Breisladdern Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Mad_Maxx Aaahahaha! Arti arti... Ingen som blir enige. Når de blir det, så kommer det en ny inn og ødelegger alt sammen :D Den personlige meningen er: samma faen, det er 2 turboer! Hehe, har sett en gammel chevy med 8 turboer... Finn navn til den! :D er ikke "octo" det latinske for 8? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zukiv Skrevet Juli 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 bi turbo sitter på eks. sekserene,to turboer på samme side. twin turbo sitter på eks. v8,en turbo på hver side. Det har ingenting og si hvordan turboene er plassert. En bi turbo består av en liten og en stor turbo. den lille jobber på lavt turtall og stopper når den store turboen overtar på et høyere turtall, dette får og få et bedre bunndrag og gjevnere akselerasjon. En twin turbo, er to mindre turboer istede for en stor singel turbo, dette for at turbo konstruksjon skal bli lette på motorer med to sylinder rekker slik som v6/v8/v12 og boxer motorer. for hvis man kobler en turbo opp eksos manifoilen til f.eks tre sylindre på en v6 motor, vil motoren bli feilbelastet ( eksosventilene på tre sylindre har mer motstand enn de andre tre)og konstruksjonsmessig er det vanskelig og komplisert og bygge manifoilene så massivt om, så istede bruker man to mindre turboer som er like stor med like motstand (dette kalibreres) slike at hele motoren jobber gjevnt og man får lik effekt som ved en stor single turbo! man kan også snakke om parralell og sekvensiell twin turbo. en parralell twin turbo er som jeg begynte og skrive om, og en sekvensiell twin turbo er av samme prinsipp som en bi turbo, bare der er det ikke slik at den store turboen overtar og den lille stopper, men her begynner den lille på et lavt turtall og den store hjelpoer til på et høyere turtall, altså begge går på høyt turtall.:cab håper dere ble litt klokere:worshipbm: Siter Golf II Common sence is not so common! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Juli 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2008 megabump!! BARE 4år gammel tråd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 Noen som har noe å tilføye angående 242`n...? at dette er bilen som "Volvo/Pug" nå har (Tråden hans) vet det er en gammel tråd, men nå er den oppe igjen så da får æ brif med kor mye æ har fådd me mæ... Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stuffen Racing Skrevet Juli 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2008 at dette er bilen som "Volvo/Pug" nå har (Tråden hans) vet det er en gammel tråd, men nå er den oppe igjen så da får æ brif med kor mye æ har fådd me mæ... er nokk min bil det er snakk om her ja..;) har hatt den i 4 år snart;) Siter Volvo xc70 Bmw E46 320DT volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan. Volvo 360 sladdevogn(Død) Peugeot 405 T16x4 Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 så koselig at første innlegget ditt var og rette på en 4år gammelt innlegg av meg....:)jeg føler meg æret et tips:den diskusjon der er evigvarende,tro meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v_242_tic Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 megabump!!BARE 4år gammel tråd hoho!!!!! Siter 244 75-mod. b200ft,3",stoor kjøler,t4. solgt! 242 79-mod(prosjekt) 945 isbil,bur,esab sperre. o4 toyota shiheis 4x4 d4d. http://www.bilforumet.no/200-serien/200837-244-turbo-75-mod.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 sporte bra av denne ja ;) ps. den aktuelle bilen har alltid vært min drømmebil Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 Det har ingenting og si hvordan turboene er plassert.En bi turbo består av en liten og en stor turbo. den lille jobber på lavt turtall og stopper når den store turboen overtar på et høyere turtall, dette får og få et bedre bunndrag og gjevnere akselerasjon. En twin turbo, er to mindre turboer istede for en stor singel turbo, dette for at turbo konstruksjon skal bli lette på motorer med to sylinder rekker slik som v6/v8/v12 og boxer motorer. for hvis man kobler en turbo opp eksos manifoilen til f.eks tre sylindre på en v6 motor, vil motoren bli feilbelastet ( eksosventilene på tre sylindre har mer motstand enn de andre tre)og konstruksjonsmessig er det vanskelig og komplisert og bygge manifoilene så massivt om, så istede bruker man to mindre turboer som er like stor med like motstand (dette kalibreres) slike at hele motoren jobber gjevnt og man får lik effekt som ved en stor single turbo! man kan også snakke om parralell og sekvensiell twin turbo. en parralell twin turbo er som jeg begynte og skrive om, og en sekvensiell twin turbo er av samme prinsipp som en bi turbo, bare der er det ikke slik at den store turboen overtar og den lille stopper, men her begynner den lille på et lavt turtall og den store hjelpoer til på et høyere turtall, altså begge går på høyt turtall.:cab håper dere ble litt klokere:worshipbm: LOL nå må Audi kalle inn alle 2,7 bi-turbo (s4,allroad,s6++++) bilene sine for de er feil merket....... BI og twin er brukt om hverandre..... Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tc-racing Skrevet Juli 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2008 242 r6n er det ein fra andøya som ratter no:) e ikke to turboer lengre er gt40 nå, bremsa 540hjulhesta på 1bar. Siter no turbo no fun Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteeeen Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 Dette var en annerledes løsning! Bør bli brukbart med effekt i denne;) ingen som vet hvor man får tak i de reimhjulene til veiva osv som er brukt her?:D Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 du kan jo høre med han selv! http://www.boost242.se Siter Volvo 245 -"racebussen" Toyota Hiace Ford escort mk1 rs2000 ---DO88.se--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2008 så veldig like ut som de Steen Parner selger. De ser bra ut, men kvaliteten vet jeg ingenting om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
berttheman Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Noen som vet når den 242en var i bilsport? Rå bil!!! Siter 02 Bmw 520 iat Msport, 96 mod Bmw 5xx e34 90 mod Chevy Suburban(solgt),00 mod Bmw 523iat(solgt),81 mod Volvo 242(solgt),64 mod Volvo Amazon(solgt),65 mod Volvo Amazon HGV(solgt),88 mod Bmw 520i e34(solgt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OndSofa Skrevet Juli 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2008 Ett par merker bruker "biturbo" om modellene sine som har sekvensiell lading, men langt i fra alle. Som nevt fjorten ganger før meg så er det ingenting som tilsier at en twinturbo bil må ha like store turboer, eller at en biturbo må ha forskjellige. Siter '96 Audi A4 1.8TQ '08 Opel Vivaro 2.5TDCI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.