Gå til innhold

oljeforbruk på volkswagen passat 2011

Ranger emnet


Morten Vasset

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2011 volkswagen passat 1.8 tsi som jeg kjøpte ifjor sommer. siden den tid har jeg måtte fylle olje mange ganger. sist gang etter jeg fylte tok det bare 4 dager fra jeg fylte før jeg fikk varsel om at det var under Minimum igjen. ingen synlige lekkasjer i motorrom eller under bilen. har noen opplevd noe slikt før? hva kan det være? 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://terjebjornstad.com/no/2021/05/17/sannheten-om-tsi-motoren/ 

Husk til neste gang du skal kjøpe bil, så tar det deg ca 5 minutter og søke opp kjente feil og mangler med akkurat den modellen du vurderer å kjøpe. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe med 1.8 TSI å gjøre, men er en del i den linken som er graverende feil.

Sitat

Nesten alle bensinmotorer produsert av Volkswagen-gruppen mellom 2009 og 2017 er berørt, nærmere bestemt modeller med registerkjede. Volumselgerne er følgende motorer:
– 1,2 TSI med 85, 90, 105 eller 110 HK
– 1,4 TSI med 122, 140 eller 170 HK

1.2 og 1.4 TSI etter 2012 var EA211, alle med registerreim, motorer med svært lite problemer. Artikkelen fremstiller disse, gjerne i mangel på bedre viten, som problemmotorer - noe de ikke er.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting som kan gjøre at din bil bruker olje.

Ryker det blått bak når du slipper gassen i nedoverbakke ?

Det du kan starte med er skifte olje til en litt tjukkere olje .

Du kan prøve med en 15w40 olje denne er bedre på sommeren da den er tjukkere en den du skal bruke som er 5w30 olje

Mange ganger er det fordi de som har hatt bilen før deg har brukt for dårlig olje på motoren se i instruksjonsboken eller søk på google hvilken olje som bør brukes på din motor

Du kan også tilsette Pro-Long som jeg bruker på mine biler har 3 biler + en buss fra 1972 du vil få en helt annen motor etter bruk av denne tilsetningen

 

 

 

20220413_201958.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår