Gå til innhold

"Snart" vinter...pigg eller piggfritt???

Ranger emnet


mr.jenssen

Anbefalte innlegg

Den kalde årstida nærmer seg dessverre, og tankene begynner å gå til vinterdekk. Lurer på hvilke erfaringer dere har gjort dere på golf2'erene deres? Har hatt pigg til nå, men må jo betale piggdekkavgift på 1000,- noe som gjør at piggfritt frister, pluss at jeg hadde det på forrige bil med godt resultat. Nå var det en nyere Saab 900 med abs og sånt, og noen hundre kilo større matchvekt....

 

Så, hva anbefaler dere? Pigg eller piggfritt???

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CrZy_T

Jeg vil si det kommer helt an på hvor du har planer om å kjøre. Kjører du bare rundt på veier som saltes og er bare året rundt så er piggfritt absolutt det beste.

 

Helt riktig! Det kommer an på hvor du bor/kjører.

 

Kjørte med piggfritt da jeg bodde i nordnorge og kjører fortsatt med piggfritt nå som jeg bor i Oslo. Kjempefornøyd.

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Trondheim, men kjører endel på usaltede, sporete veier hver dag...selv om noe er på bare, saltede veier....er jo mye bart her om vinteren, så sånn sett er det jo dumt å slite med både støy og slitasje av pigger....har mest lyst på piggfritt, men vil bare høre om noen har noen erfaring på golf med at den kanskje sitter dårlig... Noen som vet hvor jeg kan få BRA dekk til ok pris?? 185/55-15 eller 195/50-15

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mr.jenssen

må jo betale piggdekkavgift på 1000,-

 

FY FAEN FOR EN PRIS!

Dette var det ingen som sa til meg når jeg flyttet hit! hehe:D

 

Er det lov å plukke pigga ut av hjulene og kalle det piggfritt??

Det er jo fortsatt et vinterdekk, mud&snow, uten pigger!

Om vinter'n tas alle svinga på brekket uansett, så kjøreegenskaper

tar jeg absolutt ikke tungt på den årstida lol

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K-JetronicGTi

 

FY FAEN FOR EN PRIS!

Dette var det ingen som sa til meg når jeg flyttet hit! hehe:D

 

Er det lov å plukke pigga ut av hjulene og kalle det piggfritt??

Det er jo fortsatt et vinterdekk, mud&snow, uten pigger!

Om vinter'n tas alle svinga på brekket uansett, så kjøreegenskaper

tar jeg absolutt ikke tungt på den årstida lol

 

hehe...lønner seg og kjøpe piggfrie dekk ja, ca 700kr stk for 195/50-15 holder de i 3 sesonger så blir det lønnsomt!

 

(er kanskje ikke noe super dekk man får for 700 men får duge)

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe med at når over 80% av bilene har piggfritt, kutter de avgifta...det som skjedde i Oslo...så begynte "alle" med pigg igjen...så nå vurderer de vel å innføre igjen for å få tynt folk over på friksjon igjen..

 

Regner med å gå for piggfritt....så får man heller ta det rolig...blir uansett ikke verre enn det var vinteren som var...eldgamle piggdekk, steinharde i gummien og greier...kunne nesten like godt kjørt på sommerdekka.... Hvor handler folket dekk? Jeg vil ha GODE! Sum på ca. 4k...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by K-JetronicGTi

 

FY FAEN FOR EN PRIS!

Dette var det ingen som sa til meg når jeg flyttet hit! hehe:D

 

Er det lov å plukke pigga ut av hjulene og kalle det piggfritt??

Det er jo fortsatt et vinterdekk, mud&snow, uten pigger!

Om vinter'n tas alle svinga på brekket uansett, så kjøreegenskaper

tar jeg absolutt ikke tungt på den årstida lol

 

 

var der en tur i vinter.. møtte et orange stooort skilt ved tiller.. der det sto piggdekk avgift... 50 spenn for å kjøre der i to dager... ikke mye men iriterende unødvendig... å da hadde jeg faen ikke en pigg som ikke av nedslipt igjen... :P

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på noen skikkelig dårlig og tynne piggdekk her i Skien ifjor og som sagt tidligere her så tas svinga med brekke :D

 

Har nå bytta alt av bremser og vaiere bak, så er klar for en sesong til :D :P (kan legge til at skiver og klosser er bytta foran også da).

 

Men jeg hater overstyring så nå blir rwd i vinter :) (hvis jeg ikke blander overstyring og understyring nå da).

 

Men ta det med ro i svinga, så spiller det liten rolle for golfen vår. Den tusler opp de fleste bakker :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår