Gå til innhold

Godkjenning av ombygd bil....

Ranger emnet


Skrotnisse

Anbefalte innlegg

godkjenning av ombygd bil....

 

 

1981 242

-veltebur

-hydr. håndbrekk

-t5r motor 300hk++

-fuelcell

-4-link

-watt-link

-sekvensiell kasse

-masse annet dyrt dilldall

 

mulig og få hvite skilter på dette? kansjke greit og snakke med biltilsynet først?!

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

vet desverre ikke noe om du får godkjenning av alt dette her

men har du no bilder av dette prosjektet?:)

 

er ikke noe og ta bilder av enda...rent karosseri og massevis av deler i en stor haug....:cool:

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

du får iallefall godkjent den med 220 hk, så da kunne du kansje plompe ned motoren til 220 hk ( sette ned turbo trykke) når du viste bilen...

 

men hvorfor hydr. håndbrekk?

 

hvorfor ikke...........;)

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skrotnisse

godkjenning av ombygd bil....

 

 

1981 242

-veltebur

-hydr. håndbrekk

-t5r motor 300hk++

-fuelcell

-4-link

-watt-link

-sekvensiell kasse

-masse annet dyrt dilldall

 

mulig og få hvite skilter på dette? kansjke greit og snakke med biltilsynet først?!

 

Skulle mene at detta der vil blir godkjent. Det er i alle fall lurt å ta kontakt med biltilsynet og ha en god dialog med dem hele veien, dokumenter (bilder o.l.) hele prosessen, samt ha godkjenningspapirer på deler som f.eks. dempere og fjører så burde det vel gå bra.

 

Lykke til i alle fall!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble fortalt av slektning som har bygd om flere (rally)biler at det er vanskelig i noen distrikter å få godkjent 'heftige' ombygg. dette er visstnok fordi den som godkjenner står til ansvar hvis bilen er innblanda i ei ulykke og det viser seg at den ombygde bilen ikke var 'trygg'.

 

det jeg da fikk tips om ang mitt prosjekt var at det må fremlegges dokumentasjon på hva slags deler du har bytta (delenummer) og fakta om hvorfor de delene er bedre.

 

han fikk ivertfall spørsmål om å bygge to like biler og sende den ene i testpressa, noe han (og jeg tviler på andre) ikke hadde råd til. han dro så til et annet distrikt og fikk godkjent ombygget der.

 

oppdater oss gjerne på hvordan du går fram, så kan kanskje flere lære av det :) håper dette gav deg et innblikk iallefall!

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydraulisk håndbrekk er jo megapraktisk. Det blir akkurat som å bremse med bremsepedalen , bare du låser bare bakhjula. Mye bedre en et sløvt håndbrekk når du skal brekk-sladde i rallysammeheng.

 

Correct me if i'm wrong.

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Hydraulisk håndbrekk er jo megapraktisk. Det blir akkurat som å bremse med bremsepedalen , bare du låser bare bakhjula. Mye bedre en et sløvt håndbrekk når du skal brekk-sladde i rallysammeheng.

 

Correct me if i'm wrong.

 

dette er helt rett....det er også sant at man må kunne låse brekket i låst stilling og det finnes hydrauliske med denne muligheten............

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår