Gå til innhold

Motortrøbbel. Hva er feil?

Ranger emnet


eko004

Anbefalte innlegg

Har en 4,3 V6 som sitter i en astro. Det er en -89 modell med TBI anlegg. Motoren gikk litt dårlig når jeg kjøpte den. Skiftet alt av tenningsdeler, bensifilter og justerte tenning. Den ble litt bedre, men ikke 100%.

Pakning mellom innsug og TBI ble skiftet, da kom tomgangen ned på akseptabelt niva da den var litt i høyeste laget før.

Skiftet så EGR ventil da servicelampa lyst og feilkoden viste feil på EGR. Da gikk den bedre, men bunndraget kom helt bort. Nå må jeg ta kick down får at noe skal skje. Motoren har også en litt hard gange. Den putrer også litt på tomgang når den er varm. Når den er kald så går den helt fint, og reagerer kjapt.

 

Men hele tiden jeg har hatt den så har den vært slik at når jeg skal f.eks akselere skjer det liksom ingenting, gassen trampes ned og jeg hører at motoren arbeider mere, men det skjer lite. Dette merkes spesielt når jeg skal akselere fra 20-30 kmt og opp i motorveihastighet.

 

Har vært inn til Alfaset flere ganger, senest i dag for justering av tenning, uten at de kan finne feilen. Er litt lei hele bilen kan du si.

 

Hva pokker kan være feil. Og er det noen som vet om noen motorguruer som har peil på det de driver med? Helst i Oslo eller Akershus. Takker for hjelp

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du ringer Dag Jonny Olafsen i Fevik ved Grimstad.

Tlf 986 32 888.

 

Tør påstå han er Astro guru nr 1 i Norge. Han driver et lite verksted og har også bygget om flere Astroer.

 

Syens det høres ut som en elektronikkfeil som gjør at bilen din går med choken på hele tiden, siden den funker best med kald motor. Har du målt forbruket på den? Det er en god indikator ihvertfall.

Astroen er jo tørst uansett, men bruker den særlig over 1,2L/mil på langkjøring, er det noe feil.

 

Har selv en Astro 95 modell. (Siste året før Vortec motorene). Den har gått som ei klokke sålenge jeg har hatt den ihvertfall.

Min bil kjører jeg på like under literen pr mil på rolig langkjøring.

 

Lykke til!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har jobbet på Bergheim selv, følte jeg meg litt "forpliktet" til å skrive her...

 

De vanligste feilene med 4.3L (Z-motor - se ch.nr ditt) er først og fremst tenningsdeler som rotor og fordelerlokk, plugger og kabler. Du har bytta dette, så jeg regner med at det er i orden.

 

Litt "dumt" spørsmål, men du vet at du må koble fra en "EST by-pass" ledning ved fordeleren før justering av tenning? *Hvis Alfaset har gjort justeringen, regner jeg med at de visste dette...

 

Ellers er "kjente" feil defekt bensintrykk regulator, motortemp føler (ikke til instrumentene, men den med gul ledning til ECM'en), og katalysatorer som har brent opp/delvis tettet seg etter kjøring med dårlige tenningsdeler (fusking, masse ubrent bensin til katalysatoren) Ved det siste er det vanlig at de går greit når de er kalde, og fusker når de blir varme. Ikke noe unikt for 4.3L - har opplevd det på Trans Sport V6, ny og gammel utgave også, samt bensin-Suburban. Når i '89 er evt din registrert? Kravet om katalysator kom engang iløpet av 89, er du heldig kan du plukke vekk hele dritten (hvis det ikke er gjort allerede).

 

Eneste jeg ellers kan "anbefalle", er å stikke innom noen som har TECH1 (Test instrument for GM) F.eks Bergheim i Oslo, og få dem til å vurdere ALLE verdier fra motorstyringa med varm motor. Legge spes merke til hvordan INT, BLM, O2 oppfører seg.

 

Forøvrig har aldri de nedkorta V8'erne der imponert meg stort, vibrerer som bare det, og bruker litt for mye bensin i forhold til hva du får igjen av ytelse - selv når alt er i orden!

 

Håper du fikk noen pekepinn/ideer!

 

Christian

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nevne at motoren er fra en -92, men det er vel det samme er det ikke?

 

Rotor og fordelerlokk + plugger og pluggkabler er nye. Men jeg kjørte en stund med feil plugger faktisk. Noen tok feil ved en service(en kamerat).

 

EST by-pass ledningen er koblet ut før justering.

 

Men dette med defekt bensintrykks regulator høres logisk ut siden den ikke reagerer på gasspådrag med en gang, men kommer etterhvert. Men skal ikke servicelampa lyse dersom denne er defekt? Mener å ha lest det i Haynes manualen.

 

Katalysatoren? Mmmm. I følge co måleren ligger verdiene der de skal, og det tyder vel på at katalysatoren er i orden. Eller? Bilen er registret i Mars -89 så kravet til katalysator er borte.

Men som du sier chevy350 så vibrerer den hele tiden, er uutrolig lei akkurat det. Hvordan disse går når de er 100% vet jeg ikke noe om da min aldri har gjort det, men har hørt fra flere som ikke er veldig imponert over 4,3 litern. Enkelte ganger virker det som alt klaffer, da fyker den brukbart avgårde mener nå jeg.

Tenkte å prøve med en chip og et effektfilter + noe smått attåt, bare for å prøve. Må bare få den til å gå først.

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen dårlige erfaringer med motoren i min bil ihvertfall.

Det er jo ingen racerbil og den vil ha litt suppe, men jeg tror ikke man får en bil med så lite aerodynamisk karosseri til å bli billig på drivstoff.

 

Kunne kanskje tenkt meg litt mer power i 3 gearet. Når man kommer til en slak bakke og den gearer seg ned fra overdrive skjer det fint lite før den gearer seg enda ett trinn ned.

Men hvis man frem-provoserer nedgearingen en smule, slik at den gearer seg ned fra overdrive litt tidligere enn "nødvendig", får den mer turtall og orker mer uten å måtte geare seg ytterligere ett trinn ned.

 

Har hørt noen påstå at den bruker mindre bensin hvis man bytter 4,3 literen med en 305 TPI, men det høres jo litt drøyt ut, synes nå jeg.

 

Ang "modifikasjoner" så bruker jeg såkalte hollowpoint (HALO)-plugger som skal gi mye bedre gnist og KN filter i org luftfilterboks.

Har prøvd meg litt med oljeadditiver, men ikke merket noe målbar forskjell hverken på krefter eller drivstoff økonomi.

 

Har også blitt anbefalt å halvere oljeskift intervallene på motoren og å bytte gearkasseolje en gang pr år uavhengig av kjørelengde.

 

Astroen er kjent for å "spise" endeledd og bærekuler i forstillingen. Jeg tror dette kommer av at noen slurver med å ettersmøre forstillingen. Det skal faktisk gjøres ved hvert eneste oljeskift. Har man ikke smøregrav er det en drittjobb med alle de niplene (12-14 stykker tror jeg det er). Hadde min på EU kontroll i vår. Måtte bytte dempere fremme, ellers alt ok.

 

Hjelpesnekkene er også en kjent svakhet på Astro. Men tenk litt: Hvis man har en dårlig smørt forstilling, feil hjulstilling pga slitte endeledd og kanskje ekstra brede dekk med lufttrykk litt lavere enn det bør være? Da jobber de snekkene svært mye tyngere enn om overnevnte ting er i bra stand. En feil forsterker en annen som lager en tredje feil som knekker en hjelpesnekke.

 

Jeg oppfatter Astroen som en bil som funker bra for de som er tilstrekkelig interessert i bil slik at de ser etter den mer enn man gjør på en hverdags Corolla eller noe slikt.

Bruker man Astroen på samme måte som en gammel japs blir den dyr å holde.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre nyttige tips og erfaringer fra andre astro eiere. Opplever selv bilen som meget drifsikker, bortsett fra dette lille problemet mitt.

Bilen er god å kjøre, bedre enn mye annet av kassevognene, og litt mere spennende å se på også. Har et komplett senkesett med korte gassdempere liggende. Sammen noen planlagte 17" med 235 dekk i 50 profil burde det bli bedre kjøreegenskaper også, selv om den faktisk ikke er så værst standard heller. Fikk tak i altezza baklys, sportsspeil og hvite blinklys foran i fjor. Ble litt bedre å se på da også.

 

Tenkte jeg skulle prøve en chips fra http://www.tbichips.com. Selger hevder at de skal gi ca 15-20 hk. Har pratet med noen i usa som er kjempefornøyd med chips derfra. Importerte et effektfilteranlegg for tbi som desverre ikke passet, skal prøve å lage meg et eget. Har også lest, og hørt, mye bra, om såkalte TBI-spacer som bygger opp tbi`en 2 cm. Skal vistnok gi noen hk det også. Eller får en jo kjøpt en ny tbi enhet fra Holley som gir ca 15 hk. Koster ca 400 dollar ferdig shippa fra statene. Planer må man ha.

 

Joda, jeg har prata en del med Jonny Olafsen angående astro. Som du sier, han er nok guru nr. 1 på den bilen. Du vet ikke om noen røde framstoler til salgs hotrod?

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at Astro er bra bruksbiler gode å kjøre etc. men min er bare helt vannvitig gal etter bensin. Kona har brukt den nå et par mnd. fra Drammen til Asker hver dag., over 2 liter på mila, tilogmed på ferie i flate Danmark over 2 liter mila. Jeg vurdere sterk å sette in v8, den kan umulig bli dyrere å kjøre. Nå er ombygging til V8 i Astro noe av det enkleste konvertering man kan gjøre. Når det gjelder nevnte problem, jeg har en Buick v6 3.8l den har noe som heter crank sensor, denne tuller etter en tids bruk og den forteller hjernen at motoren ikke går, null gnist og bensin, symtomene høres likt ut, går bra kald, blir varmere går dårlig ugjevnt etc. Har akurat byttet den i Buiceken fugerer fint igjen. Ikke dyre sensoren noen hundrelapper.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres vanvittig mye ut med 2L/mil. Johnny fortalte om en bekjent som hadden Astro med svært høyt forbruk. Det viste seg at en eksos sensor var gåen og at bilen i praksis gikk med choke på hele tiden.

 

Men på den annen side er nok strekningen Asker-Drammen en "uheldig" strekning for Astroens forbruk: Starter med drøye motbakker og høy fart fra begge kanter, og relativt kort strekning totalt sett. Motoren rekker nok ikke å komme ned på langkjørings-forbruk. Kanskje det hadde hjulpet med motorvarmer?

 

Selv har jeg arbeidsvei Søgne-Mandal. 25 km og temmelig kupert, tett trafikert vei. Dette er jo heller ikke optimalt for forbruket, men jeg får bilen ned på 1,25L/mil på denne strekningen.

(Kanskje oljeadditivet hjelper likevel?)

 

Jeg tror Astroen er en type bil hvor forbruket styres veldig mye av sjåføren. Man må liksom "kjøre lastebil" for å få lavt forbruk på den. Bruker man gasspedalen på samme måte som på en automatgearet Toyota Corolla tror jeg forbruket stiger masse uten at man dermed kjører hverken grisete eller er en dårlig sjåfør.

 

Vet ikke om noen røde Astro-stoler, men hør med Phoenix US cars i Vestfold eller Granlunds Garage i Østfold. Amcar huggere begge to. De har sikkert noen Astroer stående.

Eller søk på NBF-databasen over alle huggere i Norge. Står kanskje en og annen Astro hos huggere andre steder også?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eko004:

'92 mod motor er mer eller mindre den samme ja, først i '95 kom 4.3L med balanseaksel over kamakselen (Kode W i ch.nr - Derav W-motor)

 

Servicelampa behøver ikke lyse av bensintrykkregulator, kravene for å sette "rich exhaust" og "lean exhaust" er ganske store - kan ha ille kjørbarhetsproblemer før det. Et problem med den gamle TBI'en (som er OBD1) er at den ikke er fling til å "forstå" feil i motoren slik som de nye er (OBD2). Ved motorfusk pleier TBI og de gamle el.styrte forgasserne si at det er EGR uansett omtrent, men for all del - det stemmer jo noen ganger også.

 

Hvis du har sett veiva i en 4.3L, så skjønner du hva GM gjorde for å prøve å rette opp at motoren er "feil" konstruert i utgangspunktet: En vanlig V6 motor har V-vinkelen på 60grader for å gå jevnt/vibrasjonsfritt, hvor en V8 har 90 grader for det samme. Ta så en 90graders V8 blokk, ta bort to sylindre i midten; Da har du en "flott", men vibrerende V6! Som jeg skrev over - GM prøvde å legge til en balanseaksel i V'en på de nyere 4.3L (W-motor), dette hjalp også litt, men ikke helt. Resultat: De dropper 4.3L og satser på den nye motorfamilien som sitter i TrailBlazer - som har rekkesekser. (Blir også laget 4- og 5-syl av denne motoren, men funker greit siden det er rekke. Deler ca 80% av interne deler)

 

Vent med en chip og et effektfilter før den går ålreit, blir "bortkasta" penger hvis du ikke kan nyte det uansett

 

 

Hot Rod:

Tror jeg har bytta en eneste nedre bærekule de siste 3 årene jeg har skrudd Chevy (Astro), er enig med at de egentlig bare går hvis man slurver med smøring av forstilling. De kundene som setter bilen på merkeverksted er kanskje nøyere uansett, at jeg har blitt "skånet" for dette av den grunn? Smør ved hvert oljeskift! Eller som jeg gjør uansett kjørelengde, Vår og høst. Selvfølgelig oftere hvor kjørelengden og antall oljeskift på et år tilsier det.

 

Hjelpesnekkene derimot er en kjent svakhet på Astro. Har bytta endel av dem. Går delvis på dette med smøring igjen, men de virker underdimensjonerte uansett - i.o.m at de går først. Om lufttrykk: Sjekk lufta hver måned! Tror 9 av 10 biler har for lite luft i ett eller alle hjul ved service. Det er faktisk lov å sjekke lufta selv mellom servicene folkens!

 

 

CamaroCab:

Astro er veldig komfortabel å kjøre ja, synd "vanlige folk" ikke skjønner dette og bare synes det gynger og krenger. Astro er glimrende turbil, og du får med deg masse baki.

Jeg har aldri målt forbruk på Astro, men på 4x4 Blazer er det jo 1.5-1.6l/mila på vanlig kjøring. Disse skal ha endel suppe ja, men rundt 2 og opp høres mye ut (bremser som henger, justere forstilling, tenning, osv?)

 

Angående veivføler; Har vært borti akkurat det samme på en ca '99mod Chevy Trans Sport 3,4L, helt ok å kjøre kald, men fusket som gal når den ble varm. Akkurat samme feil, bytta veiv-føler og alt var gulle godt.

Et lite problem med 4.3L Z-motor er at den er ganske "enkel" og ikke har annet enn føleren i fordeleren som turtallsignal til styreenheten. Men W-motor ('95 og opp) hadde begge deler, både veiv- og kam-føler (siste i fordeleren)

 

Hmmmmm; Ser du har '87 S10 i signaturen din, og jeg har eks'87 T10 (T=4x4), du bor i Drammen og jeg i Bærum. Jeg har jobbet på Bergheim, da har sikkert du vært president i Drammens amcar klubb vel? Gammelbilen min går enda? :) (Ved klager: PM meg! Hehe) Neida. Du får hilse Rune hvis du ser han! Var og hilste på han og ungen her en tur i sommer... Lette en gang til før jeg slutta etter sikkerhetsbelter i "nøytral" farge til Buick'en din, no luck...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt med de fleste huggerne angående stoler hotrod, men lite napp. Kan se ut til å være tilnærmet umulig å få tak i.

 

Angående forbruk så kjører jeg ca 75-80 mil på hver tank. En gang kjørte jeg nesten 92 mil også. Så høyt forbruk det har jeg merkelig nok ikke. Men skal prøve å sjekke ut de tipsene jeg har fått her.

 

Men jeg må si at jeg har litt lyst til å putte i en 305 i den. Enkel ombygging, og litt mere power. Men jeg har hørt om en i danmark og noen i usa som har putta syclonemotor i astroene sine. Det burde også flytte seg litt.

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet Bilteknikk AS like utenfor Kristiansand vet jeg hadde stående en vraket Astro som de brukte som delebil. Det er noen måneder siden jeg var der nå, men kanskje har de den stående ennå.

Husker ikke interiørfargen på den, men den var av eldste karosserivariant ihvertfall.

De har tlf 38099910.

 

Å bytte til 305 er uaktuelt for meg, siden bilen er en jobbebil og funker greit slik den er nå.

 

Noe jeg heller ikke liker med den ombyggingen er at motorfestene flyttes ca 15 cm fremover. Vi var jo inne på kjøreegenskaper tidligere i tråden. Tenk hva det gjør med vektfordelingen på en allerede framtung bil.

Men for all del. Det er sikkert mye grommere, og hadde den vært en hobbybil, ville nok en slik ombygging stått høyt på prioriteringslista.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Chevy350

eko004:

'92 mod motor er mer eller mindre den samme ja, først i '95 kom 4.3L med balanseaksel over kamakselen (Kode W i ch.nr - Derav W-motor)

 

Servicelampa behøver ikke lyse av bensintrykkregulator, kravene for å sette "rich exhaust" og "lean exhaust" er ganske store - kan ha ille kjørbarhetsproblemer før det. Et problem med den gamle TBI'en (som er OBD1) er at den ikke er fling til å "forstå" feil i motoren slik som de nye er (OBD2). Ved motorfusk pleier TBI og de gamle el.styrte forgasserne si at det er EGR uansett omtrent, men for all del - det stemmer jo noen ganger også.

 

Hvis du har sett veiva i en 4.3L, så skjønner du hva GM gjorde for å prøve å rette opp at motoren er "feil" konstruert i utgangspunktet: En vanlig V6 motor har V-vinkelen på 60grader for å gå jevnt/vibrasjonsfritt, hvor en V8 har 90 grader for det samme. Ta så en 90graders V8 blokk, ta bort to sylindre i midten; Da har du en "flott", men vibrerende V6! Som jeg skrev over - GM prøvde å legge til en balanseaksel i V'en på de nyere 4.3L (W-motor), dette hjalp også litt, men ikke helt. Resultat: De dropper 4.3L og satser på den nye motorfamilien som sitter i TrailBlazer - som har rekkesekser. (Blir også laget 4- og 5-syl av denne motoren, men funker greit siden det er rekke. Deler ca 80% av interne deler)

 

Vent med en chip og et effektfilter før den går ålreit, blir "bortkasta" penger hvis du ikke kan nyte det uansett

 

 

Hot Rod:

Tror jeg har bytta en eneste nedre bærekule de siste 3 årene jeg har skrudd Chevy (Astro), er enig med at de egentlig bare går hvis man slurver med smøring av forstilling. De kundene som setter bilen på merkeverksted er kanskje nøyere uansett, at jeg har blitt "skånet" for dette av den grunn? Smør ved hvert oljeskift! Eller som jeg gjør uansett kjørelengde, Vår og høst. Selvfølgelig oftere hvor kjørelengden og antall oljeskift på et år tilsier det.

 

Hjelpesnekkene derimot er en kjent svakhet på Astro. Har bytta endel av dem. Går delvis på dette med smøring igjen, men de virker underdimensjonerte uansett - i.o.m at de går først. Om lufttrykk: Sjekk lufta hver måned! Tror 9 av 10 biler har for lite luft i ett eller alle hjul ved service. Det er faktisk lov å sjekke lufta selv mellom servicene folkens!

 

 

CamaroCab:

Astro er veldig komfortabel å kjøre ja, synd "vanlige folk" ikke skjønner dette og bare synes det gynger og krenger. Astro er glimrende turbil, og du får med deg masse baki.

Jeg har aldri målt forbruk på Astro, men på 4x4 Blazer er det jo 1.5-1.6l/mila på vanlig kjøring. Disse skal ha endel suppe ja, men rundt 2 og opp høres mye ut (bremser som henger, justere forstilling, tenning, osv?)

 

Angående veivføler; Har vært borti akkurat det samme på en ca '99mod Chevy Trans Sport 3,4L, helt ok å kjøre kald, men fusket som gal når den ble varm. Akkurat samme feil, bytta veiv-føler og alt var gulle godt.

Et lite problem med 4.3L Z-motor er at den er ganske "enkel" og ikke har annet enn føleren i fordeleren som turtallsignal til styreenheten. Men W-motor ('95 og opp) hadde begge deler, både veiv- og kam-føler (siste i fordeleren)

 

Hmmmmm; Ser du har '87 S10 i signaturen din, og jeg har eks'87 T10 (T=4x4), du bor i Drammen og jeg i Bærum. Jeg har jobbet på Bergheim, da har sikkert du vært president i Drammens amcar klubb vel? Gammelbilen min går enda? :) (Ved klager: PM meg! Hehe) Neida. Du får hilse Rune hvis du ser han! Var og hilste på han og ungen her en tur i sommer... Lette en gang til før jeg slutta etter sikkerhetsbelter i "nøytral" farge til Buick'en din, no luck...

Du har helt rett Nå nok selge min kjære s10 nå, det har som vanelig blitt litt mye igjen, også dreitt jeg meg ut noe så vannvittig på kjøpet av 59 Elcamino så det så.

Men det er fakta faen Astroen bruker over 2 liter mila, og jeg bor i Skoger så motoren er varm når kjæringa treffer Lierbakka, tar imot alle gode råd for å få den slean til å bruke mindre bensin.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, har glemt å spørre:

 

Hva er det folket har? RWD eller AWD? Siste er jo konstant 4WD, som kniper og sliter hele tiden (Prøv å teste svingradiusen), har du ulike dekk dimensjoner, og varierende lufttrykk spiller dette stor rolle. Forstilling må også være justert for å rulle lettest mulig her også selvfølgelig... Skal være endel forskjell i forbruk mellom d to.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Astro har 2wd.

Jeg var klar over at bensinutgiftene min ville øke endel, siden jeg byttet ut en 10.000kroners Bluebird fra '87.

Før jeg kjøpte Astroen leste jeg endel "reviews" på Astro i amerikanske og Canadiske blader/nettsider for å se hva andre gjorde og hva de plagdes med på Astroen.

 

Jeg har tilnærmet orginal dekkdimensjon på 225/70-15 (tror jeg det er.) Større rulleomkrets= lavere turtall= lavere forbruk og omvendt.

Så har jeg HALO plugger med sterkere gnist, KN filer i orginal boks = mindre motstand=mindre forbruk. Ettersmør forstilling ved hvert oljeskift, fetter ytre hjullager ved hver hovedservice, skifter olje for hver 5-7500km istedefor ved hver 10000km, har antifriksjonsbehandlet motoren, _litt_ høyere lufttrykk i fordekka enn det som står i users manual. NB! De blir ikke slitt på midten likevel!

Så har jeg IKKE gangstercap!

Den dagen jeg må bytte eksosanlegg vil orginalanlegget bli erstattet av det svenske firmaet Raka Rör's effektanlegg.

 

Om alt dette hjelper vet jeg ikke. Kanskje er noe av det bare reklame for å få solgt unyttige produkter?

I tillegg "kjører jeg lastebil" med Astroen. Tror kanskje det har aller størst betydning. Kort fortalt vil det si å utnytte bilens tyngde og dreiemoment til å forsere motbakker, og å bruke bremsepedal minst mulig. NB! Dette betyr ikke kjedelig sneglekjøring, nesten tvert imot!

Laveste jeg har målt Astroen på var mellom Drammen og Søgne. Da brukte den 0,95L/mil, og det var heler ikke sneglekjøring.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår