har nevnt det, men har også skiftet den reflektoren i frontlykten, de plasdingsene.. Ble bedre med en gang jo. Gult er ikke alltid så kult :D

 

Og er ikke så alt for lenge til sommerfelgene kan komme på no egentlig...

 

Skal slenge inn nytt bilde når eg har fått senket kjerra..

 

Bilde:

1212121221.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg puttet netting inn i stedet for grillen.. Er ikke helt bra nå, men det får duge for nå.. Var passe kaldt for fingrene og stå ute og putle med det nå. Fikser det senere....

 

Og siden jeg endelig har klart å forstå hvordan fjærene skal ut, så blir det bytting av fjærer snart...Har sprayet rustløser på ting og tang idag, så i løpet av uken håper jeg å få tid til å bytte fjærene... Gleder meg.....

 

Husker ikke om jeg har nevnt det, men har også skiftet den reflektoren i frontlykten, de plasdingsene.. Ble bedre med en gang jo. Gult er ikke alltid så kult :D

 

Og er ikke så alt for lenge til sommerfelgene kan komme på no egentlig...

 

Skal slenge inn nytt bilde når eg har fått senket kjerra..

 

Bilde:

1212121221.jpg

 

håper virkelig du har tenkt til å få på plass grillen din igjen, bare kappe av "merkestanga" di så...

-=Streetmeet.net=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp kapp bort ford merket og sett på grillen igjen ;) ellers er jeg spent på å se bilen når du har fått på senke fjærene! vurderer selv å bestille fra eiker nå.

Ellers stå på :)

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke fått skiftet fjærene foran angry ..Så nå står bilen på bukker og venter på at jeg skal finne ut av ting....

 

Men har fått handlet inn øyelokk, fra AST Performance idag.. Kostet meg 275,-, ekke så gale det...

Fikk også pris på spoiler til bagasjelokket.. En slik enkel en.. Ville komme på ca 1400,-, så det kommer vel i hus snart tenker eg.

Øyelokk i pakning:

yelokk.jpg

 

Ang grillen så hadde jeg tenkt å bare ha netting, men fant ut at det ikke var en dans på roser å få det fint.. Så grillen kommer på igjen uten merkestangen, etterhvert..

 

Skal legge ut bilder etterhvert.. som ting skjer

 

Edit:

Her er bilder av forskjellen på senkingen bak ihvertfall:

Før:

S3010016.jpg

Etter:

S3010052.jpg

S3010049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble kult med litt senking, tommeliten!!

Skal senke selv, er gørr spent. Har nemlig fått tak i coilover kit til mondeo'n med gule koni dempere.

 

Men ser det er mange som har fiksa en del på med mondeo på denne tråden.

Er det noen som har festet combat kanalskjørter før, på en grei måte? Noen med gode ideer?

Sliter litt nå, det kommer jo bare halvferdig. Har tidligere bare festet med en skrue i hvert hjørne, men det holder ikke i lengden.

Håper noen kan hjelpe....

- Før: Mondeo 1994 2,0l

- Nå: Mondeo 1996 2,5l V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte bare på hva du gjorde med det bak grillen for å få plass til en HEL netting bak der, har tatt av grillen og sett men det er jo masse plastikk tull som står i veien.. er det bare å kappe å stå i? hehe. har lyst å fjerne den ford logoen (hele mitt greia) og kjøre netting bak..

 

Tips mottas med takk :)

Mondeo mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ser det er mange som har fiksa en del på med mondeo på denne tråden.

Er det noen som har festet combat kanalskjørter før, på en grei måte? Noen med gode ideer?

Sliter litt nå, det kommer jo bare halvferdig. Har tidligere bare festet med en skrue i hvert hjørne, men det holder ikke i lengden.

Håper noen kan hjelpe....

 

Siden jeg tar av Combat stylingen hvert år så har jeg ikke limt skjørtene med sica. Isteden festet jeg dem med en skrue på hver ende i døråpningen (syns ikke når dørene er lukket) samt en på midten... videre har jeg satt inn to skruer på hver ende i hjulhusende. De sitter da temmelig godt å beveger seg ikke stort.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av forskjellen på senkingen bak ihvertfall:

Før:

S3010016.jpg

Etter:

S3010052.jpg

S3010049.jpg

Hvor mye ble forskjellen i mm sånn ca da? Vurderer sterkt de samme fjørene du kjøpte jeg også, kommer ann på senkingsgrad og stivhet i forhold til standardfjører. Hvilket merke var de igjen?

Mener å huske du nevnte noe om at du bare skulle bytte fjørene, stemmer dette? For mitt vedkommende blir det å bytte begge deler...

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at jeg bare tar fjærene... Papirene sier ihvertfall 35mm. Har ikke målt forskjellen ved før og etter, så hvordan det er reelt vet jeg ikke.. Det er B+G fjærer, kjøpt på tilbud hos eiker...

 

Har enda ikke fått fikset forfjærene, så eg vet kan ikke si så mye om hvor behagelig det er etterpå...

 

Når jeg puttet inn nettingen, så gjorde jeg ingenting bak der.. Bare bøyd rundt.. Tror ikke du trenger å kappe hvis du fjerner ford-emblemet. Noe du burde gjøre, ser bedre ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var bilen kommet seg på hjulene igjen... Og nå ligger den godt i svingene, samt er litt hardere over humpene :D

 

Har kuttet vekk den stangen med formerket i grillen, så den monteres i løpet av dagen..

 

Skal også dempe innsiden av basskassen, for dette er ikke gjort etter tips om at det kanskje ikke var nødvendig. Noe jeg tror jeg bør gjøre..

 

Bilder kommer nok i løpet av dagen/kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår