Gå til innhold

Kan noen dekode dette nr? Ford 302

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

080E - 6015 - A og 8k26.

Selger fant disse nr på motoren, som har vært i en 69mustang.

 

Hva betyr det?

 

Edit:

Gjør om denne threaden til en "min 302 thead"

Kommer til å mase om mye forskjelligt om/til motoren her. :)

 

Bildene

 

 

Deler jeg trenger

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Modmach1

Jeg går utifra at O en først er en D.....Da er det i allefall en 1968 modell motor..har ikke bøkerne her nå..er ikke hjemme..men kan finne ut av det andre..ser ut som en a-code motor

 

Selger mente det var "0" null.

Men 0, O og D kan være ganske like?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gran

080E - 6015 - A og 8k26.

Selger fant disse nr på motoren, som har vært i en 69mustang.

 

Hva betyr det?

 

 

Antakelig er det en C eller D du har foran, da blir det:

 

C80E-6015-A

D80E-6015-A

 

C/D - Decade code - C = 1960 , D = 1970

8 - Year code - 8 = 1968 was the first year for this part

O - Application code - O = Intermediate sedan

E - Part category code - E = Engine part

6015 - Part identifier - 6015 = Engine block

A - Sequential design revision - A = First release

 

 

Date Code 8K26

 

8 - Year code - 8 = 1968/1978

K - Month code - K = November

26 - day of month

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doohh :eek:

Selvfølgelig har Bowtie rett her !

C=1960

D=1970

Har tre forder fra 70 tallet...men går fremdeles ann å blingse ! Da er det en 78 modell motor (om det er D først)...og er den helt original så er det ikke så mye hk å skryte av

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger sa det var orginal motoren fra en 69mustang.

Skulle være 220-230hk i denne.

 

Får ringe han å få bilde av motor/nr girkassen.

 

Edit: Er det vanskeligt å bygge om fra å ha sumpen foran til bak?

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er original motoren til en 69 Mustang så skal den første bokstaven i motorkoden være 9...men på denne var det 8...ergo ikke sant ;)

Er vel litt jobb og bygge om en bunnpanne..Jeg har en slik du trenger liggende...

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Modmach1

Hvis det er original motoren til en 69 Mustang så skal den første bokstaven i motorkoden være 9...men på denne var det 8...ergo ikke sant ;)

Er vel litt jobb og bygge om en bunnpanne..Jeg har en slik du trenger liggende...

 

Bunnpanne? Hvor mye skal du ha for den?

Hva er så mye jobb og bygge om bunnpanna? Er helt grønn.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du må ha sumpen på bunnpanna andre veien siden du skal ha motoren i Granada..er ikke kjent med de bilene så kan hende jeg tar feil. Hvis du skal bygge om en bunnpanne må du skjære den fra hverandre og snu sumpen..så sveise på igjen..men dette må gjøres skikkelig da det skal være tett.

Gi bud :)

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Modmach1

Regner med at du må ha sumpen på bunnpanna andre veien siden du skal ha motoren i Granada..er ikke kjent med de bilene så kan hende jeg tar feil. Hvis du skal bygge om en bunnpanne må du skjære den fra hverandre og snu sumpen..så sveise på igjen..men dette må gjøres skikkelig da det skal være tett.

Gi bud :)

 

Bør ha sumpen bak, ellers så må jeg ha scoop.

Tror ikke det passer så bra på granadan heller.

Skal bli en liten sleeper.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår