Gå til innhold

Senkesett til 200 serie?

Ranger emnet


fluid

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er lesjøfors så mykt da? syns dem virker helt greie jeg...

jeg ga 1100 for dem på mekonomen jessheim. Har egen konto der så jeg får det med litt rabbater, regner med at fullpris er rundt 1250,-

 

Men man kan jo alltids si at man jobber i sas eller noe,så får man rabbaten dems.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Sats heller på H&R fra eiker, de er omtrent dobbelt så stive som lesjøfors, og for alle som liker stiv bil og f.eks har gule koni, så vil demperne vare myyye lengre med stive fjærer:)

 

hvordan funker de med orginale dempere da?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

 

hvordan funker de med orginale dempere da?

ikke optimalt å senke med oljedempere!

 

ps. jeg har en idè..Hva om man borrer hull i bakre bærearm, nedenfor det orginale hullet?

 

Man må sikkert forsterke litt, sveise igjen det øvre hullet kanskje?

det vil jo i praksis virke som kortede dempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

ikke optimalt å senke med oljedempere!

 

ps. jeg har en idè..Hva om man borrer hull i bakre bærearm, nedenfor det orginale hullet?

 

Man må sikkert forsterke litt, sveise igjen det øvre hullet kanskje?

det vil jo i praksis virke som kortede dempere?

 

men kanskje ikke godkjent ;) tihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

 

men kanskje ikke godkjent ;) tihi...

 

tror ikke det er ulovlig å endre hullet til demperen.

uansett vil neppe noen merke det.

 

Det gir deg jo bare bedre ytelse med senket bil også, pga. du da ikke vil få problem med fjærer som hopper ut av skålene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

tror ikke det er ulovlig å endre hullet til demperen.

uansett vil neppe noen merke det.

 

Det gir deg jo bare bedre ytelse med senket bil også, pga. du da ikke vil få problem med fjærer som hopper ut av skålene.

 

hmmm!! sant nok.... hadde vert stili å prøvd men du først.... må jo se om det virkeli funker før jeg prøver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Haien

 

hmmm!! sant nok.... hadde vert stili å prøvd men du først.... må jo se om det virkeli funker før jeg prøver ;)

 

han c20r fyren har flyttet fjærskålen fremme, for å få den lavere.

et annet triks må være å senke selve skjermen? dvs. kutte den av og sveise på lengre nede. mye jobb, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

ikke optimalt å senke med oljedempere!

 

ps. jeg har en idè..Hva om man borrer hull i bakre bærearm, nedenfor det orginale hullet?

 

Man må sikkert forsterke litt, sveise igjen det øvre hullet kanskje?

det vil jo i praksis virke som kortede dempere?

Er vel ikke noe hull i bakre bærebru? Det går en bolt som er en del av bærebrua ut som går inn en foring som sitter i en slags skål som er festet med 3 bolter i karosseriet.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

Er vel ikke noe hull i bakre bærebru? Det går en bolt som er en del av bærebrua ut som går inn en foring som sitter i en slags skål som er festet med 3 bolter i karosseriet.

 

 

på bærtur???

 

Er nok en bolt som går gjennom bærebrua.. Men det hullet får man ikke senket mer enn 2-3cm før det blir for nærme kanten.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok ingen hull. Den bolten sitter støpt fast iallefall på litt moderne 240er.. :)

 

Det hullet dere snakker om? Tok en titt på en bærearm, og det går ikke ann å flytte den bolten noe lengere ned, med mindre man sveiser om bærearmen.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår