Gå til innhold

Dynamo

Ranger emnet


C0bra

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvem selger disse da? Har sett at bmw har 140A dynamo til min bil, den skal di ha 3k for. Men den blir for liten hvis jeg vil oppgradere senere..

 

Går det lett an at jeg kjøper en dynamo og kobler den sammen med den jeg har? Slik at jeg bruker begge 2 samtidig?

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Hvem selger disse da? Har sett at bmw har 140A dynamo til min bil, den skal di ha 3k for. Men den blir for liten hvis jeg vil oppgradere senere..

 

Går det lett an at jeg kjøper en dynamo og kobler den sammen med den jeg har? Slik at jeg bruker begge 2 samtidig?

 

http://www.xcs.no selger 2 forskjellige stinger dynamoer, en vanlig 150A til 6400 kr eller en 150A i gull/sølv som koster 12000 kr.

 

Ville nå heller ha kjøpt den dynamoen fra bmw til 3000 kr 140A dynamo er da ganske mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt sinnsyk pris på de dynamoene ja! Bruker ikke så mye på dynamo! Men går det at jeg kjøper den 140A dynamoen og kobler den slik at jeg bruker den og den gamle dynamoen min? Trenger vel bare å lage til et feste og kjøpe en større reim? Og legge opp ledninger.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Hvem selger disse da? Har sett at bmw har 140A dynamo til min bil, den skal di ha 3k for. Men den blir for liten hvis jeg vil oppgradere senere..

 

Går det lett an at jeg kjøper en dynamo og kobler den sammen med den jeg har? Slik at jeg bruker begge 2 samtidig?

hvor var det du fikk taki 140A dynamo til bmw?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

os/gsbildeler har 140A dynamo til bmw 5serie(E34). Gå inn på http://www.gsbildeler.no ->nye bildeler->E34->tenning(er pdf så du kan laste den ned). Den 140A dynamoen koster vis 3924kr, ikke 3000som jeg sa det er også +mva. Er du medlem i bmwccn får du rabatt, tror det er 10-25%. Men er hvertfall billigere enn den stinger dynamoen! De har også en 105A til 3288kr.

 

EDIT: 140A dynamo til E36 koster 3600kr+mva.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt tips der er å undersøke om du kan få tak i en dynamo fra samme type bil med dieselmotor. Til en Golf får du sikert tak i en 130A - 150A sak som sitter på TDi motorene.

 

For å estimere hvor mange ampere du trenger er det bare å summere verdien på sikringene som er i bruk, som lys, AC, varmetråder, tåkelys, samt sikringene på forsterkern(e).

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf4

Trenger faktisk hjelp sjøl til dette.Har golf4.Hva er det minimale

av ampere trenger man.

 

Spørs hva du har av tillegs utstyr(anlegg) i bilen. Det minste som jeg får kjøpt til min BMW 520i er 80A.

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

 

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bestilt en 200A dynamo til min mazda323..fra usa.. etter å ha hørt litt rundt, høres det ut som Dominick Irragi er mannen som ordner for gutta der borte.. virka som de fleste er meget fornøyd med dynamoene han leverer, og han leverer så store som du måtte ønske.. til det meste av biler..

 

dynamoen og frakta kom på rundt 3500kr - og va ikke mange hundrelappene ekstra for en på 300A.. - så kommer det vel no toll avgifter osv i tillegg.. får se når den kommer..

 

bare håpe man ikke blir lurt trill rundt =)

<------------------------->

1991 mazda 323f 1.8

w/200a kick azz alt from dom

Sony CDX-M9900

JBL GTi Component set (C608GTi)

2 x 12" Rockford Fosgate RFR-3112

Rockford Fosgate 1501BD

Rockford Fosgate 1051S

<------------------------->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår