Gå til innhold

Dynamo

Ranger emnet


C0bra

Anbefalte innlegg

Originally posted by `ghost^

har bestilt en 200A dynamo til min mazda323..fra usa.. etter å ha hørt litt rundt, høres det ut som Dominick Irragi er mannen som ordner for gutta der borte.. virka som de fleste er meget fornøyd med dynamoene han leverer, og han leverer så store som du måtte ønske.. til det meste av biler..

 

dynamoen og frakta kom på rundt 3500kr - og va ikke mange hundrelappene ekstra for en på 300A.. - så kommer det vel no toll avgifter osv i tillegg.. får se når den kommer..

 

bare håpe man ikke blir lurt trill rundt =)

 

Hørtes bra og billigt ut det! Gi beskjed hvordan det går med toll osv. og hvordan det funker.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det kan jeg gjøre vettu.. håpe det ikke er så veldig lenge før den kommer..ble pakket og gjort klar for sending for snart en uke sida, såeh...jahh..

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt mail.. ( dominick@tds.net ) ..som regel har jeg fått svar iløpet av et døgn, men noen gang har det gått noe lengere tid.. litt i overkant av en uke på det meste..

 

går også an å ringe han; 615-287-7991

 

fant nettopp noen dynamoer på en webshop også, til ganske lave priser.. fra $299 for 200A.. men kan ikke si noe om dem..

 

er bare å stikke innom: Nexxon Car Audio å se..

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det så enkelt at for å kjøre med to dynamoer så lager jeg bare til et feste til dynamo nr2 og kjøper en større reim som går på begge? Eller må jeg kjøpe noe ekstra greier for å kjøre med 2dynamoer?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke mye om dynamoer osv.. men..kan tenke meg at - om du skulle ha plass til en ekstra dynamo - så krever det vel litt av motoren også å drive to eller flere..

 

kommer vel kanskje litt an på størrelsen på dynamoene, men har aldri sett mer enn en dynamo på annet en store pickup'a og andre kraftige kjøretøy..men..som sagt så vet jeg lite om dette..

 

til f.eks. min bil - som er en mazda 323f 1.8 dohc 16v - ble jeg frarådet å installere mer enn 200A. han som bygde dynamoen min, sa noe om at om turtallet, når bilen bakker, er under 800 omdreininger, burde jeg ikke satse på mer enn 180A ettersom det ville kreve ganske mye av motoren.. med noen små justeringer av turtallet, kunne jeg nok klart å kjøre en 300A også, men visste ikke om jeg hadde plass nok, da omkretsen var noe større enn på 200A'n...

 

uansett.. om jeg ikke er helt på bærtur, burde det vel være smartere å satse på en større dynamo, i stedet for å kjøre flere..

 

men igjen, så finnes det sikkert noen der ute som har mer peiling enn meg, og kan rette på meg om jeg driter meg helt ut hær =)

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok noe logisk i det du sier `ghost^, ikke at jeg kan noe om det, men det virker logisk for min del. Så hvis noen med god peiling på dette kan svare så hadde det vært greit.

 

Hvor stor kan jeg ha på min bil da? Det er en 91mod BMW 520i(150hk). Har sett at jeg kan kjøpe 140A til denne fra BMW.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg? må jo legge opp slik at jeg kan det, hvis jeg skulle få lyst til det

 

er det lurt å kjøre med enorm dynamo om man ikke har bruk for all strømmen den produserer? venter en større dynamo sjøl nå, så lurer litt på om jeg bør vente med å hive den inn til jeg har anlegget helt klart til å dundres.. eller er det bare å hive dynamoen i med det samme, vil bilens standard elektriske deler overleve?

 

..en kompis av meg kjørte rundt og dundra et ganske fet anlegg..men da han fjernet det, lot han dynamoen som han brukte til å drive det bli i bilen - husker ikke størrelsen på dynamoen, men..han fikk masse problemer.. svidde flere elektriske komponenter..

 

nå kan det jo hende at det var pga at bilen bynte å trekke på årene at han fikk feil, men va litt rart at han skulle bli plaga like etter han fjernet anlegget.. eller??!

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by `ghost^

 

er det lurt å kjøre med enorm dynamo om man ikke har bruk for all strømmen den produserer? venter en større dynamo sjøl nå, så lurer litt på om jeg bør vente med å hive den inn til jeg har anlegget helt klart til å dundres.. eller er det bare å hive dynamoen i med det samme, vil bilens standard elektriske deler overleve?

 

..en kompis av meg kjørte rundt og dundra et ganske fet anlegg..men da han fjernet det, lot han dynamoen som han brukte til å drive det bli i bilen - husker ikke størrelsen på dynamoen, men..han fikk masse problemer.. svidde flere elektriske komponenter..

 

nå kan det jo hende at det var pga at bilen bynte å trekke på årene at han fikk feil, men va litt rart at han skulle bli plaga like etter han fjernet anlegget.. eller??!

 

Der sier du noe ja.. Det har jeg ikke tenkt på. Men skulle tro de regulerte det selv? har ikke peiling jeg! Det hadde vært greit om noen kunne bekrefte/avkrefte dette?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk dynamoen min idag, levert på døra, med grønn lapp fra tolla.. ingen avgifter eller noen ting.. ca 2700 for dynamoen, og 800 kr i frakt.. det var alt..

 

får vel de 2 siste sikringene jeg mangler for å kunne kjøre forsterkeran en av de første dagene, så..prøve å få montert dynamoen iløpet av uka som kommer..iallfall se om den passer =)

 

må vel kanskje kjøpe et noe hissigere batteri også da.. optima yellowtop er tingen =)

 

så skulle det vel rive litt ;) av:

2 stk Rockford Fosgate RFR-3112 - 12"

1 stk Rockford Fosgate 1501BD monoblokk på drøye 1600w; og

1 stk Rockford Fosgate 1051S på 2x525w .. :eek:

 

ikke så aller værst for et første prosjekt =) ..har også et jbl frontsett som spiller ganske bra..morro med lyd=)

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by `ghost^

fikk dynamoen min idag, levert på døra, med grønn lapp fra tolla.. ingen avgifter eller noen ting.. ca 2700 for dynamoen, og 800 kr i frakt.. det var alt..

 

får vel de 2 siste sikringene jeg mangler for å kunne kjøre forsterkeran en av de første dagene, så..prøve å få montert dynamoen iløpet av uka som kommer..iallfall se om den passer =)

 

må vel kanskje kjøpe et noe hissigere batteri også da.. optima yellowtop er tingen =)

 

så skulle det vel rive litt ;) av:

2 stk Rockford Fosgate RFR-3112 - 12"

1 stk Rockford Fosgate 1501BD monoblokk på drøye 1600w; og

1 stk Rockford Fosgate 1051S på 2x525w .. :eek:

 

ikke så aller værst for et første prosjekt =) ..har også et jbl frontsett som spiller ganske bra..morro med lyd=)

 

Skal du drive frontsettet med 1051S en?

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nok det ja =) ..har kjørt en stund med bare den forsterkerer og frontsettet..og funker utrulig bra.. men har ikke kunnet kjøre begge forsterkerene pga. for lite strøm.. men.. nå er det ikke lenge før man får tingene i orden :cool:

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår