Nox Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Originally posted by LeifPer jeg bare lurer, hvis jeg hadde kjøpt ft, kunne jeg bare flyttet innspruten fra et over til ften? slik at jeg slipper å bytte hele ledningsnettet på nytt?? du bruker motronicen som sitter der fra før, og toppen og svinghjulet fra ET maskina. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 ok, hvis jeg kjøper ft motor og hiver et innspruten, svinghjulet og toppen over så har jeg vell 182 hk, med en kraftig maskin. hvor mange hk tåler ft? syns jeg har hørt snakk om opptil 350? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trygve_ Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 glemte en ting, hvordan skjekker jeg at den får nok bensin etter jeg har skrudd opp turbotrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Still litt og litt opp på trykket. Kjør en tur og hør etter tenningsbank(spikerkasting på vinduet lyd?!). Ved tenningsbank er det for lite bensin, still litt ned på trykket igjen.... Det er jo "THE HARD WAY" Sikkert ett verksted med ruller som gjøre det for deg og"The Easy Way" Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet September 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 går det ikke på noen måte å stille opp bensintrykket på pumpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 27, 2004 Rapporter Share Skrevet September 27, 2004 Som sagt tidligere har b230et og tidlige ft dårlige råder.En kjenning hadde en orginal en som rasa rett etter 23000km...råde som plutselig ville ut gjennom blokka...Er noe usikker på akkurat når de nye rådene kom,jeg mener de ikke kom før i 89 pga at jeg hadde en 760turbo registrert i 89 som hadde gammle typen..Når det gjelder 16v motorene så har jeg hatt rundt 6 stk hvorav 3 var 89 mod og alle 6 hadde de gammle rådene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet September 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 men dere sier at hvis den får for lite bensin så ryker den med en gang, logisk nok, men det er jo derfor vi chipper? så hvis chippen ikke er god nok i forhold til hvor høyt jeg har skrudd opp så går det skjærings, har jeg forstått det rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 du kan ikke "chippe" mere enn sprutets begrensninger. Dyser, bensintrykk/volum osv. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Som det sies før, det hjelper ikke og "chippe" for og få nok bensin fordi du har skrudd opp turbotrykket, når dyser og bensinpumpe BTR ikke klarer og gi mer! Om hvilke motorer som er holdbare så er det B230FT/FK fra seint 94 og nyrere(er det ikke da underspylinga kom) som koster "lite" og konvertere de gamle volvoene våre med. Dyrer og langt mer holdbare løsinger for mer HK/Nm er self femmeren, sekkser turbokonv. Men dette blir langt dyrere. Med datasprut ALU IC, smidde stempel ++++++ holder vel rødblokka for en 400-500 Hk, men da er det jo videre med drivverk som skal holde igjen.... . Mye vil ha mer. og nok er ikke nok, Bil er dyrt, dyrere og dyrest. Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg