Chevy Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Min erfaring er at pris og kvalitet er relatert. man får det man betaler for.. Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Sitat Originally posted by Chevy Min erfaring er at pris og kvalitet er relatert. man får det man betaler for.. Så sant så sant :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkapSvensk Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Det er veldig vanlig blandt bilprodusentene å sette ned hastigheten litt i forhold til reell hastighet på speedometerne. Det er for å sikre seg mot at folk kommer og sier at speedo'en viste 90 mens de fikk bot for 94. Da kan de helt enkelt si at fra fabrikk var den instillt på 88 i 90 , og unngå søksmål etc. :) Siter '03 SAAB 9-3 Aero http://www.sommertreff.no http://www.sommertreff.no/prosjektbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjernen Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Det blir lagt inn en feilmargin på x km/t for slitasje på fjæra inne i speedo(analoge), i digitale er det en motstand som virker inn, på lastebiler er de kalibrert til 99% nøyaktighet pga ferdsskriver. På min gamle Datsun Cherry 1.5GL klikka fjæra med det resultat at i 2.gear på 2500rpm hadde jeg 185km/t, det var gøy å se det.... :cool: Siter imstupid "Veteran-råner" Das Blitz 4 ever.... Wagen und Bayer sugen...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Er jo bare å ta en spidometer test, da får man jo en lapp som man kan lese av den rette farten i forhold til spidometer,Er veldig skjelden at ett spidometer har mindre feilmargin en 5km/t ved 90km/t:) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Ganske rett med 12% større rulleomkrets: http://www.stud.ntnu.no/~tobiasbu/Mazda%20323%20F/test.JPG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Sitat Åssen fly er detta? MD-80 ca 20 NM før landing i København.. Sitat et blir lagt inn en feilmargin på x km/t for slitasje på fjæra inne i speedo(analoge), i digitale er det en motstand som virker inn, på lastebiler er de kalibrert til 99% nøyaktighet pga ferdsskriver. På min gamle Datsun Cherry 1.5GL klikka fjæra med det resultat at i 2.gear på 2500rpm hadde jeg 185km/t, det var gøy å se det.... Den mest perverse misvisning på et speedometer som jeg har sett må være på Scorpio`n til kona når det er minusgrader.. ca 165 km/t i 2000 rpm. i 5. gir.. Slag med knyttet neve i dashbordet pleier å hjelpe.. :D Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leon Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Sitat Originally posted by SkapSvensk Det er veldig vanlig blandt bilprodusentene å sette ned hastigheten litt i forhold til reell hastighet på speedometerne. Det er for å sikre seg mot at folk kommer og sier at speedo'en viste 90 mens de fikk bot for 94. Da kan de helt enkelt si at fra fabrikk var den instillt på 88 i 90 , og unngå søksmål etc. :) RIKTIG!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
valrun Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Sitat Originally posted by Chevy Testet min håndholdte Garmin på jobben i går, 212 knop på FMS = 212 knop på GPS FMS'en bruker INS til å regne ut hastighet? Siter Rune - Best i luften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddemann Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Tenkt på kor mykje misvisningen utgjer på kjørelengden på forsikringen..? Siter (x)Kawasaki GPZ900 R, stjelt den 04.05.05 måtte de brenne Opel Rekord 1900 77mod (x)84 240 b.21 jub.nr26 m/takreils! (x)94 Primera GT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Sitat Originally posted by valrun FMS'en bruker INS til å regne ut hastighet? INS/IRS er integrert i FMS, bilde: FMS får input fra bakkestasjoner (VOR/NDB) eller GPS, herfra blir bakkehastighet beregnet.. Prioritet kan settes i FMC.. bilde: Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 TACAN er millitært, men mulig å navigere etter for alle som kjenner frekvensene.. Jeg flyr til daglig B-737 NG, men har flydd MD80 nå denne sommeren en del. (Har utsjekk på begge) Siter Proff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Sitat Originally posted by TBI Ganske rett med 12% større rulleomkrets: http://www.stud.ntnu.no/~tobiasbu/Mazda%20323%20F/test.JPG Hvor fikk du denne lappen? Mye koster en slik test? Har dem ei rulle som funker på 4x4? Fant ut at en kompis har GPS, så jeg skal teste litt i diverse hastigheter etterhvert,, Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg