Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Prøvd litt i dag, med frontsettet, men har stagnert..

Får ikke elementene løs fra de orginale beholderene.. De sitter limt som faen.. Så jeg må finne på noe lurt..

 

Resultat hittil :)

Bilde043.jpg

vær jævli forsiktig, kjenner fler som har herpa diskana sine..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær jævli forsiktig, kjenner fler som har herpa diskana sine..

MeSs

 

Disse skal herpes :) Må få dem ut av den holderen.. For å få de nye inn.. Så det blir vel dremel eller varmepistol eller noe for å løsne det.. Så blir det montering av de nye med limpistol :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den dealen i boks.. Det blir Vader stoler på meg :)

 

Kjøpt et helt Vader interiør, og skal ha stolene selv. seats.jpg

 

Vader setene er sort skinn, elektriske og med varme seter.. Dønn strøkne! Får med et par M-tech sidelister på kjøpet også.. :) Får delene i månedsskiftet ca..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt med stereoen i dag.. Fikk de gamle elementene løs fra holderene.. Brukte varmepistol og borr + tang osv :)

 

Smeltet limet på 1"ern, og fikk den løs til slutt :)

DSCF0016.jpg

Heavy Nokia element :)

DSCF0015.jpg

Borra løs dette elementet.. Tok litt tid :)

DSCF0017.jpg

Her må det også kuttes litt, for å få plass inni holderen!

DSCF0018.jpg

Passer nok bra inni der :)

DSCF0019.jpg

 

Så må kutte i metallet rundt 3"ern, også bruke limpistol for å feste den inni holderen her.. Om ingen andre har noe tips? :)

 

Skal ta ut elementene på passasjersiden i morgen, og begynne på dem også.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, er jo tydeligvis samme typer element i den store høytaler pakka som i standard pakka :) hadde og heavy Nokia elementer :)

 

ser ut som du må bygge opp for å få plass jeg.

 

Får nok bra plass der, ser bare annerledes ut fra bildene.. :)

Skal begynne på passasjerdøren nå.. :)

 

Kjøpte en slik i dag:

ea_3.JPG

Rieger M3 GT Leppe, denne blir sendt på Fredag, så må den bare lakkeres sammens med bakfanger, sidelister, og lister rundtom bilen, og monteres :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter mine 17" med 235/45/17 piggfrie i disse felgene,

DSCN3047.jpg

med 225/40/18 Dunlop Piggfritt.. Så får jeg finne meg nye sommerfelger i løpet av vinteren.. Forbanna mas det der :)

 

Ellers plages jeg litt med frontsett monteringen, men det begynner å gå rette veien nå, har funnet et par løsninger som går ant å leve med.. Så da er det bare å få Christian med å fikse :)

 

Bilder kommer!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten tilstandsrapport anngående bilen min, nå noen timer før jeg skal på skola.. :)

 

Har funnet ut litt anngående stereoen.. Blir nok nødt til å kutte en del i hullet nede ved beinene for å få plass, men skal ha elementet inn der :)

Anngående 3"ern så blir jeg nødt til å lage en ring av tre som jeg limer på baksiden av dørtrekket og skrur elementet fast i.. For så å kappe litt i det orginale dekselet m/ gitteret i bakkant, så jeg får det på plass.. Da ser det orginalt og bra ut.. 1" blir limt på det orginale gitter bakfra.. så da blir det også bra :) Skal begynne å legge opp kabler til dørene og alt nå, få på plass delefilterene osv..

Ellers må jeg koble opp kondensatoren bak, og høre om glassplata til bagasjegulvet er ferdig snart, så må jeg få has på den chromelista som skal være rundt :)

 

Håper å få fortgang i dette nå.. :)

 

Kommer jo en del deler nå snart..

 

- Nye bremseskiver fra Brembo, like de Rage og Dr_S har

- Greenstuff Bremseklosser forran og bak

Dette må jo monteres,og tenker jeg bytter bremsevæske i samme slengen, kanskje stålomspunnende slanger også :)

brembo.jpg

 

- Så venter jeg på nye fjærbeinslager forran, slik at jeg kan få satt på Eibach Coiloverene og senke de så mye som det går i forhold til 18" vinterhjula :) Etter det må jeg ta en forstillingskontroll så jeg får dette beint og bra :)

 

- Så må jeg få de nye frontlyktene snart (har ventet lenge nå) slik at jeg kan koble dem sammens med 2xHID og Amerikanske Blinklys.. Også bestilte jeg et par sideblinkers i dag..

80194.jpg

Skal bestille silvervision pærer til dem og baklysene.. :)

Har forresten mottat Xenon-look pærene til tåkelysene i dag, og jeg er ikke imponert, men men :)

 

- Så får må jeg få lakkert GTleppa, M-tech Sidelistene, Rieger Bakfangeren, og Listene på frontfangeren når jeg har mottat alt og pusset hull til eksos på bakfangeren også :)

bilder151.jpg

bilder155.jpg

 

Venter også på en 97 grill som burde komme snart!!

e36widerchromeblackgrilles1.jpg

 

- Så gleder jeg meg som en gud til å få Vader stolene inn i bilen, men må finne ut hvor jeg skal hente strøm til dem :)

 

- Også må jeg finne ut av problemet med motorgangen min, skal til feilsøking nå i slutten av måneden, skal bestille ny lambda i morgen også.. Og må få skiftet det bensinfilteret mitt i løpet av uka.. :)

 

- Eksos må jeg også skaffe meg, men jeg trur ikke det blir penger til det på denne lønninga, men håper å få kjøpt inn eksos, katalysatorerstatter, grenrør og større throttle body + evt chip på neste lønning :)

 

Så nå får bilen et siste løft, litt seint, men men :) Trur det kan bli bra.. Håper stereoen spiller bra, og kanskje jeg får råd til en In-dash Touchscreen spiller også :)

 

Har funnet meg en Hardtop i Sverige, men har enda ikke fått kontakt med selger, håper det løser seg :) Også går vinteren til å finne ut av felger til neste sommer, og evt en liten tur til Automote for vals og lignende :)

 

Håper også å få solgt unna en del av de gamle delene mine nå når jeg trenger penger utover året.. Blir ikke så mye jobbing framover, pga skolegange, men har 50000kr ventende i lønninger, så det blir nok bra.. Litt jobbing blir det nok, men blir nok tamt på biloppgraderingene utover vinteren, den bruker sin andel bensin også :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår