Gå til innhold

Kjøpt MX5

Ranger emnet


Jonaldo

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for bilen :)

Skal ha 1,6 98+ (Mk2). Skal betale max. 160.000 for bilen :p Skal ha den i sort og hardtop må være inkl. i prisen og max. km. stand skal være på 80.000! Er en bil på markedet nå som fyller de kriteriene, men må bare få skrapet sammen mest mulig cash til sommeren, da skal MX-5 handles :)

 

Har blitt begeistret for bilen. Bare positive sider (1 negativ, det er ikke en tysk bil (utenom VAG, blæh!)) Hehehe :) Okey 2 da.. Får ikke plass til anlegg i den :p

 

Jeg får en billig bil

Japansk kvalitet

God å kjøre

RWD!!

Tonnevis av stylingmuligheter

BILLIG FORSIKRING!

= Utrolig tiltrekningskraft

 

Blir bra dette thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BLACK.PEARL

Jeg har bestemt meg for bilen :)

Skal ha 1,6 98+ (Mk2).

 

Hvis du drømmer om turbo på MX-5'en burde du ikke satse på 1,6 literen, den kom aldri ut i USA, og det finnes ikke noe turbokit til den. Bedre å satse på en 89-93 1,6 liter eller en 1,8 hvis du går med planer om noe slikt. Men for all del, den nye 1,6 literen går jo greit den også (110HK), men aksen er for eksempel et helt sekund dårligere en 89-93 1,6'ern (116 HK).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonaldo

Var det du arildh som hadde det Simons-anlegget liggende? Mulig det er neste ting p� lista over "egentlige un�dvendige ting til bilen";) Blir nok litt ekstra penger i Desember til litt s�nt......

 

Det stemmer.

Kontakt meg hvis du vil ha det under juletreet.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArildH: Lønning er rett rundt hjørnet nå. Gir deg beskjed jeg..... 2000,-?

 

S-2000: Har ikke fått kjørt så my på tørr asfalt pga veldig slitte bakdekk. Har lekt meg litt da:D

Natt og dag mellom kjøreegenskapene når vinterdekka kom på. Hadde en grei 360 i påkjørinsrampa til E-18 fra Liertoppen mot Drammen i helga. Morro, men ikke planlagt. Tørr asfalt og piggdekk......

 

Blir nye sommerdekk og kanskje felger til våren. Har planer om å kjøre til Kirkenes til sommeren, så da får jeg prøvd det som er å prøve tenker jeg. Ellers er det jo en artid vinterbil også, selv om den stort sett stå pakket inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Enig at enkelte biler ikke kler store skilt. Heldigvis satt det små skilt på MX5'en når jeg kjøpte den:D Ser ganske fjernt ut når man må brette store skilt rundt fangeren......

 

Er det ikke bare å dra på Biltilsynet på et jalla-sted og overbevise dem om at det ikke er plass til stort skilt? Eller lag deg et lite skilt og bruk det til du blir stoppet. Vet ikke hvordan bøtene er hvis man blir tatt for noe sånt, men i vognkortet mitt står det bare et lite nr et sted som forteller at det er goskjent med lite skilt.

 

 

BTW: Noen som kjenner til en mørk lilla MX5 med beige (eller veldig møkkete svart) soft-top i Drammensområdet? Så han i lyskrysset ved Family i Rosenkrantzgata. Jeg lå i 60, men han tok meg fort igjen. Jeg la meg på hjul gjennom tunnelen mot CC/Brakerøya, men gadd ikke følge etter mot Lier. Jeg fikk en ukontrollert kongeslædd i rundkjøringa ved Osram:op Hadde håpet han skulle opp Lierbakkene så vi fikk kjørt oss litt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna Biltilsynet på Lierstranda hvertfall. Makan til sære folk har jeg aldri vært borti! Bedre å dra ut i distriktene. Kongsberg eller Hønefoss feks...... Kongsberg har en veldig forståelsesfull kar, men kommer ikke på hva han heter. Jeg foreslår at du ringer litt rundt og legger frem problemet med at det ikke er plass til stort skilt, og reiser til de som er positive;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe har vært borti "gubbene" på lierstranda.. hvis felger stikker 2mm utenfor skjermen må man ta dem av fordi da er du en trussel for andre motorister! han målte faktisk:rolleyes: Selv om man sier at de skal valses er det lite man skal ha sagt..

 

Får prøve en ringerunde rett før bilen kjem =)

 

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår