Gå til innhold

Senkesett til 200 serie?

Ranger emnet


fluid

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by fluid

Får man plass til 8x19 på 200, med kun valsa buer og -40 senk?

Evnt hvilket innpress er best på 8x19?

Eller må jeg gå ned 8x18 istedet ?

 

Husker ikke hva som er dimmen på originaldekka på 200, men tippet 185/70-14. Da kan man ha 225/35-18 eller 225/30-19, og rulleomkretsen vil være akkurat den samme som originalt. Bredden er en sak for seg, som ikke påvirker rulleomkretsen i det hele tatt! Så om du velger 8x18 eller 8x19 er ett fett, du må bare velge dekkhøyde som passer.

 

HER er en fin side som regner ut dette for deg!

 

NB! Maks tillatt avvik i rulleomkrets er +/- 5%, men jo nærmere 0 du kommer desto bedre er det.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

Har da 88mod bærearmer bak så vidt jeg husker, er ikke noen bolt som er sveiset fast der.

 

hmm.. Jeg trodde han mente forstilling. Var nettopp ute av garasjen og tok bilder av en bærebru i forsillingen som jeg hadde liggende. :) Trodde han var skikkelig på bærtur når han begynte å prate om å kortere dempere, men Ideen er god den:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

 

på bærtur???

 

Er nok en bolt som går gjennom bærebrua.. Men det hullet får man ikke senket mer enn 2-3cm før det blir for nærme kanten.

2-3cm gjør gode ting!

kortere dempere er vel ikke så veldig mye kortere enn 2-3cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

har du sjekket dekkpris?

225/45-ZR17 dekkene mine koster 1900kr stk(!)

 

Lurer på hva mine 235/45-17 ContiSport2 (husker ikke om det er ZR-merking, men de er i alle fall godkjent for 300+) koster da jeg... Dekk er jo dyrt uansett, men 19" er svinedyrt...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by suggen

Sats heller på H&R fra eiker, de er omtrent dobbelt så stive som lesjøfors, og for alle som liker stiv bil og f.eks har gule koni, så vil demperne vare myyye lengre med stive fjærer:)

 

tenkte på å kjøpe de sammen med felgene. når jeg skal kjøpe.

hvor mye koster de. og hvordan er de sammen med "vanlige dempere" skal ha mer sportsligere dempere etterhvert. men må spare litt!

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vell.. Jeg kjøpte gassdempere bak fra krogslund bildeler. Tror de er fra NK. Framme hos Bilxtra. Tror det heter KYB. Senkesettet er Ventura 40mm med TÜV fra Krogslund. Det ble rimelig godt og stivt.

betalte rundt 3500kr for alle demperene pluss senkesett.

Men kjører på ballongdekk så det gynger litt på gummien.. Ingen som vet av noen 16" eller 17" som passer til 240n her på Sunnmøre?

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Tja, vell.. Jeg kjøpte gassdempere bak fra krogslund bildeler. Tror de er fra NK. Framme hos Bilxtra. Tror det heter KYB. Senkesettet er Ventura 40mm med TÜV fra Krogslund. Det ble rimelig godt og stivt.

betalte rundt 3500kr for alle demperene pluss senkesett.

Men kjører på ballongdekk så det gynger litt på gummien.. Ingen som vet av noen 16" eller 17" som passer til 240n her på Sunnmøre?

Den gynginga skyldes nok slanke krengningshemmere og dårlige foringer:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veit man kan sette på senkesett (40-45mm) med orginale dempere. derfor jeg ikke har tenkt til å kjøpe dempere med en gang.,,

 

hvor mye må man gi for par krengnings stag på høggern?

og veit man kan sette 2 stk sammen bak. men hvordan blir det forran?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe 25mm krengningshemmere fra ipsUSA. Her er ett bilde av bilen min under tatt bakfra. 25mm krengningshemmer:)

 

diff_reperasjon 010.jpg

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

Du kan jo kjøpe 25mm krengningshemmere fra ipsUSA. Her er ett bilde av bilen min under tatt bakfra. 25mm krengningshemmer:)

 

diff_reperasjon 010.jpg

 

ja, feite de der.

Men, det er jo 100$ i porto + 250$ elns for stagene hos http://www.ipdusa.com

 

I tillegg, kommer mva og toll.

Total kost blir vel ca. 3000kr kanskje?

 

ps. følger med polyurethane foringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår