Gå til innhold

Sender du SMS MENS du kjører?

Ranger emnet


TurboKnut

Sender du SMS når du kjører bil ?  

383 stemmer

  1. 1. Sender du SMS når du kjører bil ?

    • Nei, jeg sender ALDRI SMS når jeg kjører.
      36
    • Ja, men det er SVÆÆÆÆÆRT sjelden.
      143
    • Ja jeg sender SMS ofte mens jeg kjører.
      187
    • Jeg har ikke lappen/mobiltelefon/bil.
      18


Anbefalte innlegg

gjør vel det.. prøver å la være, og når eg "bare må" så gjør eg det enten uten å se på, eller med telefonen oppå rattet.. men har eg råd, ringer eg.. har som oftest råd.. og selvsagt gjør eg det ikkje med mye trafikk, syns det blir for dumt.. lar heller noen andre skrive då..

 

men eg skjønner ikkje at å ringe uten handsfree e et så stort problem! det e jo _mye_ bedre enn å skrive meldinger.. eg fikk med headset til den nye nokian, lurer på om det funker som handsfree og.. greit å slippe bot liksom, selv om eg aldri har fått..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gjør det en del, men ser minst mulig på mobilen og da når jeg ser er det ikke møtende biler. Prøver å gjøre det tryggest mulig liksom, tar ingen sjanser for det er jævla dumt! Er uansett ikke 100% forsvarlig

Audi A3 97 1.8 automat/klima

VW Polo 01 1.4 TDI (Dama,s)

* Toyota Celica 91 2.0 GTi

* Mazda 323F 91 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ofte men det hender at jeg gjør det. Når jeg ikke får lov å prate i tlf når jeg kjører sitter jeg heller med tlf i fanget og skriver mens jeg kjører. Synes egentlig det er utrolig dumt selv pga at man blir mye mere uoppmerksom da en om man hadde sittet med tlf mot øret. Men når politiet vil ha det på den måten så får det heller være. Hurtigtast bla bla (kort beskjed) legg på. Det er gjort på 10 sek. Begyne å skrive mld mens man kjører tar fort 2-5 min. Men nå er det jo ikke noe nytt at de idiotene som skriver regler gjør vondt værre da.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netcom - Betal 200 pr. mnd. og send opp til 2000 meld i mnd.

Djuice - Betal 300 pr. mnd. og send ubegrenset sms

 

Jeg venter litt til, kommer helt sikkert enda bedre tilbud fra lavpris-selskapene snart...

 

Edit: 300 kr. pr mnd. skulle Djuice ha, ikke 200...

 

Rettelse; Djuice, 299,- i måndten, 'ubegrenset' sms og mms (Opptil 3000 i måndten, etter det betaler du 'vanlig' takst for sms/mms., jeg har dette, anbefalest!)

 

Ja. Jeg skriver sms mens jeg kjører. (Desverre) Men jeg pleier å stoppe hvis jeg har muligheten til det, hvis ikke så ringer jeg istedet.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse; Djuice, 299,- i måndten, 'ubegrenset' sms og mms (Opptil 3000 i måndten, etter det betaler du 'vanlig' takst for sms/mms., jeg har dette, anbefalest!)

 

Ja. Jeg skriver sms mens jeg kjører. (Desverre) Men jeg pleier å stoppe hvis jeg har muligheten til det, hvis ikke så ringer jeg istedet.

 

Det er en 2 år gammel tråd.. Tidene har forandret seg..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sender sms mens jeg kjører, skakke nekte på det! og det gjør jeg og når jeg sitter bak lastebil rattet! men, som har blitt sagt før her, har nettopp kjøpt ny mobil, og er enå uvant med denne, og ord rekkefølgen i ordboka så, blir lite sms med den bak rattet!

men er mest på motorveien jeg skriver da! skjeldent i by bildet!

ringer heller.. men litt problem det og da, har dårlig høytaler i mobilen, så jeg må konse hardt for å høre skikkelig for å få med meg alt som blir sagt! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sitter såpass i fingrene at j behøver ikke se på mob mens j skriver sms og det hjelper jo endel, slipper og slytte blikket hele tida...

ser ned kun når j skal finne navn i lista som sms skal sendes til

Samme her, skriver tilogmed IKKE fjortiss sms språk blah

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår