Gå til innhold

Prosjektet mitt

Ranger emnet


cREATURe

Anbefalte innlegg

  • Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

å hjælp! ikke verst!!

 

Ganske rimelig pris på dekkonline , men hvor mye forventer du å betale for omlegging ?

 

Håper det blir bra ja. Tenkte å prøve å legge om selv.. Har en kompis som jobber på Tronrud Bil (BMW). Der har de bra dekkomleggingsmaskin og slikt. De har sånne hobbykvelder hvor de som jobber der får bruke verkstedet. Har lagt på litt dekk før, men ikke med strekk. Så vi får se hvordan det går :)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk til en liten økt før jeg måtte på jobb i kveld.

 

Slengt sammen bremsene foran...

097mk1.jpg

 

..og bak. Også fått på nye foringer der. Da er alle foringene under byttet unntatt de til staget på bakstillinga. De så ut som de fortsatt var ganske greie. Kosta også på meg nye bremserør der. Billig livsforsikring som en kompis sa :)

096mk1.jpg

 

Og operasjon tauekrok fase II er påbegynt. Fikk kutta vekk kroken og sveisa igjen hullet og slengt på en klatt glassfibersparkel. Dumt å ikke ha tauekrok når bilen er 22 år. Men har tenkt å lage meg en som jeg skrur inn der fangeren skrus. Litt tungvindt.. men hva gjør man ikke for utseendet :)

098mk1.jpg

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice felger/dekk.. Jeg får vell felgene mine i morra.. (svarte med polert kant)

Har du sandblåst dine? får vell ikke kjøpt di org. sånn?? mulig jeg kommer til å gjøre det etter vert.. når felgene ikke er like fine i lakken:P

 

Sånne dekk er must:D

 

Jo takk takk :) Mine er hellakkerte de. Og det får du kjøpt orginalt jo. Ihvertfall fikk du det før. Jeg vet ikke hvordan det er nå. Disse begynner jo å bli en del år nå. Men jeg driver å pusser dem opp da, så dem blir litt freshere igjen. Men bruker sandpapir.. tror sandblåsing kan bli litt for røff behandling? Hørt dem bruker glassblåsing på felger.

 

Gratulerer med nye hjul da! Må få på noe smal gummi du og ;)

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var frontplata også cleana.

099mk1.jpg

 

Og den gamle skrukkete krokan frontplata er borte. :hello: Det er nå sandblåst det som trengtes der. Så nå er det egentlig bare å få på den nye.

102mk1.jpg

 

Motorfeste ble også sandblåst og malt. Så godt som nytt!

100mk1.jpg

 

Også har jeg fått på bakstillinga igjen. Men så er det noe jeg ikke helt skjønner. Denne dingsen på trommelen kan "skyves" opp og ned. Hvilken posisjon skal den egentlig stå? :wonder

 

101mk1.jpg

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dingsen du har tatt bilde av nederst er justeringskilen til selvjusteringa. Den kan du egentlig dra opp så langt det går, uten at den hopper ut nede. Dermed er du sikra at det går lett å tre på trommelen. Kilen er fjærbelasta og vil skli ned i rett posisjon når du begynner å bruke bilen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår