ØrjanS60 Skrevet Juni 22, 2022 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2022 Hei, har en Volvo S60 2013 modell, som bråkte noe enormt på venstre side bak i dag. Sjekket bakhjulet og så dette her... Den hopper opp og ned, dvs den er knekt helt av. Spørsmålet er; er det bare å montere ny støtdemper feste, eller bør hele støtdemperen byttes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Juni 22, 2022 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2022 Må ikke bytte dempere om dempere er i god stand. Husk at dempere en en del av sikkerheten til bilen, ikke bare komfort. For øvrig så er det en enkel jobb å bytte topplageret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanS60 Skrevet Juni 22, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2022 Takker for svar. Mulig eg bare bestiller støtdemper og itilfelle da. Som du sier, sikkerhet er viktigst. xr4ti reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trengerbil Skrevet Juni 24, 2022 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2022 På 6/22/2022 den 6:15 PM, ØrjanS60 skrev: Takker for svar. Mulig eg bare bestiller støtdemper og itilfelle da. Som du sier, sikkerhet er viktigst. Jeg hadde samme på min v60. Jeg prøvde å få av fjørbeinslageret fra støtdemper, men fikk den ikke av. Rustet fast. Dette var den delen som er festet på toppen av støtdemper. Den delen som står igjen i hjulbuen med 2 skruer var lett å skru av. Byttet fjærbeindslager og støtdemper på verksted. Dem brukte 30 min. Bilen føltes fast og fin etterpå:) Jeg fikk heller ikke av bolten som støtdemper er festet med nede. Her se du hvordan du skifter støtdemper og fjærbeinslager om du vil gjøre det selv: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanS60 Skrevet Juni 26, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2022 Ah ser den. Hvor mye tok de betalt på verkstedet for å skifte? Har bestillt deler nå og får på onsdag, så tenker eg prøver litt først. takker for svar forestten:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trengerbil Skrevet Juni 26, 2022 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2022 2 timer siden, ØrjanS60 skrev: Ah ser den. Hvor mye tok de betalt på verkstedet for å skifte? Har bestillt deler nå og får på onsdag, så tenker eg prøver litt først. takker for svar forestten:) avhenger av timeprisen på ditt verksted. betalt 800 kr totalt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanS60 Skrevet Juni 28, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2022 På 6/26/2022 den 6:58 PM, Trengerbil skrev: avhenger av timeprisen på ditt verksted. betalt 800 kr totalt Oi det var jo veldig billig, angrer på at eg ikke bare gjorde det med engang. Fikk delen idag då, skal prøve meg i helgen. Fikk forestten ikke med skruer til støtdemper feste, så var rimlig rart. Så nå det må skaffes også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trengerbil Skrevet Juni 28, 2022 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2022 3 timer siden, ØrjanS60 skrev: Oi det var jo veldig billig, angrer på at eg ikke bare gjorde det med engang. Fikk delen idag då, skal prøve meg i helgen. Fikk forestten ikke med skruer til støtdemper feste, så var rimlig rart. Så nå det må skaffes også... Jeg brukte de 2 skruene som fjærbeinsfestet var festet med, og bolten nede for støtdemper. Prisen jeg hadde var kun arbeid, jeg kjøpte delene utenom på nett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet Juni 28, 2022 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2022 Har byttet flere dempere og lager på disse plattformene og aldri byttet skruene oppe eller boltene nede. Bare pass på å få nedre bolt rett på gjengene, fort gjort å få de skjevt på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanS60 Skrevet Juni 30, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2022 Takker for hjelpen. Kan gi en oppdatering hvordan det gjekk etter helgen:P xr4ti reagerte på dette 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marshmallow Skrevet November 11, 2022 Rapporter Share Skrevet November 11, 2022 På 6/30/2022 den 5:50 PM, ØrjanS60 skrev: Takker for hjelpen. Kan gi en oppdatering hvordan det gjekk etter helgen:P Hvordan gikk det? Fått samme problem med min Audi a6 1999 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 14, 2022 Rapporter Share Skrevet November 14, 2022 På 11/11/2022 den 4:17 PM, Marshmallow skrev: Hvordan gikk det? Fått samme problem med min Audi a6 1999 Du må ha ny dempertopp/ demperinnfestning. Er nok like greit å skifte dempere samtidig, da de nok er rusta fast i selve dempertoppen og umulig å separere. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØrjanS60 Skrevet November 21, 2022 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2022 På 11/11/2022 den 4:17 PM, Marshmallow skrev: Hvordan gikk det? Fått samme problem med min Audi a6 1999 Hei gjekk bra:), men var litt av et styr å få heist bilen høyt nok... Med vanlig jekk fikk eg ikkje nokk svingmoment for å få bolten nederst opp, så måtte til med paller ect. Men ellers ganske kjapp fiks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg