Gå til innhold

Hvor fort på Norske veier?? (Del med andre hvilken idiot du er)

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mr.X

 

det skal jo være nok så umulig det., for turteller og spidometer viser jo det samme uavhengig av spidometer..:D :D :D

 

 

Det er noe jeg og har lurt på.. Hvorfor er det slik? Har jeg bare sett feil i farten? Skulle likt å prøve det mer, men det er altså slik jeg mener å huske at det var.. Har hatt 2oo og nesten 30 på 5000RPM, men nå var det kun 210 :\

 

Får ta med meg vinterdekk og sommerdekk til tyskland å teste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Silverboy

sikker på at du hadde 5000 ved begge tilfeller?? klarer ikke på langtnær samme turtall (eller km på meteret) med sommerhjulene min som med vinterhjulene.. turtall gir samme km på speedometeret uansett hvordan hjul du har.. må nok ha sett feil ett sted ;)

 

 

Nei jeg kjører ikke i over 200 hver dag, så jeg er jo ikke helt sikker da... Men ganske..

 

Har en liten teori: Med større dekk (høyere) så får du en ny utveksling bak, ikke sant? Speedometeret påvirkes ikke av turtallet, men av farten til drevene i girkassen... Dette vil vel kunne føre til misvisning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

 

En ting til; Starion, er det en spesiel bil eller?

Finner den ikke på noen av bilanonse sidene..

 

Noen som har et bilde?

 

 

 

 

 

Starion: 80 talls japseblikk, ca 20-30 stk i landet, artig liten sak med oppunder 180 hester.. Men akkurat som Skyline, så har den effektpropper.. Fjern dem, så begynner det å ligne på noe...

 

Har et bilde inpå her et sted, ikke verdens beste, menmne:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=4894&pagenumber=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Nei jeg kjører ikke i over 200 hver dag, så jeg er jo ikke helt sikker da... Men ganske..

 

Har en liten teori: Med større dekk (høyere) så får du en ny utveksling bak, ikke sant? Speedometeret påvirkes ikke av turtallet, men av farten til drevene i girkassen... Dette vil vel kunne føre til misvisning....

 

drevene i girkassen har jo samme fart på samme turtall uansett om du har store eller små hjul... virkelig fart blir noe annet.. men siden du har både motor, girkasse og alle drev og speedometer FØR dekkene, så blir de upåvirket av hvordan hjul du har.. med mindre du hargps styrt speedometer da.. kan jo også hende ;)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aneglsmili Har kjørt i 200 km/h på veien fra Ås til Vestby.

Hadde nettopp fått nåla over 200, da jeg nærmer meg avkjøringen til Vestby v/McDonalds. Så ser jeg en skygge midt i veien. :eek: Den dype dumpen/frosthullet!:eek: Hele bilen bare slår nedi med hele understellet. angry Skvettskålen på høyre side på bilen klarte å snu seg 30 grader. Og hvis jeg sier at jeg kjørte en Astra Coupé, vet de som har sett dem, at skvettskålene foran sitter rimelig godt fast!...

 

:idea: Hører med til historien, at jeg hadde rimelig full bil, så nedslaget på dumpen ble litt hardere enn hvis jeg hadde kjørt alene...:idea:

 

Skulle hørt den skrapet! BÆNG lissom...knock

Opel Omega 2.0 16v caravan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

210 i Polo, 6000 rpm, sperra var da på 6800 rpm. Drev å jaget en Imprezza som ikke skjønte hvorfor denne gamle polo'n ikke bli ristet av. E6 ved Skedsmokorset.

 

Ellers har jeg hatt 180 i bunnen av tunnelen som går fra Børsen til Aker Brygge. Hang av en Leon 4. Turte ikke å kjøre fortere pga alle dumpene.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 1 gti : sperre på 5.gir

Golf 2 gti 16v : sperre på 5.gir

Golf 3 VR6 : 240 på meteret

Polo 1.1 -82mod : 155 på meteret

Talbolt kassebil : 145 på meteret

BMW e30 325 : 240 på meteret = sperre på 5.gir

BMW e21 323 : 220 på meteret

Sierra sedan 2WD cosworth = sperre på 5.gir

Rover 414si -97 : 195 på meteret

Opel rekord 2.0s : 180 på meteret

Volvo 244 b19 : 180 på meteret

Volvo 740 b23 : 220 på meteret

Opel Kadett Gsi : sperre på 5.gir

Polo 1.6 -98mod : 180 på meteret med 16"

Peugeot 306d : 180 på meteret

MB300 feltambulanse : 135 på meteret

+ eindel eg ikkje husker heilt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissan Primera : 215 på meteret

Porsche 911 : 260 -------"-------

Pontiac Grand Prix SE : 150 miles; ca 240 km/t

Volvo feltvogn : 90 i utforbakke

Mazda 626 : 200

Mazda 323, 1.3l : 165

Pontiac Trans AM : 160 miles; ca 260 km/t

Ford Mustang : 150 miles; ca 240 km/t

 

+ en del som jeg ikke husker i farta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår