Bård Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Jeg blir ikke 18 før i september, men har likevel kommet ganske langt i føreropplæringen (har glattkjøring nå snart, og langkjøring litt senere i sommerferien). Teoriprøven tok jeg for moro skyld i forrige uke. Jeg hadde ikke lest, da jeg ville bare se om jeg fikk det til. Jeg fikk 14 feil, som jo er bestått. Når jeg har tatt teoriprøven betyr det vel at jeg kan melde meg opp til den praktiske prøven? Gjøres oppkjøringen med en vilkårlig sensor, eller er det vanligvis en annen kjørelærer fra trafikkskolen? Hva er ventetiden på oppkjøring i Trondheim nå (nå er den kanskje litt høyere enn i september)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Oppkjøringa kjørers med en vilkårlig sensor ifra biltilsynet.... Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne_- Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Bård Jeg blir ikke 18 før i september, men har likevel kommet ganske langt i føreropplæringen (har glattkjøring nå snart, og langkjøring litt senere i sommerferien). Teoriprøven tok jeg for moro skyld i forrige uke. Jeg hadde ikke lest, da jeg ville bare se om jeg fikk det til. Jeg fikk 14 feil, som jo er bestått. Når jeg har tatt teoriprøven betyr det vel at jeg kan melde meg opp til den praktiske prøven? Gjøres oppkjøringen med en vilkårlig sensor, eller er det vanligvis en annen kjørelærer fra trafikkskolen? Hva er ventetiden på oppkjøring i Trondheim nå (nå er den kanskje litt høyere enn i september)? Du må sjekke vandel hos politiet, men det har du vel allerede gjort siden du tok teoriprøva. Men du kan ikke bestille oppkjøring før 10 uker før du fyller 18. Jeg har også bursdag i september og kan bestille oppkjøring midt i juli. Siter Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cathan Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Bård Jeg blir ikke 18 før i september, men har likevel kommet ganske langt i føreropplæringen (har glattkjøring nå snart, og langkjøring litt senere i sommerferien). Teoriprøven tok jeg for moro skyld i forrige uke. Jeg hadde ikke lest, da jeg ville bare se om jeg fikk det til. Jeg fikk 14 feil, som jo er bestått. Når jeg har tatt teoriprøven betyr det vel at jeg kan melde meg opp til den praktiske prøven? Gjøres oppkjøringen med en vilkårlig sensor, eller er det vanligvis en annen kjørelærer fra trafikkskolen? Hva er ventetiden på oppkjøring i Trondheim nå (nå er den kanskje litt høyere enn i september)? Du MÅ være 18 når du tar oppkjøring. En på jobben er ferdig med alt utenom oppkjøringen. Han fyller 18 i aug og kjøreskolen fikset oppkjøring på bursdagen hans. Det gjør de sikkert for deg også siden det er såpass lenge til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne_- Skrevet Juni 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2004 Originally posted by Cathan Du MÅ være 18 når du tar oppkjøring. En på jobben er ferdig med alt utenom oppkjøringen. Han fyller 18 i aug og kjøreskolen fikset oppkjøring på bursdagen hans. Det gjør de sikkert for deg også siden det er såpass lenge til. Selvfølgelig må man være 18 når man tar oppkjøring;) Kan jo ikke ha mange uvettige 17åringer kjørende rundt:) Men siden du kan bestille 10 uker før så tror jeg ikke det blir noe problem å få den på bursdagen, som sagt. Siter Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 kan til nøds kjøre opp dagen før eller noe om du har planer om å stikke bort utenlands.. men den nota har vel ganske små masker... ikke ta meg på dette, men mener å ha hørt noe slikt en plass. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cozmos Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by Anne_- Du må sjekke vandel hos politiet, men det har du vel allerede gjort siden du tok teoriprøva. Men du kan ikke bestille oppkjøring før 10 uker før du fyller 18. Jeg har også bursdag i september og kan bestille oppkjøring midt i juli. ..i min tid var det 10 dager før man fylte 18 at man kunne bestille oppkjøring. 10 uker før er jo.. lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Når jeg tok lappen fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk ta teorien før 10 dager før jeg ble 18. Og man kan ikke bestille oppkjøring før man har bestått teori. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Eneste likheten i dag kontra sånn det var før er tallet 10 og at en ikke for bestille oppkjøring før en har tatt teoriprøva. At det er endra til 10uker istedet for 10dager for teoriprøva er jo bare gull, for da kan man lettere få lappen på dagen sin. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Skrevet Juni 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Jeg har bursdag på en søndag, så jeg regner med at det betyr at jeg må kjøre opp dagen etter, eller er det mulig å få kjøre opp på fredagen eller lørdagen før tror dere? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 mandag hvis du er heldig. På Jessheim var det så mye kø at jeg måtte vente en mnd før jeg fikk tatt oppkjøring. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne_- Skrevet Juni 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2004 Originally posted by hjelle ..i min tid var det 10 dager før man fylte 18 at man kunne bestille oppkjøring. 10 uker før er jo.. lenge jepp, men det er nye regler fra 1.mars 2004. Da kan man ta teoriprøva 6 mnd. før, i tillegg får man vite hvor mange svar som er riktige, men kan bare ha 27 feil. Kjørelæreren min har hvertfall huka av den dagen jeg kan bestille og skal ringe opp på biltilsynet da.( som sagt i midten av juli en gang). Han mente det var ganske sikkert at jeg fikk den på bursdagen, med mindre en annen kjøreskole har booka hele dagen. Siter Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg