Gå til innhold

940 turbo i 142

Ranger emnet


Madzi

Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du plass til dynamo og servo??

 

Originally posted by maxis

Da jeg satte inn en b230fk i min 140,brukte jeg 240 motorfester med ca 15mm distanser mellom blokka..vidre måtte jeg bruke b20 oljepumpe og bunnpanne,hvilke gummi jeg brukte på festene husker jeg ikke men jeg brukte de hullene som er plassert noe lenger bak på traversen...brukte skråmotor clutchus og m46..i denne var det orgilal "tunell"..¨måtte flytte fram bremsekraftfor. en hel del og det ble et helvette å få dit intercooler rør på innsugs siden..Men det satt jo servo også i den bilen,og den tar også plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Driver med det samme selv nå! skal ha i en B230ft motor fra 940.

En butikk i Drammen selger Motorfester til å rette opp motorer i 140 serien det har jeg kjøpt.

Så kjøpte jeg en m45 kasse fra 76 mod 240 der den kom med rett motor.

Retter du motoren slipper du å kappe i noe på turbo siden, men det du da trenger å lage er ett rør på tvers som innsug.

kan du sveise å er litt kyndig blir det drit bra, mange som har gjort det før.

Er ikke helt sikker på det med tunellen, men har du kort spak fra før av så er det mye mulig att m45 kassa passer rett i for du får den jo orginal med m40. du kan bruke m40 kasse men da må du bruke 140 clutsj.

håper dette ga litt svar. har en del deler å vist det er noe du trenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elendige bilder av motorrommet i broderen sin 73mod 142. b230ft motor,samt orginal 140 servo++. karosseriet er også helt urørt!! motorrommet er ikke ferdig på bildene..

 

 

142ft.jpg

 

 

142ft2.jpg

 

Knall vist du kunne fortalt meg hvordan han har gjort det med fordeleren som sitter bar på toppen?

Jeg lurte på om det går å flytte den til der den sitter på eldre B21\23 blokker.

Har han godkjent bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elendige bilder av motorrommet i broderen sin 73mod 142. b230ft motor,samt orginal 140 servo++. karosseriet er også helt urørt!! motorrommet er ikke ferdig på bildene..

 

 

142ft.jpg

 

 

142ft2.jpg

Hmm d der har vell aldrig vert noe b230ft? d der er en b23e lr b230e me etter montert turbo, om ikke d er montert GLT innsug på b230ft da..for d er vertfal ikke org ft innsug d er bra sikkert ;)

 

PVNYHUS: om du ser nøye på bildene så har han side montert fordeler;) noe som tyder på at d kansje er enn b23e lr b230e, med 405 topp tenker jeg :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det, jeg får ikke plass til den orginale fordeleren mot torpedon.

Må sikkert flytte den ned til der den sitter på bildet...

hadde vert fint med ett bilde av toppen på den motoren...

 

Hva sier biltilsynet til å kappe ut litt av torpedoen å sveise inn en liten firkant inn så jeg får plass da tro??

Fy fY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår