Gå til innhold

Min Corsa, 267hk +nos

Ranger emnet


kiv_tuning

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sov like ved meg på våler du ;) hehe.. grom bil det der altså.

fikk kjørt noe på bane?

 

Takker!

Hadde ikke tatt 4 hjulskontroll enda da. Hadde håp om å få kjørt litt dragg i helga. Men ser ut som jeg ikke får de siste delene til bensin-systemet mitt...

 

Har i dag montert phaset kjølevifte med ekstern justerbar tempføler m/mulighet for manuell overstyring. Nye stoler er klare til å montere og pc`n ble kobla opp mot avic x1.(pioneer skjermen) pc`n er videre kobla opp mot datasputet. Så nå får jeg full kontroll over innsugstemp, oljetrykk, turbotrykk,baktrykk, feil-logging osv. Har oxo muligheten til å surfe på nettet hvis jeg passerer noen trådløse nettverk. eller spille litt PS2 for den er montert oxo. sammen med navigasjon/gps. Grunnen til att jeg har montert det er mest for logginga sin skyld. Det andre ble bare bonus.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Halloen!

Rå bil altså, måtte bare bli det 189´ende til å si det på forumet ;) En liten ting jeg satt her og lurte på. Jeg kjøpte meg nettopp en 1,6liters corsa og har tenkt å bytte motor til 2liters turbo motoren til calibra. Siden dette er min første bil og jeg har så og si null peiling på motor lurer jeg på om dette er masse arbeid. Er det mye som skal gjøres og/eller byttes og tror du jeg kunne klart det på egen hånd?

 

Mvh din corsabror :D

Eilif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med tilpassnings kittet som koster ca 5000kr er det så og si gjort på en kveld. Hvis du bare skal ha motoren oppi. Pussing og gnuing for å få skikkelig finnish tar laang tid..hehe. Største problemet er drivakslene da det er store endeledd på kassa og små orginalt. Så derfor er det tilpassningskittet helt konge. Der passer drivaklsene rett inn. Er vel ikke mer en 5 ledninger som må kobles manuelt. Bensinpumpe,olje lampa, ladelampa, motorampe og kjøleveske tempen. Disse har jeg tegninger og fargekart på som følger med i kittet. Bare å si i fra.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ein Adam opel yes:) uten tvil den barskeste Corsan jeg noen sine har sett!og jeg har sett en del.Digger at du har valgt motor og stylling:)"""!!!blir liksom bare teit når det er bare stylling og ikke motor,men motor og ikke stylling går som faen også:)SleeePer"!

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

 

Opel Maffian

 

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår