Gå til innhold

hva er det med sierra og folk?


Knusern

Anbefalte innlegg

Bare for å oppsummere tråden som jeg startet.

Sierra er slettes ikke feilfri, men er en kjempebil til den prisen man får den for. Og den er helt sjuk på vinterføre, for oss unge er det paradis, men for de litt "eldre" er sierra den desidert værste med "dårlig veigrep". Hehe

 

Synes volvo er tøft og da, men er mye krass kritikk mot sierra som kan sammenlignes med rosinen i pølsa!

 

Viva! :cool:

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke påstått at speedometeret er nøyaktig, men det er ikke langt ifra atd et er det.

Turtallsperra mi har flytta seg litt oppover også samt at jeg har 205-blokk, samme innmat som IS som tåler 7500 rpm.

Dekk: 165 SR 13(wow) .

Gjør over 200 på 4., hvor mye, husker ikke formelen, noen som kan?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to største feila på sierra er stab-stagsforinger foran og rusta.

 

MB190 har verre vifte enn noen volvo EVER

 

edit:

noen som har sett en gåen sierra-bakaksel, dem tåler juling som alle ford-aksler.

Eneste er clutchen som er problem i drivverket.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Glemte naturligvis sikkerthetsbryteren til bensinpumpa i bagasjerommet.. den slår ut ved støt for å stoppe pumpinga av bensin ved krasj.. husk den ;)

 

Derfor den brytereb poppa hele tiden i jordebilen vi hadde en gang.. måtte jo trykke inn den hele tida..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

edit:

noen som har sett en gåen sierra-bakaksel, dem tåler juling som alle ford-aksler.

Eneste er clutchen som er problem i drivverket.

Bakakselen på min 2.0i DOHC har tatt kvelden. Den hadde ikke diffbrems, men sperret ofte på tørr asfalt (burning). Har dratt ut et par dekk med den, men that's it! Tror ikke den har vært grisekjørt mye før, ettersom den var familiebil før jeg fikk den. Begynte å komme litt suselyder etter burningen, så kom det en liten lyd etterhvert. Kjørte fint med litt ulyder fra baken, men etter jeg følte for å ratte litt i noen titalls minutter i rundkjøringer en våt fredagskveld ble lyden plutselig kraftig forværret en dag. Nå tør jeg ikke kjøre lenger pga. ulydene. Den klokka ser nok ikke pen ut inni....skal hente ny aksel snart. Visstnok med diffbrems. det blir fint i vinter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

De to største feila på sierra er stab-stagsforinger foran og rusta.

 

MB190 har verre vifte enn noen volvo EVER

 

edit:

noen som har sett en gåen sierra-bakaksel, dem tåler juling som alle ford-aksler.

Eneste er clutchen som er problem i drivverket.

 

hehe....ford-akslinger er ikke mye sterke, sånt vet jeg av egen erfaring...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mfafa

Bakakselen på min 2.0i DOHC har tatt kvelden. Den hadde ikke diffbrems, men sperret ofte på tørr asfalt (burning). Har dratt ut et par dekk med den, men that's it! Tror ikke den har vært grisekjørt mye før, ettersom den var familiebil før jeg fikk den. Begynte å komme litt suselyder etter burningen, så kom det en liten lyd etterhvert. Kjørte fint med litt ulyder fra baken, men etter jeg følte for å ratte litt i noen titalls minutter i rundkjøringer en våt fredagskveld ble lyden plutselig kraftig forværret en dag. Nå tør jeg ikke kjøre lenger pga. ulydene. Den klokka ser nok ikke pen ut inni....skal hente ny aksel snart. Visstnok med diffbrems. det blir fint i vinter :D

 

Hehe, har begyn å høre susingen. Og hvis jeg kjører fort og bremser ned og svinger litt, høres et knekk på en måte. som om bilen faller litt sammen. Men nå må jeg ta meg sammen, skal på EU om en måned.... men det burde gå glatt. Er jo en sierra:D

*-------*

mvh Erik

*-------*

 

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

hehe....ford-akslinger er ikke mye sterke, sånt vet jeg av egen erfaring...

Hvis det ikke holder så tar man den store granadakselen(3.0) og monterer, ev tilpasser den.

Tudde det derre bare gikk med volvo og BMW-aksler jeg.

Sperra akselen uten at det var sperre så var klokka sannsynbligvis herpa.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_min_ sierra har no helvetes rust i fjærfeste på passasjersiden bak, hadde jeg visst det når jeg kjøpte den skulle den brått blitt mye billigere da! men det er umulig å se med mindre man tar av hjulet og lyser under, noe jeg ikke gadd. Dessuten forværra jeg problemet med å ta med bilen ut på et jorde i godt over 100 og skrape no gjørme.. Nå må rusta ta`s før hele dritten detter sammen bak der.. Ingen som har noen rs skjørt å selge meg vel? ;) (det ene bestemte seg for å ligge igjen på jordet i deler)

Forresten hadde jeg opel manta før, gsi 85 modell.. solgte den for 20000kr og kjøpte sierran min, 92 modell sedan til 19000kr.. å HERREGUD så mye mer bil for pengene! HELT sinnsykt, jeg angrer ikke ett sekund.. untatt at manta`n hadde 75% sperre.. noe som var veldig gøy på tørr asfalt ;)

- Sierra sedan -92 (rs styling)

 

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flist en del sierraer med rekorden... Selv om det er like stor motor og ca samme vekt :D Ok da, litt useriøst, men har dårlige erfaringer med sierra, dårlig drag, sitter ikke godt på veien.. men så har jeg bare prøvd originalbiler da... Tror foringene bak har en tendens til å være\bli dårlige på disse bilene? Har i hvertfall sittet på i flere som var litt badekar i ræva.....:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

Har flist en del sierraer med rekorden... Selv om det er like stor motor og ca samme vekt :D Ok da, litt useriøst, men har dårlige erfaringer med sierra, dårlig drag, sitter ikke godt på veien.. men så har jeg bare prøvd originalbiler da... Tror foringene bak har en tendens til å være\bli dårlige på disse bilene? Har i hvertfall sittet på i flere som var litt badekar i ræva.....:D

så har jeg dårlig erfaring med rekord og da, løent register kjede, dårlig batteri, løen girkassealt forbanna mulig bremseproblemer..., fjærtårn som drøsser fra hverandre, vann inn i bilen og elendige orginalhøytalere.

Dessuten, ligge på veien, seila jo, og sladde dugde den ikke til, gikk rundt uansett, fine felger da(MIM)...

Og når jeg endelig fikk bytta registerkjede og porta og plana toppen så rant forgasseren over....

Fader Henry, frels meg fra Adam.........

 

edit: Dessuten så tviler jeg på at du peller en frisk 2.0 sierra med en som tør å bruke bilen men en orginal 20S

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....men så tenker du vel på rekord E, mens jeg har en rekord d... 300 kg lettere + sitter myyyye bedre på veien. Er enig i at Rekord E en er litt badekar, og uansett så har de sierrane jeg har prøvd vært noe slitte\defekte. Har ennå til gode å prøve en sierra i god stand. Angående raskest, værste jeg har vært med på var en stygg (slitt) sierra 3 dørs med cossievinge, som slapp på ræva i en sving der jeg ikke en gang hadde lyd i dekka i samme hastighet. Er jo mest sannsynlig sjåføren da.... Men syns ikke sierra er en dårlig bil! Pen er både 3 og 4 dørsutgaven, hadde jeg bare fått testa en i god stand så.... må jo være en grunn til at så mange kjører sierra :) Men jeg er opelmann, så måtte jo bare disse litt:D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok en 84 Opel Rekord E2 2.0S Berlina ja

Er fjærtårna bedre på D eller?

En kamerat som har en knall gul D 2000 berlina og auto, den er tøff....

 

Er D 300 kg lettere enn E, da veier den jo bare 800 kg da?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

De to største feila på sierra er stab-stagsforinger foran og rusta.

 

MB190 har verre vifte enn noen volvo EVER

 

edit:

noen som har sett en gåen sierra-bakaksel, dem tåler juling som alle ford-aksler.

Eneste er clutchen som er problem i drivverket.

 

 

Jeg har vært med på å ødelegge en bakaksel ( fra kardangen og ut )

 

kosta 250 kr på høggern. og da var morroa igang igjen.

Fiks det på en annen bil til den prisen a ;)

Lykke til !

 

Ford er tingen!

 

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Var nok en 84 Opel Rekord E2 2.0S Berlina ja

Er fjærtårna bedre på D eller?

En kamerat som har en knall gul D 2000 berlina og auto, den er tøff....

 

Er D 300 kg lettere enn E, da veier den jo bare 800 kg da?

 

Hehe, er ikke fjærtårn fremme på d.. er sånn dobbeloppengs...ting. Husker ikke hva det heter. Sist jeg så i vognkorte til en kompis av meg som har en e, så veide den da 1370 kg? Min veier 1090 kg, så er jo ikke helt 300 kg lettere. Men lett er den! Arti å kjøre, frøys til på veiene i g år :D Min er svart, med tektyl på taket thumpsup Ikke auto... Kan hende jeg får meg en manta b med 1900 og auto... Blir mange opler detta her..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår