mr.jenssen Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Den kalde årstida nærmer seg dessverre, og tankene begynner å gå til vinterdekk. Lurer på hvilke erfaringer dere har gjort dere på golf2'erene deres? Har hatt pigg til nå, men må jo betale piggdekkavgift på 1000,- noe som gjør at piggfritt frister, pluss at jeg hadde det på forrige bil med godt resultat. Nå var det en nyere Saab 900 med abs og sånt, og noen hundre kilo større matchvekt.... Så, hva anbefaler dere? Pigg eller piggfritt??? Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Jeg kommer til å ha mine 215-40-16 dekk på hele vinterhalvåret, pent parkert i garasjen. :) Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Jeg var i hvertfall svært fornøyd med yokohama piggfrie, bilen satt bra på vegen... så jeg ville ha gått for piggfrie :) Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Jeg vil si det kommer helt an på hvor du har planer om å kjøre. Kjører du bare rundt på veier som saltes og er bare året rundt så er piggfritt absolutt det beste. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Originally posted by CrZy_T Jeg vil si det kommer helt an på hvor du har planer om å kjøre. Kjører du bare rundt på veier som saltes og er bare året rundt så er piggfritt absolutt det beste. Helt riktig! Det kommer an på hvor du bor/kjører. Kjørte med piggfritt da jeg bodde i nordnorge og kjører fortsatt med piggfritt nå som jeg bor i Oslo. Kjempefornøyd. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Bor i Trondheim, men kjører endel på usaltede, sporete veier hver dag...selv om noe er på bare, saltede veier....er jo mye bart her om vinteren, så sånn sett er det jo dumt å slite med både støy og slitasje av pigger....har mest lyst på piggfritt, men vil bare høre om noen har noen erfaring på golf med at den kanskje sitter dårlig... Noen som vet hvor jeg kan få BRA dekk til ok pris?? 185/55-15 eller 195/50-15 Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 flytter til trondheim til høsten, da går jeg nok for piggfritt for å slippe unna avgiften... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2dørs GTi 8Vplus Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Originally posted by mr.jenssen må jo betale piggdekkavgift på 1000,- FY FAEN FOR EN PRIS! Dette var det ingen som sa til meg når jeg flyttet hit! hehe:D Er det lov å plukke pigga ut av hjulene og kalle det piggfritt?? Det er jo fortsatt et vinterdekk, mud&snow, uten pigger! Om vinter'n tas alle svinga på brekket uansett, så kjøreegenskaper tar jeg absolutt ikke tungt på den årstida lol Siter Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi FY FAEN FOR EN PRIS! Dette var det ingen som sa til meg når jeg flyttet hit! hehe:D Er det lov å plukke pigga ut av hjulene og kalle det piggfritt?? Det er jo fortsatt et vinterdekk, mud&snow, uten pigger! Om vinter'n tas alle svinga på brekket uansett, så kjøreegenskaper tar jeg absolutt ikke tungt på den årstida lol hehe...lønner seg og kjøpe piggfrie dekk ja, ca 700kr stk for 195/50-15 holder de i 3 sesonger så blir det lønnsomt! (er kanskje ikke noe super dekk man får for 700 men får duge) Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Er det 1000 kroner i Oslo også? Husker at det først ble avgift, så ble det avskaffet året etter. Skal de begynne igjen, nå, da? :( Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Er noe med at når over 80% av bilene har piggfritt, kutter de avgifta...det som skjedde i Oslo...så begynte "alle" med pigg igjen...så nå vurderer de vel å innføre igjen for å få tynt folk over på friksjon igjen.. Regner med å gå for piggfritt....så får man heller ta det rolig...blir uansett ikke verre enn det var vinteren som var...eldgamle piggdekk, steinharde i gummien og greier...kunne nesten like godt kjørt på sommerdekka.... Hvor handler folket dekk? Jeg vil ha GODE! Sum på ca. 4k... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi FY FAEN FOR EN PRIS! Dette var det ingen som sa til meg når jeg flyttet hit! hehe:D Er det lov å plukke pigga ut av hjulene og kalle det piggfritt?? Det er jo fortsatt et vinterdekk, mud&snow, uten pigger! Om vinter'n tas alle svinga på brekket uansett, så kjøreegenskaper tar jeg absolutt ikke tungt på den årstida lol var der en tur i vinter.. møtte et orange stooort skilt ved tiller.. der det sto piggdekk avgift... 50 spenn for å kjøre der i to dager... ikke mye men iriterende unødvendig... å da hadde jeg faen ikke en pigg som ikke av nedslipt igjen... :P Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoFear Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Er ikke snakk om noe annet enn pigg her på Oppdal nei.. Snø fra Oktober til Mai, og ingen avgift heller, så da er det ganske greit... Siter -91 VW Golf GTI 16V Wolfy x- 88 VW Golf 1,8 Sport Golfy x- 81 VW Golf 1,6 GLS Golfie BIATCH! www.kristingjonnes.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by K-JetronicGTi Er det lov å plukke pigga ut av hjulene og kalle det piggfritt?? Tror de kun kan brukes som sommerdekk da. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Kjørte på noen skikkelig dårlig og tynne piggdekk her i Skien ifjor og som sagt tidligere her så tas svinga med brekke :D Har nå bytta alt av bremser og vaiere bak, så er klar for en sesong til :D :P (kan legge til at skiver og klosser er bytta foran også da). Men jeg hater overstyring så nå blir rwd i vinter :) (hvis jeg ikke blander overstyring og understyring nå da). Men ta det med ro i svinga, så spiller det liten rolle for golfen vår. Den tusler opp de fleste bakker :D Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg