Gå til innhold

Audi a4 1.6liter 1999 mod rykker/lugger når jeg kjører på flat vei, girer på lavt gir.


gussi123

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en audi a4 b5, 1999 modell (kjørt 165.000km) som lugger godt (1-2 sekund) mens jeg kjører på landevei og mens jeg girer i lave gir.        ( typ girer til 2.gir og skal gasse og ta ut klutsj.) Dette kan også skje på alle gir når jeg kjører normalt. Bilen sviver fint på tomgang. Merker det kanskje 1-2 ganger hver vei til jobben. Har eid bilen i 3 år og har ikke byttet noe av luftfilter, plugger, coiler etc.. Har nå bestilt in nye plugger, luftfilter, bensinfilter og coil. Noen som har erfaring eller innspill på hva som kan vere feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å si men jeg ville satt en knapp på tennplugger, coil eller pluggledninger. Muligens også falskluft, vet ikke hvilken motor du har men har opplevd hull på belg mellom PCV (veivhusventilasjon) og gasspjeld (rør mellom gasspjeld og luftfilter), medfører feil verdier fra LMM. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig flink på bil, men er 1.6 liter. Vin nummer er: WAUZZZ8DZXA023811 og motorkode: AHL

Mistenker at dette kan ha vert et problem overtid, bare jeg ikke legger skikkelig merke til det før nå.

Men ja føler når jeg her på lav hastighet og skal gire til 2. gir og bruker gass+clutch  så kveles den i 1-2  sekund og så går det over

Jeg har tenkt det kan vær flere ting som, clutch, lambdasonde, girkassen, gasspjeld, luftmengdemåler. Men får jo bare begynne en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutch eller girkasse er det nok ikke. Bytt de delene du har bestilt, kan godt være det løser problemet. Om ikke så kan du bytte pluggledninger, rense LMM og sjekke for falskluft, uansett på tide om aldri utført 😉 LMM renser du med isopropanol eller elektronikkrens, spray på og la lufttørke. 

Når du bytter coil så ikke bytt om på ledninger, gjerne merk de før demontering. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Quattro73 skrev:

Clutch eller girkasse er det nok ikke. Bytt de delene du har bestilt, kan godt være det løser problemet. Om ikke så kan du bytte pluggledninger, rense LMM og sjekke for falskluft, uansett på tide om aldri utført 😉 LMM renser du med isopropanol eller elektronikkrens, spray på og la lufttørke. 

Når du bytter coil så ikke bytt om på ledninger, gjerne merk de før demontering. 

Takk for tips, jeg får bare vente til delene kommer og prøve det som du skriver. Takk for tips 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xr4ti skrev:

Hadde en slik en med lignende symptomer, da var det defekt lamdasensor. Kan med fordel, om du har mulighet, sjekke om det er noen feilkoder.

Takk for svar, skal sjekke opp i det. Kan også nevne at det ikke kommer noe varsel lampe i dashbordet.

Så da er spørsmålet om det vi komme opp noen feilkoder selv om det ikke viser noe i dashbordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår