Gå til innhold

745TiC

Bruker
  • Innholdsteller

    364
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 745TiC

  • Bursdag 09/23/1978

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    745TiC
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    Rørleger
  • Motor (eks 1.6)
    2,3 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    531, B230FK, 3", Finnediff, Garret T03/Ar42-Trim60, UniChip, A-Kam,

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Vestfold, Norge

745TiC's Achievements

  1. Treg vaier. Returfjær som er for slapp. Treghet i hjulet ved spjelet.
  2. Kan selge kuleventil klar gjort for å sette inn på slange til ca 90,- + frakt....
  3. Gjerne bilde og "merke" eller hvor den er kjøpt orginalt.
  4. Har du en mail adresse jeg kan maile deg noen bilder, har i hvert fall slik at du får se festepunkter og slikt i en 745 -86 modell. mvh Kim
  5. Da er jo alt bare velstand da.... Detta blir nok bra bare en har tålmodighet og ork til å ikke gi opp....
  6. Jeg kjører med bearbeidet svinghjul for at lameller og trykkplate fra 940T (sachs forsterket skal passe) Sakset fra TPC: Många frågar om vilken koppling dom ska köra med när dom vill ha m90 på en äldre bil, så då slänger väll jag ihop denna topic i ämnet då. Alt nr 1. Dubbemasse-svänghjul från samma bil som lådan kommer ifrån och med orginal koppling..inget vidare hållbar, men billigt. Alt nr 2. D.M.hjul med standard lamell och en tryckplatta som heter 712,detta klarar 525 nm, eller ca 400 hk (svårt att räkna på då det hänger på varvtalet) Alt nr 3. Djupa orginalhjulet till m46 ihop med tryckplatta 655 och en 850 glt-lamell. Detta håller för 440 nm, eller ca 320-330 hk. Alt nr 4. Djupa hjulet uppsvarvat till 240 mm, 712-platta och standard organisk m90-lamell. Detta håller för 525 nm. Alt nr 5. Djupa hjulet uppsvarvat till 240 mm, 712-platta samt en sinter-lamell av bra kvalitet. Detta håller för en bra bit över 600 nm, beroende på lamell. Nu kanske nån frågar sej varför man svarvar upp det djupa hjulet till 240 mm då dubbelmassehjulet redan är 240 mm. Det är av 3 orsaker. 1. djupa hjulet är betydligt lättare 2. dubbelmassehjulet har en dämp-ring i silicon som inte tycker om höga effekter=haveri 3.240 mm tryckplattan med nummer 712 håller mer samt är billigare än 228 mm tryckplatta 655 ,2590- mot 3395:- hos K.G
  7. Av de bildene du har postet av kassa og slikt ser du jo utløserarmen, og det er den som sitter på M90. Grunnen til at hjula ikke går rundt: ja si det, prøvde du lamellene på utg. aksel av kassa før du monterte den? Kan jo være feil splines størrelse.....
  8. Kjøpte pedalsett, spakstell, M90 og mellomaksel fra en i Hønefoss, mener pedalsettet var fra 940, 740 med hydraulisk overføring vil jo og virke... Innkjøp ja.... Fikk egen konto på volvo til slutt jeg, med en grei prosent og....
  9. Kjører nå med ET svinghjul og M90 kasse jeg da..... Ikke noe problem med giverne der....
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår