Gå til innhold

Kjøp av bil 50-80000kr

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg ny bil, den må være mere praktisk enn mine foregående (Golf 2 og BMW E30, begge maks senket og breie hjul, mye plast).. Skal kjøres fra Narvik til Tromsø, ca 25mil ofte det neste året. Skal studere der..

Hva skal jeg gå for? Helst en BMW m/ 6'er! Men, alle tips mottas!

BMW E34? Har utruli lyst på en slik, hører utruli mye bra om dem.. Og om det blir en slik blir det en fra slutten av 90 tallet, pga M50B2x motoren.. Altså, en 520 eller en 525? Hva skal jeg gå for?

BMW E36? Har også M50 motorene, og er vel relativt brae biler..

BMW E39? Lyst på, men hvordan er disse i forhold til den brae E34'n? Og her må selvsagt lån til også!

TIPS mottas!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv nettopp en E34 91mod(m50) og er kjempe fornøyd! har ikke fått testa den skikkelig enda(er øvelses kjører..) Men er fornøyd med det jeg har sett til nå.. ikke rust eller noe.. betalte 55k og er godt fornøyd med prisen også..

Ut fra de bilene du sa så tror jeg du vil komme billigst ut med en E34, koster ca like mye som en tilsvarende E36 men har billigere forsikring.. Og å ta opp lån for å kjøpe bil, mener jeg ikke er noe serlig.. Men der er bare min trøtte mening..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by C0bra

Kjøpte selv nettopp en E34 91mod(m50) og er kjempe fornøyd! har ikke fått testa den skikkelig enda(er øvelses kjører..) Men er fornøyd med det jeg har sett til nå.. ikke rust eller noe.. betalte 55k og er godt fornøyd med prisen også..

Ut fra de bilene du sa så tror jeg du vil komme billigst ut med en E34, koster ca like mye som en tilsvarende E36 men har billigere forsikring.. Og å ta opp lån for å kjøpe bil, mener jeg ikke er noe serlig.. Men der er bare min trøtte mening..

E34 er flotte biler, men jeg lurer på om jeg skal ha meg en 520 eller 525. Også vil jeg med litt utstyr, som skinn og el vinduer og takluke.. Dessuten er det så mange av disse som har gådd langt, så jeg er litt skeptisk.

Du har rett angående lån, det er ikke noe særlig når man går skole!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også skeptisk til kjørelengde når jeg kjøpte.. min er gått 200k km, men merker det ikke noen plass.. er fin og tight og ingen ulyder..

Det som ser til å gjelde disse bilene er at de går fint 300k km, og lenger, hvis du passer litt på dem.. Er det ingen ulyder eller noe i bilen så spiller det nesten ikke noen rolle om den er kjørt 150k km eller 300k km, eneste du merker det på er prisen..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med min e36 jeg.. 320i 24v som hadde rullet 160k da jeg fikk den..

65000kr

Eneste jeg savner er mer utstyr, men trenger det jo ikke.. Bilen er strøken innvendig, bare att det er ikke skinn.. Denne bilen er også eid av familiefar på ca 35 år, og han er skikkelig pirkepetter..

Eneste minuskarakter fra meg er forsikringa

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkle, for å se på valgene du har, er å gå på finn.no også taste inn min. bilpris: 50.000 - maks. bilpris 85.000 (-5000 i pruting klarer de fleste :)) også får du opp alle merker sortert.

Lykke til med bilkjøpet :)

PS. Ville anbefale et "luksusmerke" som bimmer eller merce, pga. støyisolasjon og deilig komfort på lange veier ;)

Diesel er sikkert heller ikke noe dumt med tanke på økonomi, mener at du bør slå til på diesel hvis du finner et godt kjøp!

Sist men ikke minst, er du NAF medlem, dra nytte av det. Be dem sjekke bilens tilstand for deg hvis en potensiell selger lar deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Vel..

Hvilken dieselbil får man til en sånn pris? Det må jo være turbodiesel av noe slag. Har sett etter en del Varebilstasjonsvogner med TD.. Men, mye er for dyrt!

Golf 3 TDi f.ex skal vel ikke være umulig å få tak i...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naf får være min venn..

Har en E34 525 M50B25 med 17" alu, chippet, senket 40/40, eid av familiefar i slutten av 30årene osv på handa. Den er gådd 256k.. Venter bare på at han skal ta den til NAF test.

Er ikke den 2,5-litern ganske så crappy? og .... hvorfor har en "familiefar i slutten av 30-åra osv" chippet den ? Det første der skulle jo tilsi at den er pent kjørt, det at den er chippet sier noe helt annet. Du trimmer ikke en bil hvis du ikke har tenkt å bruke det.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har andre tips enn BMW?

Du får en sånn jeg har for 80-120 avhengig av utstyr, stand og alder. Noen billigere også. Dieselen på 147 hk går ganske bra. Du får også 300, 300-24 og 320 bensin som går ålreit (ca. 180-220 hk) litt billigere enn turbodiesel. Min bruker 0,8 på mila med ganske rask kjøring (120-130 på motorveien fram og tilbake til jobb). God komfort, og du får dem både med og uten bakseter :-) Varebiler som kan omregistreres om få år er god investering og holder seg veldig bra i pris.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider