Gå til innhold

Proximus

Bruker
  • Innholdsteller

    67
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Proximus

  • Bursdag 09/25/1984

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Musikk, film og foto
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Motor (eks 1.6)
    2,0 16v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    nope
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Ski

Proximus's Achievements

  1. - Støtfanger og innerfanger/forsterkning, fremre med plass til tåkelys, lyslist/ramme som sitter under frontlykt og grill medfølger, kr. 1000,- - Panser, kr. 1250,- - Eksosanlegg, med midtre og bakre lyddemper, brukt på bilen i kun ett år, kr. 3000,- - Lambdasonde kr. 500,- Alle delene er ferdig demontert og har sittet på en 1995 Opel Omega 2.0 st.vogn med automatgir. Panser og støtfanger er hvitlakkerte. Se forøvrig på Finn: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31911057
  2. Takker for svar folkens! :driving
  3. Eller gjør som jeg: Demonterte de gamle rørene bak på min Omega B, dro ned til Bilspektrum/Opel-verkstedet nede i gaten og fikk de til å kappe og flense røra med nye originale nipler. Kostet rundt en hundrelapp, og bøyingen gjorde jeg selv på stedet. Ikke vanskelig i det hele tatt i grunn. Lykke til!
  4. På min '96 Omega er det veldig dårlig lys. Glasset utenpå er falmet/veldig slitt, så tenker at de på en måte er modne for utskiftning. Så til dere som har byttet til linselys på Omegaene deres: Ble det noe bedre lys med tanke på kjøring i mørket uten veibelysning? Eller var det kun utseendet som ble bedre, og kjørelyset forble likt? Slik jeg har det nå er det slik at det føles som jeg kjører med parklys på når kjørelyset er på, og at det føles som vanlig kjørelys når jeg har satt på fjernlyset. Det er egentlig sånn at kjøring i mørket på en måte ikke er mulig føler jeg. Pærene som sitter i nå er Osram Silvershine, så disse burde ihvertfall være bra nok... Har tittet både på HTrade.no og gatebil.eu, og det blir nok krommede linselykter hvis disse kan hjelpe meg til bedre kjørelys. På forhånd, takker for svar!
  5. Hei. Er det noen som kan anbefale noen verksteder i søta brors land som kan bytte eksos? Jeg må bytte hele anlegget på Omegaen, og dette vil komme over 10.000,- her i Norge. Må vel være en god del billigere i Sverige? Tenkte meg sånn i Årjäng-Strömstad-Karlstad distriket. Takker for svar! Espen
  6. Takk for hjelp! Ringte Opel om de hadde ringer, men det var visst bare å få på Svinesund sa han... :wonder: Men originale høyttalere kostet ikke mere enn 221 kroner pr. stk., så gikk for det da. Slipper å mikke og knote... hehe
  7. Hei. Jeg skal bytte høyttalerene i bakdørene på min Omega B st. vogn. Etter å ha tatt av dørpanelene ser jeg at de originale høyttalerene er støpt i en slags plastbrankett som er skrudd fast i døren. Hadde planer om å sette inn et par Sony XS-F1324. Får de i 10cm, 13cm og 17 cm. Hvem av disse passer da? Hvordan får jeg dette til? Får jeg kjøpt nye "ringer" og hva koster de? Takker for svar!
  8. Jeg har samme problemet med min spiller i min bil, bare at dette gjelder en Blaupunkt spiller i en Opel Omega B. Klokka på spilleren blir slettet hver gang bilen blir skrudd av, men lydinnstillingene forblir uendret. Dette gjelder både bass/diskant og balance/fader. Og hvilken ledning er det jeg skal kutte for å unngå at displayet i bilen ikke blir svart, imens spilleren står på? Noen som kan hjelpe?
  9. Ok. Skjønner tegninga. Litt dårlig med økonomi for tiden, mem som dere sier blir det fort VELDIG mye dyrere om den ryker. Jeg kjøpte bilen for en måned siden, og han hadde hatt den i ett år, men visste ikke noe om sist det ble byttet. Er en '95-'96 modell, og runder snart 162000. Burde kanskje få gjort det da. Ihvertfall få sjekket den... Burde jeg dra på Opel-verksted, eller kan jeg kanskje spare litt på å f.eks. dra på Snap Drive?
  10. Skal bytte reg.reima på min Omega B '96 2.0 16v, st.vogn. Er det noen her som har peiling på hvordan dette kan gjøres? Pratet med en kamerat som skulle hjelpe meg og er mekaniker, og han fortalte at man må ha noe spesialverktøy som de kun har på Opel-verkstedene. Må jeg dra dit for å få det fikset? Må jo bli en formue å betale for det...
  11. Tusen takk!!! Kjempefornøyd! Eneste som er, er at vaskemaskinen på Statoil dro av den ene lista mi bak, og under der lå det visst litt rust... :wonder:
  12. Hei. har du fått til bilstereoen din? Jeg var i akkurat samme situasjon som deg for to dager siden. Jeg fikk min "nye" omega for en uke siden, og er storfornøyd, men måtte knote litt med bytte fra original philips kasettspiller, til ny Blaupunkt cd-spiller. Jeg trodde det var som de andre sa litt før i tråden, at det bare var å plugge inn den store "sukkerbiten", men den gang ei. Alt jeg oppnådde var at jeg fikk strøm på spilleren, men ikke noe lyd ut. Det viste seg at denne "sukkerbiten" i bilen vår, som egentlig heter en ISO-plugg, ikke er helt riktig ifølge standarden. Det vil si: Den er satt sammen av tre deler, hvorav de to nedre er de som skal brukes, imens den store delen må tas av, evt. skjøtes med å sette på en overgang. Det er i denne informasjonen som fjernkontroll og display i dashbordet blir sendt igjennom. De to andre litt mindre, er for strøm og høyttalere, og det er kun disse du skal bruke. De jeg gjorde var å bruke en litt stor kniv, og delte opp pluggen, slik at den øvre største delen kom løs, og da fikk jeg satt i de to nedre, og så virket alt helt perfekt. Ble utrolig overasket over hvor bra originalhøyttalerene i bilen er, bare ved å bytte spiller!! :race
  13. Stemmer dette. Er tilfeldigvis i militæret nå.. 11 dager igjen... Litt om øvelsen fra forsvarets egne sider: www.mil.no øvelse Iron sword :wave
  14. Jeg er også nå i Force'n. Tropp 2/Takt.led./SBBN (Samband) på Heggelia -> Bardufoss -> Tromsø. Ikke så dumt det... Tøft at vi er mange her oppe!!!:roll: assman yodude
  15. Var ikke så heldig selv, men allikevel SINNSYKT heldig... Hadde nettopp vært på jobb i Fetsund, og skulle tilbake til Ski. Kjørte fra Fetsund litt før kl 00.00 og la ut på E6'en. lå i ganske høy fart hele veien hjemover. Regnet med at politiet hadde andre ting å gjøre en fredagsnatt/kveld nå på sommeren enn å stå å ha radarkonroller og slikt. Gikk helt fint gjennom Oslo og forbi oppegård og Langhus, fram til jeg kommer til Ski sentrum. kjører ganske lovlig gjennom sentrum og legger oppover en av lokalveiene som er 50-sone. har kjørt denne veien ganske mange ganger gjennom årene og har alltid ligget litt i overkant. følger veien hjemover og ca 500 meter fra avkjøringen til boligfeltet jeg bor, i får jeg et hvitt lys i trynet... (Nei jeg er ikke religiøs!!!) jeg bråbremser og ser på fartsnåla; litt over 80 km/t.... Jeg skjønte fort at jeg var blitt tatt i min første fartskontroll, og var klar til å lever sertifikatet til onkel blå... (ingen fartsmålere har vel over 10 km/t feilmargin!? ihvertfall ikke på en opel astra coupe '02!?) Kjører videre, og i ankjøringen opp til boligfeltet mitt, står onkel. Jeg blir huket inn og han kommer med maglighten opp i trynet på meg. (Hva er greia med politiet og hvite lys i trynet?) Han sier de hadde måling på meg på 76 km/t, men radaren hadde en feilmarkin på 3km/t, og kunne kun gi meg forelegg for 73km/t i 50-sonen. (På 76km/t mister man lappen i 50-sonen...) Jeg betalte 5000 skinnende gode duftende blanke kroner, og visste at jeg hadde vært sinnsykt heldig. Har aldri vært mere glad for å betale 5000 kroner til noen, enn akkurat denne gangen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår