Gå til innhold

Raskets? Bmw 318/320 vs. Primera 2.0 SRi/GT


CoilOver

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by eGtTurbo

eGT tar 320i fra 0 til toppfart.. nøye utprøvd.. Drar helt likt med 325i fra 60kmt/t til rundt 140 km/t.. Etter det drar beemern fra. GT`n er sterkt undervurdert.

 

Problemet er bare at det er så mange skjødesløse eiere der ute som dasser ned bilen sin. Er ikke noe problem å miste 30-40 hk på slitte pluggledninger, plugger, fordeler osv.. Bilen kan gå helt fint på tomgang og alt det, men rett og slett bare dårligere enn den skal

 

jeg kjørte oxo mot vennen min som hadde gt med gamle e36 325i cab'n min... gt'n har litt axx opp til 50-60... der dro han meg mens over det hadde han ikke sjangs

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

ehm nei, 2-300kg vektforskjell på de to bilene. Idiotisk å sammenligne en 4 dørs familiebil og en liten lett to dørs bil .. Men uansett, GT`n drar sakte ifra en lsi.

 

En annen sak.Irriterer meg at folk som kjører bak en raskere bil blir så glade når den raske bilen bare drar sakte ifra. Når skal de skjønne at det tar mye hk/vekt til for å dra fort ifra en annen bil som også har fullt pådrag. Drar man ifra 15 meter per 150-200 meter er det en merkbar aks forskjell når man sitter inni bilene

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve seg på en annen bil en bmw disse er jo ikkje noe å sammenligne en japse på, de er daue, har kjørt fra trimmet 325 med min gamle 626 2.0i-16. prøv dere på en slik som ikkje er bestefarskjørt og mistet halve effekten........Med min gamle 626 kjørte eg ifra utrolig masse, var heller få som holdt følge, bunnet speedoen uten store bekymringer, og det går til ca 250 vis man ser der nålen stopper, og misvisningen er vel ikkje større en en nissan,

Christer Handeland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prøve seg på en annen bil en bmw disse er jo ikkje noe å sammenligne en japse på, de er daue, har kjørt fra trimmet 325 med min gamle 626 2.0i-16. prøv dere på en slik som ikkje er bestefarskjørt og mistet halve effekten........Med min gamle 626 kjørte eg ifra utrolig masse, var heller få som holdt følge, bunnet speedoen uten store bekymringer, og det går til ca 250 vis man ser der nålen stopper, og misvisningen er vel ikkje større en en nissan,

 

 

Sånn kan det gå når folk ikke tråkker gassen i bunn ..

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg er alltid pent forsiktig med å påstå jeg har kjørt fra noen..vet aldri hva folka i den andre bilen driver med..men fortsatt, legger de opp til at de vil race, og ikke gir bånn gass, så er ikke det noen unskyldning å komme med i ettertid.

Uanxett. På vei hjem fra streetmeet på E6 fra Oslo mot Sarsprborg støtte jeg på en E?? (den modellen som kom etter E34?), mørkeblå, uten merker bak. Jeg antar at det er en 520, og tråkker på og durer forbi, viser seg det er noen gamlinger, og brått hiver de seg i venstre felt og begynte å tråkke på. Bilene våre gikk temmelig likt, men de turte ikke å henge på over 200, selv om den bilen sikkert er en bedre høyhastighetscruiser enn min.

Men konklusjonen er da at det sannsynligvis var en 525, siden den var raskere fra cirka 160 og oppover, veldig merkbart, men under så hadde den problemer med å følge på.

 

Så jeg synes vel vi kan konkludere med at bilene egener seg meget godt til hver sin ting ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt fra en bmw 320I med min primera 1,6slx så det er nok sant.. hehe

 

Da tror jeg det var noen som ikke ga så mye på ;) Eller ikke var så god å kjøre ;) En kompis av meg har en 320 coupe automat, og en annen hadde en primera 1.6 (bilde av den på stygge spoilereposten :D Den hvite med wannabe supra spoiler:D) La meg si det slik at primeraen hadde null sjangse på BMWen.. ;) Til og med en gammel rekord 2.2i klarte å ta primeraen rett fram... 0-100 tallene kan komme av at BMW er jo ganske tunge...

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gt`n har 150 og 2.0i (samme motor i sri og slx) har 131.

men vi ble vel enige i en annen tråd på at nissan oppgir lavere effekt en reelt.... Mange har, ink. meg har fått primera 131 hk 2-literen (sri,slx)

ned i ca 8,3 sek på 0-100--- har hatt 318i, ikke i nærheten av samme drag som primera... og har kjørt gammeltypen 525i..den blir for tung opp til 100 til å ta primeraen trur e... men den er rask 525 åg....

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å disse nissan... men jeg holdt følge med primera gt'n til vennen min med en 93mod honda civic hb 1.5 lsi (90hk)

 

snodig alacocaina

 

søskenbarnet mitt har en Civic Coupe ombygd med 160hk V-tec symaskin.

 

jeg har null problemer med å tukte denne på GT'en min da.

 

GT'en er merkbart mye kjappere i aks og drar fra over hundre også,først når vi nermer oss 150 har den javla V-tecen funnet det for godt å funke og derfra drar vi rimelig likt....eneste problemet er det at da er jeg allerede forran og skulle det dukke opp en sving er Primeraen sykt mye bedre der:)

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår