Madzi Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Hei! Jeg lurer på om noen har noe peiling vedrørende 940 turbo motor(b230ft) i en 142? om det lar seg gjøre eller om det er veldig problematisk??????? Setter inn tråden her grunnet liten aktivitet på 140 forumet!!!:cool: Siter VOLVO 740 GL 88 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 du må sveise nye fester, muligens bytte om på en del ting. (ta ft motoren er en del større) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by Madzi Hei! Jeg lurer på om noen har noe peiling vedrørende 940 turbo motor(b230ft) i en 142? om det lar seg gjøre eller om det er veldig problematisk??????? Setter inn tråden her grunnet liten aktivitet på 140 forumet!!!:cool: det er jo ikke lik girkasse tunnel, den må da sveise? eller? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Originally posted by Vomaz det er jo ikke lik girkasse tunnel, den må da sveise? eller? den er nokk litt mindre, men m-40 å m-45 kassen går vell, men m-90 osv. går ikke inn, men er ikek all verden å sveise nytt da, her er et fra en 242 da som er sveiset ny tunnel på da, er til m90 kasse! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 Da jeg satte inn en b230fk i min 140,brukte jeg 240 motorfester med ca 15mm distanser mellom blokka..vidre måtte jeg bruke b20 oljepumpe og bunnpanne,hvilke gummi jeg brukte på festene husker jeg ikke men jeg brukte de hullene som er plassert noe lenger bak på traversen...brukte skråmotor clutchus og m46..i denne var det orgilal "tunell"..¨måtte flytte fram bremsekraftfor. en hel del og det ble et helvette å få dit intercooler rør på innsugs siden..Men det satt jo servo også i den bilen,og den tar også plass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 hvordna er det med M-90 i 240'n passer den rett i? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Offtopic: Originally posted by tosk det er noe problem å bytte tverbjelken i fronten? pga på 245'en min har batteriet tæret løst festet på VENSTRE SIDE (har plass til batteri på hver side, batteriet og rust har jort slik at bjelken sitter bare fast på høyre siden) når noe slik er sveist (av fagmann), må det godkjennes av noen etterpå? verksted/biltilsyn osv? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Vomaz Offtopic: det er noe problem å bytte tverbjelken i fronten? pga på 245'en min har batteriet tæret løst festet på VENSTRE SIDE (har plass til batteri på hver side, batteriet og rust har jort slik at bjelken sitter bare fast på høyre siden) når noe slik er sveist (av fagmann), må det godkjennes av noen etterpå? verksted/biltilsyn osv? peis på! ein som e flenk og sveis + litt lakk! unødvendi å gokjenn :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Vomaz Offtopic: det er noe problem å bytte tverbjelken i fronten? pga på 245'en min har batteriet tæret løst festet på VENSTRE SIDE (har plass til batteri på hver side, batteriet og rust har jort slik at bjelken sitter bare fast på høyre siden) når noe slik er sveist (av fagmann), må det godkjennes av noen etterpå? verksted/biltilsyn osv? kan fint sveise selv da, ingen bil meknaier som ser d:P om du jør fint arbei =) pusse ned sveisene, fuge masse å tin sparkel å lakke;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 sveise røramme fremme er jo en fin måte å unngå plass mangel! blir gokjent hvis det er jort skikkeli (ikke sikker) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madzi Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Hva tror du prisen vil komme på hvis man har bilen??? Det vil si kjøpe girkasse og motor med innsprøytning???? Siter VOLVO 740 GL 88 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by Madzi Hva tror du prisen vil komme på hvis man har bilen??? Det vil si kjøpe girkasse og motor med innsprøytning???? 15000-20000,- Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 2, 2004 Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 Originally posted by parelius 15000-20000,- i norge da!!! sjekk i sverige hvis du har mulighet for å hente!!! sparer fort masse tusen ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madzi Skrevet November 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Noen som vet hva som trengs??? Altså hvilke deler som trengs i tillegg til motor og gir??? Siter VOLVO 740 GL 88 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Originally posted by Madzi Noen som vet hva som trengs??? Altså hvilke deler som trengs i tillegg til motor og gir??? modifiserte motorfester! annen girbokstunnel (fra evntuelt 240) annen bakaksling (kort utveksling på org.) "er ikke sikkert det blir plass til turbo + grenrør så du må kanskje bankeevntuelt skjære litt elr får deg et grenrør som peker mer oppover men da må du kansje skjære i pansret! du må flytte bremskraftforsterker" alt dette i " og dårli plass unngår du me å sveise rørramme fremme! som sagt dette er ikke jort på 1-2-3!!! er mye jobb, banning, kjøping osv... me andre ord du legger deg ikke ut på dette utn litt kompetanse! MVH Sten H. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg