ChevyKen Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Fikk delene for konvertering til C5 Corvette Z06 bremser foran, i går. Så i dag er det ut i garasjen å montere. Nå skal det forhåpentligvis bli slutt på bremser som fader i lengre nedoverbakker og som trekker sideveis i hytt og pine! I løpet av vintern blir det konvertering bak også! Kommer tilbake med mer bilder etter installasjon senere i dag. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 hmm... synes du hadde litt små calipere jeg?.... :rolleyes: Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Nice! Hva er dimensjonen på skivene? Er det alu kalippere? Lykke til!:) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet August 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 De er 320mm og ja - det er alu kalippere. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Hehe, de kalipperne der er ikke små, Tape-R. Vanligvis så er glide-kalippere en-stempla.;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 GRATTIS!! *Sikle-på-skivene* Er det standar skiver til Z06? Har sånt sett ligende her jeg oxo, men ikke så rå skiver da. 324mm er mine (skal være da, men ikke målt de) Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Originally posted by Per Olav Pent!!! "Detta må ha kostet flesk" tenkte jeg, men når jeg så hvor i verden du holder til, så er jeg ikke så sikker lengre.. Porsgrunn? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by ElCamino Porsgrunn? Ja, har du ikke hørt det??? Porsgrunn er momsfritt. Rå-billig der nå. :D Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Hehehe....ja det er ufattelig billig å bo i Porsgrunn :D Neida, men uansett så ble det ikke forferdelig dyrt. Ca. 7000 + frakt ferdig som bolt-on kit til min bil med alle delen som vist ovenfor. Ratata, Du har helt rett, de er 324mm ;) Men det er ikke std. skiver for Z06, std skivene er de samme som dine. Ellers tok det litt mer tid enn forventet å få alt på plass. Dvs. settet var montert på få timer, men selvom de fleste 17" felger går klar av disse bremsene uten modifikasjoner - ble det litt konflikt med TT2 felgene. Så jeg måtte modde kalipperne litt og legge til 5mm spacere. Her er noen sammenligningsbilder: Før: Etter: "Litt" forskjell: ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pIMp Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Looking good :D :D :D EDIT: Er dette en sånn amrikaner det går ann å svinge med også? Siter "fuck the respect - I want the bitches!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Joda, er absolutt mulig å svinge med denne :D ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Så jo meget fett ut.7000 er jo rene røverprisen.Hvor kjøpte du dem om jeg får spørre?Leverer de konverteringskit til andre biler også? Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 tøft. Hvor bestilte du skivene? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Kjøpte dette privat hos en som egentlig begynte bare å lage brakettene for å montere C5 kalipperene på 3.gen fbody - men som nå også modifiserer spindlene og hubene. Han satte sammen et komplett kit med alt jeg trengte. Så vidt jeg vet er det kun disse bilene han lager braketter til. Vet desverre ikke hvor han fikk skivene fra, men det kan jeg evt. sjekke. Prisen for et std C5 sett som det Ratata viste over, men med modifisert spindel, hub og braketter for 82-92 f-body kommer på ca $850-900. Mitt sett med Z06 (originalt pulverlakkert rød) kalippere, stålomspunne Earl's bremseslanger samt drilla/slotta skiver ble $1005. ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Ser bra ut!! Ser at gmpartsdirect.com har samme skiver for $40 stk og Z06 calipere til $85 stk... Det er vel modifiserte orginal spindler og hub? Tatt det i betraktning syns jeg ikke det var så veeeeldig billig :) Men for all del, noe tilsvarende fra BAER hadde ikke blitt noe billigere...tvert imot Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg