Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kjørte til Kiruna i dag, for å hente interiøret og Brembo bremsene!

 

I pappa's Passat på de svenske veier:

Bilde315.jpg

 

Fremme ved Bussgods Kiruna, for å hente Brembo Skivene til meg og Vipe:

Bilde317.jpg

 

Plassert i bilen, blir nok bra sammens med Greenstuff :)

Bilde319.jpg

 

Nickes Transport, her hentet vi Vader Interiøret!

Bilde323.jpg

 

Nickes Hund!

Bilde322.jpg

 

Vader..

Bilde324.jpg

 

Resten av delene..

Bilde325.jpg

 

Pakket i bilen:

Bilde326.jpg

Bilde328.jpg

 

Nickes High Quality Trailer! :)

Bilde329.jpg

 

En matbit, Pepperone Pizza hos Nan King Restaurant!

Bilde333.jpg

 

System Bolaget selvsagt!

Bilde330.jpg

 

Volvo A-Traktor, vi kjørte fra den i Drag'n han oppfordra til, jippi!

Bilde337.jpg

Bilde338.jpg

 

Dodge Ram m/ Viper Striper!

Bilde340.jpg

Bilde341.jpg

 

Nå er alt av deler kommet hjem og det ser veldig bra ut, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med koblling av strøm til setene, men får prøve å finne ut.. Noen som vet? Bjørn??

Ellers så var selvsagt 1" høyttalerene i disse dørtrekkene skadet, så jeg må vel få tak i et par andre.. Men, skal prøve å få koblet opp alt av stereo i morgen uansett, har fått tak i materiale og må fikse litt.. Så får jeg bare teipe fast diskantene til jeg finner en løsning.. :)

 

Katrine fikk sertifikatet i går, så nå går vel bilen mange flere kilometer, haha hellothere

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag monterte vi Vader, og gjorde litt med ringer til 3"erne..

 

Begynnte hjemme med å demontere setene, relativt mye dritt under passasjersiden:

Bilde363.jpg

 

Ute med en stol, 4 bolter og to kabler, fort gjort :)

Bilde364.jpg

 

Enda mere dritt på førersiden, haha.. :D

Bilde365.jpg

 

Støvsugde nøye..

Bilde366.jpg

 

Heiv i stolene fort og kjørte på et verksted for å mekke, Morten å Børge var med:

Bilde368.jpg

 

La opp strømkabel til setene..

Bilde369.jpg

 

Hentet jord i en boltene til stolene..

Bilde370.jpg

 

Slik ser det ut nå, nyydelig :)

Bilde372.jpg

 

Skal skru litt mere i morra, få montert opp dørtrekkene, det ene er til litt liming etter at noen deler er løsnet også må vi få limt på plass de ringene også.. Har festet isolasjonsmattene med Gaffa-teip, så nå sitter de bra.. :)

Håper å bli ferdig med stereoen i løpet av helga.. Hadde vært konge :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det endelig Vadere på deg Jonte, ble jævli bra det der

Ja, takk for tipset, kjøpte de du tipset om :)

Eneste problemet jeg har er at førersetet går ikke så langt fram som passasjersetet, er akkurat så jeg rekker pedalene, men dama har litt trøbbel med å nå fram.. Noen som vet om der er noen innstillinger eller lignende?

 

Nå har jeg brukt hele dagen på lese tråden din.... Og det har vært interesangt, bilden din er virkelig blitt rå!

Gleder meg til å lese videre:)

Hyggelig at du har tatt deg tid :)

Du får følge med, den er ikke ferdig enda :)

 

Gjort litt på stereofronten i dag:

 

Har laget ringer til 3"erne så jeg fester dem på baksiden av dørtrekket, så jeg får orginallooken med gitterene fra orginalhøyttalerene.. :) Har limt og skrudd.. Tørker over natta..

Bilde380.jpg

 

Ellers har jeg funnet en løsning på 1" problemet mitt, fant noen deler som fulgte med diskantene i frontsettet så da var alt fikset.. :) De står også til liming og er vel klare til i morra..

 

Har tatt ut subbene og dempet kassene med dempevatt, har lagt pakning rundt åpningen også, så nå blir det nok helt tett :)

Bilde382.jpg

 

Skal fortsette i morgen, og håper jeg får på dørtrekkene i løpet av dagen, og kanskje koblet opp 6,5" og forsterkeren, kondensatoren osv også.. Hadde vært supert, får stå på litt ekstra i morra :)

 

På Mandag skal jeg bestille 4-hjulskontroll og på Onsdag skal jeg til Finnsnes på feilsøking, så da skal jeg hilse på CrzyWiz. Ellers er hovedlyktene mine kommet til Norge, de ligger i tolla, så håper de er her i løpet av neste uke :)

 

Neste lønning kjøper jeg meg nytt ratt og eksosanlegg :D

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

I dag fikk vi skrudd litt, tross mye fyllesyke.. Vi gjorde det i denne garasjen :)

Bilde386.jpg

 

Fikk limt fast 1" og 3"eren, så det blir nok bra :)

Bilde391.jpg

 

Fikk laget ringer til 6,5"erene også, så håper de blir montert i morra:

Bilde394.jpg

 

Slik:

Bilde396.jpg

 

Skal montere ringene og gitteret til 3"eren i morra, også er det bare å montere fast dørtrekkene.. Endelig slipper jeg å 'rulle' ned ruta for å få igjen døra :)

Bilde397.jpg

 

Ellers lurer jeg svært på HVEM FAEN det er som har vært å stjelt ventilhettene mine, idioter altså..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

 

Ellers lurer jeg svært på HVEM FAEN det er som har vært å stjelt ventilhettene mine, idioter altså..

 

Ja det lurer jeg også på... for 1 år siden i fjor var det noen gnomer som stjal mine blanke flotte hetter... men.. stakkars mennesker.. dem koster vel max en 20ings.. jeg håper bilen han setter dem på punkterer, han får skrens, og faller utenfor en stor klippe og ned i havet, og borte blirn ;)

- 1998 BMW E36 316i Touring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på Finnsnes å fått feilsøkt på motorstyringen min, og det var nok Lambdaen som var gåen, så den blei byttet og feilkodene slettet :)

 

På vei oppover til Finnsnes, over Gratangsfjellet var det kommet litt sne, så 18" vinterdekka kom til god nytte :)

Bilde409.jpg

 

På Finnsnes møtte jeg CrzyWiz og vi dro å spiste og cruiset litt, så nå er han også klar for cab ;) Haha!

 

Gutta på Bilelektroen gjorde en fin jobb, og jeg er hittilsfornøyd :)

Bilde411.jpg

 

Bilen bruker normalt med bensin nå, og alt er bra.. :) Fikk hovedlyktene i dag, skal å hente de på Posten nå snart.. Og har bestilt nye klips til dørtrekkene, som jeg håper kommer i morra.. Passasjersiden er montert, men ikke førersiden.. Skal lime fast treringene til 6,5"erne idag, så håper det blir bra.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår