Gå til innhold

Sender du SMS MENS du kjører?

Ranger emnet


TurboKnut

Sender du SMS når du kjører bil ?  

383 stemmer

  1. 1. Sender du SMS når du kjører bil ?

    • Nei, jeg sender ALDRI SMS når jeg kjører.
      36
    • Ja, men det er SVÆÆÆÆÆRT sjelden.
      143
    • Ja jeg sender SMS ofte mens jeg kjører.
      187
    • Jeg har ikke lappen/mobiltelefon/bil.
      18


Anbefalte innlegg

Som alle vet - og ingen bryr seg om - så er det jo innført forbud mot bruk av håndholdt mobiltelefon i bil. Det er farlig for trafikksikkerheten om vi både holder en telefon i hånda og snakker samtidig - mens vi kjører.

Men - hvor mange sender i tillegg SMS mens de kjører?

Jeg må innrømme at jeg gjør det relativt ofte selv, - og har ettersom jeg har vært svært mange ganger i Tyskland de siste årene så har det også blitt sendt SMS fra Autobahn i relativt høye hastigheter. Farlig??? - Ja uten tvil.

Hvordan er det med dere????

 

Kunne vært morro å sett hvor mange som gjør det - kan kanskje bli en tankevekker om "hvor" hjernen er mens vi kjører. På veien, eller i "ordboka".

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vet om en kar som kjørte bil i Drammen, og skulle BARE sende en SMS. Han kjørte ned og drepte en 4 år gammel jente.

R.I.P

 

Det ble en dyr SMS, og det svir nok resten av livet.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter såpass i fingrene at j behøver ikke se på mob mens j skriver sms og det hjelper jo endel, slipper og slytte blikket hele tida...

ser ned kun når j skal finne navn i lista som sms skal sendes til

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender sms hvis jeg er trygg på at det ikke kan gå gærnt...

Dvs. i veldig lave hastigheter (30 sone) eller i køer og sånt.

Men gærnt kan det gå likevel, derfor vurderer jeg hvor viktig meldingen er.. Kan det vente så lar jeg det vente, er det viktig å svare fort tilbake (dama f.eks. :D) så taster jeg uten å se på mobilen siden det ligger i fingrene nå, hehe... (etter snart 7 år med sms bruk) Også har jeg handicap-gir, så jeg slipper å taste og gire osv... Men foretrekker å ringe hvis jeg har godt med penger på kontantkortet.

Tror ikke det blir bedre nå som det blir lansert fri bruk av sms, da vil folk heller sende meldinger enn å ringe for å spare penger (vi i 20 års alderen hvertfall) tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på.. Trenger ikke se på mobilen mens jeg skriver så kan ha øynene på veien. Men skriver ikke hvis det er tett trafikk eller tettbebygget strøk for der er det fort gjort at man må bråbremse for ett eller annet.

 

De meldingene som skrives i fart er som oftest av typen "Ja snart, 10 minutter ca..!" eller "ok".

Gidder ikke skrive en lang "Hei hvordan går det osv osv"-melding mens jeg kjører, det tar for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer når jeg får noen, prøver å la være å sende om jeg ikke må.

 

Kjøpt ny tlf nå, Nokia 7610 og er ikke lett å skrive med den enda så blir nok ikke så mye framover.

 

BTW: Noen som har lik tlf og vil ha hvitt deksel? Ønsker meg svart jeg.... Passer bedre til interiøret... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart jeg gjør...

 

selv når jeg kjører lastebil.

men nå trenger man ikke alltids å GLANE i tlf for å sende sms heller da.. jeg kjenner hele tlf så jeg skriver utenatt...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mono

Fri bruk av sms? hvem hva hvor?

 

Netcom - Betal 200 pr. mnd. og send opp til 2000 meld i mnd.

Djuice - Betal 300 pr. mnd. og send ubegrenset sms

 

Jeg venter litt til, kommer helt sikkert enda bedre tilbud fra lavpris-selskapene snart...

 

Edit: 300 kr. pr mnd. skulle Djuice ha, ikke 200...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår